סיפורו של גוני נאור (23), הרכש הטרי של מכבי חיפה, זה שאמור להיכנס לנעליים הגדולות של הקפטן נטע לביא שעוזב ליפן, הוא דוגמה לשחקן משקיע שזה השתלם לו. אחד שצמח מלמטה בקבוצה לא גדולה יחסית, אבל הגיע לסגל הנבחרת ועכשיו מקבל הזדמנות לפרוץ אצל האלופה.
נאור, שגדל בהר אדר, הצטרף בגיל שמונה למחלקת הנוער של בית"ר ירושלים, אבל לא קיבל מספיק קרדיט ובגיל 15 עבר למכבי ת"א. גם בקריית־שלום לא ממש ספרו אותו וב־2017 הגיע להפועל קטמון, שם הכל החל להיפתח עבורו. הוא היה שחקן הרכב בקבוצת הנוער, וב־9 בינואר 2018 ערך הופעת בכורה בבוגרים, ב־0:0 עם הפועל ראשל"צ בליגה הלאומית.
2 צפייה בגלריה
גוני נאור שחקן מכבי חיפה
גוני נאור שחקן מכבי חיפה
הפך מהר מאוד למנהיג. נאור
(צילום: ראובן כהן)
למרות גילו הצעיר, נאור הפך מהר מאוד למנהיג, קפטן וסמל של הקבוצה. ליאור חוג'ה, המנהל המקצועי של מחלקת הנוער, מספר על "אישיות יוצאת דופן": "הוא מאמן על המגרש, אינטליגנטי ברמה מאוד גבוהה, תמיד מסתכל מה טוב למועדון הרבה לפני טובתו האישית. ילד צנוע שמסמן חלומות קטנים. הוא אף פעם לא אמר שהוא רוצה לשחק בברצלונה, אלא שהוא רוצה לעלות ליגה עם הפועל ירושלים. הוא הגיע אלינו בגיל 17 עם מנטליות של בן 30. הוא בהחלט ראוי לבמה הזו במכבי חיפה ויכול להיכנס לנעליים של נטע לביא".

ההבטחה של אלון

נאור צמח מלמטה עם המועדון, ועלה איתו לליגת העל. בקיץ 2021 היה חתום על שער הניצחון בגביע הטוטו על בית"ר בדרבי, ובזמן שחבריו רדפו אחריו לברך אותו על השער, נאור הזיז את כולם הצידה ורץ לחבק את חברו סהר בראון, שישב בחוץ בגלל פציעה קשה. אחרי הדרבי אמר בכנות מרשימה: "הגול היה בשני מטר אופסייד, אבל אם דייגו מראדונה יכול היה לנצח את אנגליה עם היד, אז גם לנו מותר לנצח אחרי 30 שנה את בית"ר בדרבי בגלל שהקוון נרדם בשמירה".
בחלון ההעברות של ספטמבר 2022, לפני המשחק מול מ.ס אשדוד במחזור השלישי, ביקש נאור מראשי הפועל ירושלים שלא להגיע לאימון כי הוא קרוב לסיכום במכבי חיפה. נאור נענה בחיוב, אבל אז נכנס לתמונה הספונסר אורי אלון שביקש ממנו להישאר: "תגדל איתנו וכשיגיע הרגע ניתן לך ללכת. לא עוזבים באמצע. תשיג עם הפועל את המטרות שלה, וחיפה עוד תפנה אליך שוב". נאור התרצה, ולפני שבוע, כשחיפה אכן פנתה שוב, היה ברור שהפעם לא יעמדו בדרכו.
2 צפייה בגלריה
אורי אלון ספונסר הפועל ירושלים
אורי אלון ספונסר הפועל ירושלים
ביקש מנאור להישאר. אלון
(צילום: עוז מועלם)

להתחיל לשחק לעומק

נאור מגיע לחיפה כתעלומה, וגם בירושלים לא כולם מבינים את הליהוק הזה. מישל דיין, הסמל הגדול ביותר בתולדות הפועל ירושלים: "גוני מתברך באינטליגנציית משחק גבוהה והוא מאוד חזק מנטלית, אבל כדי להיכנס לנעליים של נטע לביא הוא יצטרך לשדרג את המשחק שלו משמעותית, ובעיקר את משחק העומק. הוא יצטרך לדעת להכניס את הכדור פנימה ולהצטרף. יש לו רק שני שערים בליגת העל, כי בירושלים הוא שיחק הרבה אחורה ולרוחב. כרגע הוא ברמה של לביא, אבל אני בטוח שברק בכר ישדרג אותו, כי מכבי חיפה כל הזמן צריכה ליזום. היתרון הוא בוורסטיליות שלו, ובכר יוכל להשתמש בו כבלם שלישי".
שחקן עבר אחר, יאיר אסייג, אפילו יותר סקפטי: "לדעתי גוני זכה בלוטו והפועל ירושלים בפיס עם המעבר הזה. אני חושב שלביא עולה עליו הגנתית והתקפית, וכך גם עדן קארצב. אני לא רואה איך הוא משתלב בהיררכיה של בכר ליד או על חשבון עלי מוחמד או מוחמד אבו־פאני. זה נהדר שיש לו יכולות מנטליות ושהוא ברכה לחדר ההלבשה, אבל מקצועית נטו יהיה לו קשה להשתלב, בטח כשחיפה היא קבוצה יוזמת ומכתיבה את הקצב. אני מאחל לו כמובן הצלחה ומקווה שאוכל את הכובע".
במכבי חיפה דווקא בטוחים שנאור הוא רכש שישדרג את הקבוצה ורואים בו הבטחה גדולה. בכר החמיא לקשר החדש, שעשוי לפתוח כבר מחר נגד בני־ריינה בגלל ההרחקה של אבו־פאני: "זה שחקן שאנחנו בטוחים שמתאים למועדון אישיותית ומקצועית, אחרת הוא לא היה מגיע. אין ספק שישתלב כאן בצורה הטובה ביותר".
וזה מה שאמר נאור עצמו אחרי שהוצג בחיפה: “זה אתגר חדש ולא פשוט, ואני מחכה להתחיל. נטע לביא משאיר נעליים ענקיות, אני מאוד מעריך אותו, אבל אני מנסה לעשות את שלי כגוני נאור ולא להיכנס לנעליים אחרות".