"כמובן שזה תפקיד חדש עבורי בנבחרת ישראל, אבל יש לי ניסיון רב, גם אם זה בתור מנהל מקצועי". כך סיפר וילי רוטנשטיינר, 24 שעות לפני המשחק הראשון שלו על הקווים של הכחולים-לבנים - בליגת האומות מול סקוטלנד בגלזגו (שישי, 21:45).
"אני רוצה להראות שזה אפשרי ולהביא תוצאות טובות", הוסיף המאמן הלאומי במסיבת עיתונאים לקראת המשחק. "אני חושב שאנדי הרצוג עשה עבודה טובה במשך שנתיים, הנבחרת הציגה כדורגל טוב בחלק מהזמן, עלתה לחצי גמר ליגת האומות. עבדנו בצורה קרובה יחד וזה לא חדש עבורי, כי הייתי צמוד לכל מה שקורה בנבחרת".
5 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
אופטימי. רוטנשטיינר
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)

5 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר באימון הנבחרת בגלזגו
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)

5 צפייה בגלריה
דאבור וביטון
דאבור וביטון
דאבור וביטון
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
“אני מנסה לתת את הטוב ביותר גם בתור מנהל מקצועי וגם בתור מאמן", המשיך רוטנשטיינר. "הדבר החשוב ביותר זה הנבחרת הבוגרת. כמובן שזה מאתגר, אבל ההתאחדות החליטה שבזמן המסובך הזה אני צריך לעשות את התפקיד וכמובן שאני עושה אותו ומקווה להצליח”. רוטנשטיינר התייחס גם לעתידו של ערן זהבי: “זאת לא החלטה שלי. אני יכול לייעץ לו, אבל מה שחשוב זה שהוא ימצא קבוצה כמה שיותר מהר. כי אם הוא לא ישחק לקראת המשחק באוקטובר, זה לא יהיה טוב עבורנו. אין לי ספק שהוא ימצא מועדון טוב, הוא נתן שנה וחצי מדהימות”.
5 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
זהבי. רוטשנטיינר: "אני יכול לייעץ לו"
(צילום: מוטי קמחי)
קפטן נבחרת ישראל, ביברס נאתכו, דיבר גם הוא במסיבת העיתונאים. "המטרות שלנו, כמו שהמאמן אמר בצורה ברורה, הן להישאר בדרג 2 בליגת האומות", אמר נאתכו. "כמובן שאנחנו רוצים לנצח את חצי גמר פלייאוף היורו, אבל אני לא חושב שהמשחק מחר ישפיע על המשחק הבא בגלזגו. זה יהיה משחק אחר, לחץ אחר. כך או אחרת, נלך צעד אחרי צעד ונתחיל מחר". "יש בנבחרת שלנו דם צעיר, יש שחקנים צעירים שמקבלים צ'אנסים. חלקם נכנסו לסגל וחלקם כבר משחקים, צריך להיות שילוב בין צעירים לוותיקים. גם מבחינת חיבור וגם מבחינת איך שאנחנו מקבלים את השחקנים הצעירים בצורה הכי נכונה שיש".
5 צפייה בגלריה
ביברס נאתכו
ביברס נאתכו
"אני מייצג את המדינה בצורה מכובדת". נאתכו
(צילום: ראובן שוורץ)
נאתכו נשאל כמובן על סוגיית ההמנון וסרט הקפטן וענה: "אני חושב שאני מייצג את מדינת ישראל כבר למעלה מעשור בצורה מכובדת, בכל משחק ובכל מקום בו אני נמצא, גם בקבוצה שלי. בתור קפטן, אני מקבל הערכה מהשחקנים בנבחרת ואני עושה את העבודה שלי בצורה טובה. זה מה שחשוב לי, ולא הדברים שקורים מסביב".