אם מכבי ת"א תזכה בסופו של דבר באליפות בסיום העונה, אחרי שכבר הייתה בפיגור של שמונה נקודות ממכבי חיפה, השבוע האחרון של אדוארדו גררו, הקשר בן ה-21 מפנמה, יירשם כאחד המשמעותיים בהשארת הצלחת בקריית שלום.
שלושת השערים שגררו כבש תוך חמישה ימים יכולים להתברר כשערי אליפות. זה התחיל עם שער השוויון בסמי עופר נגד מכבי חיפה בשלישי האחרון, אחרי שעלה כמחליף והמשיך בצמד האדיר שלו אמש (ראשון) נגד מכבי פ"ת (1:3), שהגדילו את הפער בפסגה לארבע נקודות לקראת המשחק הערב של מכבי חיפה באשדוד.
4 צפייה בגלריה
אדוארדו גררו
אדוארדו גררו
שערי אליפות? אדוארדו גררו בטירוף
(צילום: אורן אהרוני)
גררו, בעונתו הראשונה בליגת-העל, סופר בינתיים חמישה שערי ליגה. מעבר לשלושת האחרונים, הוא כבש נגד מכבי נתניה, וחשוב מכך, שער מכריע נוסף, ב-2:2 מול מכבי חיפה בסיבוב הראשון.
רק לפני שנתיים הוא עוד שיחק בנוער של מכבי ת"א, הספיק לעבור עונת התחשלות בקבוצת הבת מהלאומית בית"ר ת"א/בת ים, במדיה כבש שישה שערים, והעונה עם 309 דקות ליגה בלבד, הפך לאקס פקטור של פטריק ואן לוון.
4 צפייה בגלריה
אדוארדו גררו חוגג
אדוארדו גררו חוגג
שני שערים חשובים מול מכבי חיפה. גררו חוגג מול הירוקים
(צילום: עוז מועלם)
כבר בגיל 17 גררו ערך את הופעת הבכורה שלו בליגה הפנמית, כששיחק תשע דקות במשחקה של צ'וריו נגד אתלטיקו נסיונל. מדובר בקבוצה בה הוא שיחק במשך שנתיים ורשם במדיה 24 הופעות ליגה, אך לא מצא את הרשת. ועדיין במכבי ת"א זיהו את הכישרון והפוטנציאל.
"אדוארדו הראה את האיכויות שלו שראינו לפני כמה שנים ולכן הבאנו אותו, נלמד אותו כיצד להשתפר עוד יותר", סיפר ואן לוון. "ערן אליאס ממערך הסקאוטינג במחלקת הנוער של מכבי הביא את השם שלו יחד עם מספר שמות נוספים. זימנו אותו להגיע למחנה האימונים בבולגריה והלכנו עליו, ראינו את הפוטנציאל".
הוא עוד הספיק להיות חלק מסגל הנבחרת הצעירה של פנמה במונדיאליטו לפני שנתיים וערך בה הופעה אחת, אחרי שכבר בגיל 17 היה בסגל הנבחרת הלאומית הפנמית, ואף שיחק כחצי שעה במשחק ידידות מול גרנדה.
לפני שנתיים וחצי הושאל תחילה גררו מקבוצתו הפנמית למכבי ושיחק בקבוצת הנוער של המועדון, עד שלפני שנה וחצי במכבי מימשו את האופציה, רכשו את הכרטיס שלו והחתימו אותו על חוזה לשלוש שנים.
4 צפייה בגלריה
פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון
"נלמד אותו כיצד להשתפר עוד יותר". פטריק ואן לוון
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
אדוארדו גררו חוגג
אדוארדו גררו חוגג
גררו במדי קבוצת הנוער של מכבי ת"א
(צילום: מכבי תל אביב)
מי שליווה מקרוב את ההתפתחות שלו, אז כמנהל הביצועי של מחלקת הנוער היה ואן לוון בעצמו, שגם העביר אותו לבית"ר ת"א/בת-ים לעונת התחשלות. בקיץ, הקורונה ומגבלות הפייר-פליי הפיננסי סללו את דרכו לסגל הבכיר של מכבי תחת יורגוס דוניס. למרות שקיבל צ'אנסים מועטים, אולי את הקרדיט המוגבל ביותר, בסופו של דבר הוא חתום בחמישה ימים על ארבע נקודות חשובות לזכות האלופה.
גררו לא מתמודד רק עם תחרות בסגל של מכבי, אלא שבשנתיים האחרונות הנער מפנמה סיטי מתמודד עם קשיים אישיים ולא ראה את משפחתו, בעיקר בגלל הקורונה. "אנחנו תומכים כמה שאפשר", אמר מאמן מכבי ואילו אחד המנטורים שלו, השוער הברזילאי דניאל טננבאום הוסיף: "אני מכיר את הסיפור שלו אישית, אני יודע איך הוא עובד באימונים. מגיע לו, הוא עובד קשה ובסוף רואים מה התוצאה. השער הראשון שלו יפה מאוד, ראיתי מרחוק וכל הכבוד שהוא יכול לעזור לקבוצה. כשהכדור יצא מהרגל שלו, ידעתי שזה גול".