אומרים על אורי גוטמן שהוא אחד מהמאמנים הכי מוכשרים שצומחים בכדורגל הישראלי. הוא רק בן 35, הספיק לאמן בכל קבוצות הגיל וגם בבוגרים התחיל מלמטה, כעוזרו של יוסי אבוקסיס בבני סכנין.
ב-2011 גוטמן ג'וניור שיתף פעולה עם אייל ברקוביץ' בקבוצת טרום ילדים ב' בנשר. שנה לאחר מכן העלה את קבוצת הנוער של אסי גלבוע ליגה. במכבי חיפה התלהבו ומינו אותו בשנים למאמן קבוצת נערים א' בין 2014 ל-2016, תקופה שבה זכה עם קבוצתו בדאבל.
4 צפייה בגלריה
אורי גוטמן
אורי גוטמן
אורי גוטמן
(צילום: ראובן שוורץ)
הדרך למעלה הייתה רק שאלה של זמן. אבוקסיס שהיה עוזרו של האבא אלי גוטמן בנבחרת ישראל, מינה את הבן כעוזרו בבני סכנין (2016/17) ומיד לאחר מכן בבני יהודה בין 2017 ל-2019.
איציק עזוז שהיה קפטן בני יהודה והניף את גביע המדינה ב-2019, מלא שבחים: "הוא איש מבריק ויכול להיות אחד מהמאמנים המובילים בשנים הקרובות. יש לו הכל בשביל להצליח. אנרגיות טובות, תמיד הכל בחיוך, בנועם, בן אדם טוב, צנוע ומאמן מצוין".
4 צפייה בגלריה
איציק עזוז חוגג
איציק עזוז חוגג
איציק עזוז. "גוטמן איש מבריק"
(צילום: עוז מועלם)
אפשר להגיד ששיתוף הפעולה עם אבוקסיס, ובעיקר השנתיים שלו בבני יהודה, עיצבו את האישיות של גוטמן. "לא אשכח את השנתיים הנפלאות שהיו לי בבני יהודה. הניצחון על זניט סנט פטרסבורג, פעמיים פלייאוף עליון, גביע המדינה והקהל הכתום שמתגעגעים אליו".
נעלבת שלא פנו אליך כשאלישע לוי התפטר?
"לא. בבני יהודה יש צוות מנהלתי שאני מכיר טוב. ברק אברמוב יוסי כהן ורועי זריהן. אני מכבד את ההחלטה שלהם".
גוטמן קפץ מהר למים העמוקים. כבר בגיל 33 הוא התמנה כמאמן הפועל חדרה בליגת העל. המינוי עורר בהתחלה תמיהות וביקורת, והיה חשש שאחרי העונה המצוינת של ניסו אביטן, גוטמן יתקשה לשחזר את ההצלחה. אבל הוא הפתיע את כולם. בתום המחזור העשירי הפועל חדרה דורגה במקום החמישי עם 3 ניצחונות, 6 תוצאות תיקו והפסד בודד. הקבוצה נראתה טוב והייתה בדרך לשחזור ההצלחה מהעונה הקודמת עם מקום בפלייאוף העליון.
4 צפייה בגלריה
לוי ואברמוב במסיבת העיתונאים
לוי ואברמוב במסיבת העיתונאים
אלישע ואברמוב. "לא נעלבתי, מכבד את ההחלטה"
(צילום: עוז מועלם)
אלא שב-29 בנובמבר, רגע לפני המשחק מול מכבי חיפה, גוטמן הדהים את כולם כשהודיע על התפטרותו. הסיבה: חילוקי דעות עם המנהל המקצועי אורן גולן. על פי הפרסומים גוטמן לא הסכים שיכתיבו לו את מי לשתף ומתי. עם זאת, גוטמן לא נוטר טינה על האופן בו התגלגלו הדברים: "אני יכול להגיד שבחדרה יש אנשים נפלאים וטובים שנתנו לי את הבמה וההזדמנות לאמן בליגת העל. אני בקשר איתם ומאחל להם הצלחה מכל הלב".

"טבעי שישוו ביני לבין אבא, אבל אנחנו שונים"

ובלי אבא אלי אי אפשר. לא יהיה מוגזם להגיד שאורי הוא מעריץ גדול שלו: "אבא שלי מאמן אגדי במונחים של כדורגל ישראלי. להשוות בינינו זה משהו טבעי, אבל אנחנו שונים. אני רק בתחילת דרכי. רוצה לעבוד הכי קשה ולמתג את עצמי כמאמן לגיטימי בישראל".
4 צפייה בגלריה
אלי גוטמן
אלי גוטמן
אלי גוטמן. "אני רק בתחילת דרכי"
(צילום: עוז מועלם)
גם על אבוקסיס יש לו רק מילים טובות: "אני ויוסי נשארנו בקשר טוב. למדתי ממנו אינספור דברים הרבה מעבר לטקטיקה. הוא מאמן אהוב מאוד בכל קבוצה שהוא נמצא בה. זה משמעותי למאמן כדורגל".
עכשיו גוטמן בנס ציונה. הסקציה הפסידה רק פעם אחת בתשעה משחקים מאז תחילת העונה, ניצחה שלוש פעמים ברצף לפני התיקו במחזור האחרון מול הפועל רעננה, ומרוחקת רק 2 נקודות מהמקום הראשון. בעונה שבה חצי ליגה יכולה לעלות ליגה - גם הסקציה בתמונה.
"כשהגעתי, הגדירו לי מטרה להישאר בליגה. הקבוצה הייתה במצב לא פשוט עם חמישה שחקנים חתומים ואחד התקציב הנמוכים בליגה. חיברנו את הפאזל לאט לאט ובאחריות, הבנו שאסור לנו לעשות טעויות. אני מקווה שהעונה תהיה עונת פריצה לשחקנים שאני מאד אוהב ומחובר אליהם", מסכם המאמן.

בשישי: נס ציונה פוגשת את אום אל פאחם

המחזור העשירי יפתח מחר (שישי), והקבוצה של אורי גוטמן תארח את הפועל אום אל פאחם (15:00, כמו כל המשחקים).
יתר המשחקים: הפועל עכו – הפועל רמת השרון, הפועל איכסל – הפועל רעננה, הפועל כפר שלם – הפועל פ"ת, הפועל ר"ג – בית"ר ת"א/בת ים. ביום שני: הפועל ירושלים – הפועל ראשל"צ, מ.ס כפר קאסם – הפועל נוף הגליל, מכבי אחי נצרת – הפועל עפולה.