אחרי שנה בלי קהל במגרשי הכדורגל, האוהדים חוזרים ליציעים - בינתיים במתווה מצומצם של עד 1,500 איש בלבד. זה יתחיל ממחזור הליגה הלאומית בעוד שלושה ימים, והמשחק הראשון בליגת העל עם קהל יהיה קרב התחתית בין הפועל ת"א לסכנין בשבת (15:00) בבלומפילד.
אחרי ששר התרבות והספורט חילי טרופר איים שאם לא יאושר מתווה הכניסה של 1,500 אוהדים לאצטדיונים גדולים ו-750 לאצטדיונים קטנים יותר, הוא יקזז מרשת הביטחון שהעניקה הממשלה למועדונים, יחד עם הבהרה של משרד הבריאות כי במקרה כזה לא תהיה קפיצה לכמויות קהל גדולות יותר - אישר אתמול דירקטוריון מינהלת הליגות בשיחת זום את המתווה. רק הפועל ת"א והפועל חיפה הצביעו נגד, בטענה כי לא יוכלו ליישם את המתווה מול אוהדיהם שיטענו לאפליה.
3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב
הפועל תל אביב תהיה הראשונה
(צילום: עוז מועלם)
במינהלת דחו את כניסת הקהל בפעימה הקודמת, במתכונת של 500 אוהדים, מטעמים לוגיסטיים וכלכליים, וגם הפעם לא הייתה התלהבות מהמספר 1,500 - אבל הקבוצות הבינו שאין ברירה.

אז איך זה יעבוד?

קופות האצטדיונים לא ייפתחו, אלא תתבצע מכירה מוקדמת של כרטיסים. המזנונים במגרשים יהיו סגורים, ולכן האוהדים יוכלו להביא איתם בקבוקי שתייה של ליטר וחצי. הצופים יתבקשו להגיע שעתיים לפני שריקת הפתיחה במגרשי ליגת העל (שעה וחצי במגרשי הליגה הלאומית) ויצטרכו להציג לסדרנים תעודות מתחסן או מחלים.
ילדים מתחת לגיל 16 לא יוכלו להגיע למגרשים בשלב זה, מכיוון שאין להם אפשרות להתחסן וממילא לא יוכלו להציג תעודת מתחסן. לא יהיה צורך במדידת חום, מה שיקל את העומס בכניסות, אבל תהיה חובה על שמירת מרחק של שני כיסאות בין האוהדים והקפדה על היגיינה ועטיית מסכות.
מערך המאבטחים והסדרנים יתוגבר, והם יתפקדו גם כמפקחי קורונה שיוודאו שאין התגודדויות. המפתח יהיה סדרן אחד על כל 75 אוהדים, כשמחוץ לאצטדיון תהיה תגבורת של אבטחה ושיטור, שחלקה תמומן על ידי משרד התרבות והספורט, כולל טבעת אבטחה חיצונית בשל החשש להתקהלויות.
3 צפייה בגלריה
אצטדיון בלומפילד
אצטדיון בלומפילד
בשבת האוהדים חוזרים. אצטדיון בלומפילד
(צילום: עוז מועלם)

המבחן: הדרבי התל-אביבי

לכל מועדון יש עצמאות לקבוע את המתווה שלו לכניסת אוהדים - כמה שערים לפתוח, האם לאפשר כניסת אוהדים של קבוצת החוץ, והוא זה שצריך לנהל את השיחות מול תחנת המשטרה המקומית על מנת לקבוע את סדרי כוחות האבטחה לקראת כל אחד מהמשחקים.
המבחן הגדול של המתווה יהיה הדרבי התל-אביבי, שיתקיים כנראה ב-21 בחודש. מדובר במחזור האחרון של הליגה הסדירה וגם ביום האחרון של הפעימה השלישית, המאפשרת כניסה של 1,500 אוהדים. אם הכל יעבוד כמו שצריך, הדבר יקל את קבלת ההחלטה לאפשר כניסה של כמויות גדולות יותר של אוהדים בפלייאוף.

אוהדי הקבוצות מוחים: "קרקס"

חלק מארגוני האוהדים מתנגדים למתווה שהתקבל, והודיעו שהם לא מתכוונים להיכנס למגרשים. אוהדי הפועל ת"א קוראים שלא לקיים את המתווה ולא להגיע למשחק בשבת.
מארגון האוהדים של מכבי חיפה, הקופים הירוקים, נמסר: "עשרות אלפי אוהדים הלכו להתחסן רק בשביל לחזור לאצטדיונים, הכל נפתח ורק את אוהדי הכדורגל השאירו מאחור. מינהלת הליגה, 1,500 אנשים? באמת? אתם מנותקים יותר ממה שחשבנו, למה שאצטדיון שמכיל 30 אלף מקומות (סמי עופר) יכניס פחות מחמישה אחוז?".
3 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
(צילום: גיל נחושתן)
מארגון אולטרהסאות' של הפועל ב"ש הוסיפו: "ושוב חוזר הניגון... אנחנו לא ניקח חלק בקרקס הזה! עמדתנו כארגון אוהדים היא לדאוג לכלל הקהל ולא לקבוצה מסוימת".
השתתפו בהכנת הכתבה: שי מוגילבסקי ושמעון אלבז