בעיה לא פשוטה למכבי ת"א, 48 שעות לפני המשחק הראשון שלה מול רד בול זלצבורג בבלומפילד בפלייאוף מוקדמות ליגת האלופות. האלופה הישראלית הודיעה הערב (ראשון) כי שישה משחקניה ועוד שבעה אנשי צוות נמצאו חיוביים לקורונה בבדיקה שערך המועדון.
השחקנים שנמצאו חיוביים הם: דניאל פרץ, דור פרץ, אבי ריקן, ניק בלקמן, אנריק סאבוריט, יונתן כהן ודן גלזר. על האחרון הודיעה מכבי כבר לפני שלושה ימים כי נדבק ונכנס לבידוד. מלבד דניאל פרץ, כל יתר החמישה שחקני הרכב ומשמעותיים ביותר בסגל.
3 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
מכבי ת"א עוד צריכה לפגוש את זלצבורג ביום שלישי הקרוב
(צילום: ראובן שוורץ)
3 צפייה בגלריה
דוניס מדבר עם השחקנים באימון
דוניס מדבר עם השחקנים באימון
שחקני מכבי ת"א. "יש היסטריה במועדון"
(צילום: אורן אהרוני)
אלופת אוסטריה אמורה לנחות בישראל כבר מחר לקראת המשחק, וחששה להגיע לכאן בעקבות התחלואה הגוברת - אך התרצתה בסופו של דבר. אגב, חוקי אופ"א קובעים שאם יש 13 שחקני סגל שלא צריכים להיות בבידוד - יש לקיים את ההתמודדות.
"יש פה בלגן גדול", אמר אחד משחקני הקבוצה שהגיע הערב לאימון בקריית שלום, אותו העביר המאמן יורגוס גוניס. "כל המועדון בהיסטריה, לא יודעים מה לעשות", הוסיף אותו שחקן.
העלייה של מכבי ת"א לשלב פלייאוף ליגת האלופות, שמבטיחה לה לפחות כרטיס לשלב הבתים של הליגה האירופית והשתתפות ראשונה מזה שלוש שנים בשלב בתים כלשהו בגביע יבשתי, הכניסה למועדון ארבעה מיליון אירו.
3 צפייה בגלריה
רד בול זלצבורג
רד בול זלצבורג
צריכה לנחות בארץ מחר. רד בול זלצבורג
(צילום: AFP)
ביום חמישי האחרון אמר מאמן זלצבורג, ג'סי מארש, שהוא באופן אישי חושש להגיע לישראל בשל המצב במדינה. אופ"א, בכל מקרה, דרשה מהאוסטרים לנחות כאן כרגיל.

משרד הבריאות אישר להתנהל בהתאם לפרוטוקול אופ"א

מכבי ת"א היא הקבוצה השלישית בליגת העל שסובלת משחקנים רבים שנמצאו חיוביים לנגיף. רק אתמול מסרה בני סכנין על שחקן שישי מהקבוצה שנדבק. גם בהפועל חדרה לא שקט ובמהלך סוף השבוע התגלו עוד שלושה מקרי קורונה חיוביים בקבוצה: שני שחקנים ואיש צוות אחד. בסך הכל עד כה התגלו בחדרה 13 אנשים (מאמנים, שחקנים ואנשי צוות) חיוביים לקורונה.
החשש בתחילה היה שמשרד הבריאות עלול להשבית את פעילות הקבוצה, כמו שעשה במקרים של סכנין וחדרה. על פי המתווה, כמות של שבעה נדבקים מחייבת הפסקת פעילות בטענה להתפרצות. רק שממכבי נמסר: "בהמשך לשיחות שהתנהלו בין נציגי מכבי ת"א, ההתאחדות לכדורגל לנציג משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו - קיבל המועדון אישור הערב להמשיך להתכונן למשחק ביום שלישי בהתאם לפרוטוקול אופ"א. הקבוצה תיבדק שוב מחר כמו גם ביום המשחק".