"מאמין שבתוך שלוש שנים כבר אהיה הבעלים המלא של הפועל ת"א, זה ייעשה באופן הדרגתי בדילול האחוזים של מאיר תושב, אראה מבפנים מה ההשלכות של חובות פיפ"א ואז נקבל החלטות לגבי ההמשך. המודל שלי הוא יעקב שחר ממכבי חיפה. בשבוע הבא נחתום רשמית על החוזה ונתחיל להתקדם". אחרי שנחשף אתמול (שני) ב-ynet כי שי שצברג סיכם על רכישה של רבע מהבעלות על הפועל ת"א, אחוזים שהיו שייכים לזאב גרינברג, איש העסקים בן ה-39 כבר מכוון קדימה.
שצברג בכלל הציע עצמו להיות הספונסר של המועדון בתמורה ל-400 אלף שקל, אולם בסופו של דבר ייכנס במקום גרינברג עם החזרת הלוואת בעלים שלו בסך 2.5 מיליון שקל, כשהחוזה אמור להיחתם בשבוע הבא.
3 צפייה בגלריה
שי שצברג
שי שצברג
"לא בא לעשות סיבוב בתקשורת, זה החלום הגדול בחיי". שצברג
(מתוך האינסטגרם של שי שצברג)
שצברג כבר סגר את העניינים מול שאר הבעלים, האחים שרון ואיציק ניסנוב ובועז ומאיר תושב, כשבין היתר נקבע כי אם המועדון יירכש, וכרגע קיימים מגעים מול מספר גורמים, שצברג ייצא מיידית ללא אפשרות וטו מצידו. השיחות בין שצברג לתושב גם הובילו לתוכנית לפיה אחוזי הבעלות של האחרון ידוללו.
בין גרינברג לשצברג הושג הסכם, אולם הוא מותנה בעמידה בתנאי טיוטת החוזה ובעיקר בכך שמאיר תושב יעמיד ערבות אישית כלפי גרינברג ששצברג יעמוד בהסכם מולו, אחרת העסקה לא תצא לפועל.

נדל"ן, ליכוד ושמירת שבת

שצברג הוא אוהד הפועל ת"א ששיחק בעבר במכבי נתניה. הוא מתגורר בנהריה, חבר מרכז הליכוד ושומר שבת. לאחרונה רכש ערוץ טלוויזיה ברשת TV GRAM, כשבין היתר יש לו חברות במדיה, מרקטינג ונדל"ן, ומשדר ברדיו צפון.
לפני ארבע שנים הוגש נגדו כתב אישום בבית משפט השלום בחיפה בגין זיוף ושימוש במסמך מזויף. שצברג הודה שזייף מסמך לפיו שילם חוב של 20 אלף שקלים לחברת החשמל, אולם הוחלט כי למרות הודאתו בעבירה, הוא לא יורשע בדין, אלא רק ב-250 שעות עבודה למען הציבור ללא הרשעה.
הוא הגיע לחובות של שלושה מיליון שקל בשל תביעות של מספר חברות ובנקים נגדו. בספר שכתב, "עוף החול", הוא מעיד על עצמו שהגיע למצב ששילם חובות לשוק האפור. הוא הצליח לעשות זאת בתוך שנתיים ולא פשט רגל.
3 צפייה בגלריה
בעלי הפועל תל אביב זאב גרינברג
בעלי הפועל תל אביב זאב גרינברג
יפנה את מקומו. זאב גרינברג
(צילום: עוז מועלם)
"אני לא איזה טייקון, אבל אני כן עומד שווה בשווה ביחד עם תושב. זו גם ההתחייבות שלי לתושב וזו הסיבה שהם רוצים אותי, כי יודעים שאני אשקיע. אני לא טייקון ענק שאשקיע מאות מיליונים, אבל אני כן יכול לעזור. אני חושב שיש בסיס טוב בהפועל ת"א, שעליו אני מוכן להשקיע", אמר שצברג ל"צבע אדום", פודקאסט האוהדים של הפועל ת"א.
"אהיה מעורב בצד המקצועי. יש הרבה דברים שהרגיזו אותי בהפועל ת"א כאוהד, כמו אי תשלום חוזים לשחקנים. אני לא מוכן שדבר כזה יהיה כשאני במועדון. אמרתי שאין מצב כזה שאם אני במועדון משכורות לא משולמות בזמן", המשיך שצברג. "מבחינתי זה הגשמת חלום להיות הבעלים של הפועל ת"א. לא הרבה אנשים זוכים לדבר הזה, ואם יש לי אפשרות לעשות את זה, אז אשמח לעשות את זה. אני יודע שיש הרבה אנשים שעושים סיבוב בתקשורת, ולכן לא רציתי שזה ידלוף. אני לא כזה, אלא בא מאהבה נטו".

"לא מתבייש בנפילה שלי, מגיע לשנות את הפועל"

שצברג היה המום מהחשיפה לה זכה אחרי הפרסום ב-ynet, וסיפר מיד לאחר מכן: "אני אוהד הפועל ופועל מרגש. לא אהיה עלה התאנה של הפועל ת"א, במצבה אני לא איש עסקים שמתבטל פיננסית מול האחרים".
על עברו המפוקפק הסביר: "כתבתי ספר על הנפילה שלי, אז אני לא מתבייש בשום דבר. אני איש עסקים לגיטימי שמגיע עכשיו לשנות את הפועל, תהיה לי מעורבות על פי הסיכום בדברים ממשיים, כמו מינוי מאמן וכיו"ב, לא מגיע סתם, אלא לעשות דברים".
3 צפייה בגלריה
האחים ניסנוב, גרינברג ותושב
האחים ניסנוב, גרינברג ותושב
שצברג שואף להפוך לבעלים היחיד. האחים ניסנוב, תושב וגרינברג
(צילום: עוז מועלם)
על הכניסה שלו לבעלות: "יש לי כבר סיכום עם גרינברג ונחתום בשבוע הבא. מאז הפרסום אתמול כולם בטירוף, מאות הודעות, כולם מחפשים אותי וכבר כתבו עליי הכל, לא ייאמן כמה הפרסום עשה רעש. ברגע שאהפוך לאחד הבעלים, זה יהיה החלום הגדול ביותר בחיי, בטוח שאקח את הפועל למקומות הכי טובים שאפשר אחרי שהלב שלי נשרף השנה כאוהד הקבוצה".