למרות האופטימיות במינהלת הליגות בכדורגל, שבמסגרת הפעימה השנייה בעוד עשרה ימים יהיה אפשר למלא כשליש מתכולת האצטדיונים, גורמים בכירים במשרד התרבות והספורט ובמשרד הבריאות פסימיים יותר ומדברים על כניסה של מאות אוהדים בלבד, במקרה הטוב 3,000 במגרשים הגדולים.
אחרי שדירקטוריון המינהלת החליט לוותר על האפשרות של כניסת 500 אוהדים כבר השבוע, מטעמים כלכליים ולוגיסטיים, היום אמורים ראשיו להציג את המתווה שלהם לפעימה השנייה לאנשי המשרדים הממשלתיים הרלוונטיים.
3 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי תל אביב שפרצו ליציע בבלומפילד
אוהדי מכבי תל אביב שפרצו ליציע בבלומפילד
אוהדי מכבי ת"א
(צילום: אורן אהרוני)
מטעם משרד הבריאות אמורים להשתתף בפגישה פרויקטור הקורונה נחמן אש וראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, שמחזיקים בעמדה שמרנית יותר, בין היתר בגלל הגידול במקדם ההדבקה, הווריאנטים השונים והחשש מגל הדבקה נוסף אחרי פורים. "אין סיכוי שייכנסו יותר מכמה מאות אוהדים במקרה הטוב, אלה לא יהיו המספרים הגדולים שחולמים עליהם", טען אתמול גורם במשרד הבריאות.
בפגישה ישתתפו שר התרבות והספורט חילי טרופר וראש המטה שלו גיא גוטמן, וגם שם הבהירו: "יש יותר מדי נקודות לא פתורות, אנחנו לא רוצים שכבר במשחק הראשון יהיו תמונות של התקהלויות אוהדים מחוץ לשערים והתגודדויות, שייקחו אותנו לאחור. נצטרך לעשות את זה בצורה הדרגתית ואחראית, לא יהיו עשרת אלפים אוהדים בסמי עופר, בלומפילד או טדי בעוד כמה ימים".
3 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
חילי טרופר
(צילום: שאול גולן)
הכוונה בנקודות לא פתורות היא הכשרת סדרנים למטלות החדשות של הצגת תעודות מתחסן ותעודות זהות, לחץ של קהל בכניסות, מחסור בטכנולוגיות מתאימות בכל המגרשים בשתי הליגות הבכירות וקשיים לוגיסטיים נוספים. מנהלי האצטדיונים הגדולים, שיגיעו גם הם לפגישה, שוחחו כבר אתמול ביניהם, העלו לא מעט בעיות ללא מענה בנוגע לכניסת קהל, והביעו חשש מאחריות אישית במקרה של הדבקה המונית.
יו"ר המינהלת, ארז כלפון, יגיע לפגישה עם תרשימים של האצטדיונים הגדולים במטרה להציג את היכולת לנהל כל יציע בנפרד ולהראות כי אין אפשרות של הדבקה ביניהם. "אמרנו מראש ש־500 אוהדים זה לא משהו שאפשר לעשות בכדורגל. המטרה שלנו היא להגיע לתכולה של שלושים אחוז מהאצטדיונים".
3 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
ארז כלפון
(צילום: עוז מועלם)
מבחינת בעלי המועדונים, אם יתממש התסריט הפסימי של משרדי הבריאות והספורט, מדובר בהפסד כספי בשל הצורך בהיערכות מיוחדת, וייתכן כי הם יסרבו למתווה של כניסת כמה מאות אוהדים בלבד.