40 שנה. כן, 40 שנה המתינו אוהדי מכבי נתניה לתואר בליגת העל. מאז ימי "נתניה ועוד 15" של מוטל'ה שפיגלר אי שם בעונת 1982/83. מאז ועד אתמול - יובש. היו עונות טובות בליגה, הופעות בגמר הגביע, אבל תמיד היה חסר הגרוש ללירה כדי לחגוג את הדבר האמיתי. והנה, אתמול (רביעי) באצטדיון המושבה נשבר הנאחס.
ניצחון 4:5 בדו-קרב פנדלים על הפועל באר-שבע (אחרי 0:0 בתום 120 דקות) שלח את החבורה של רן קוז'וק לחגוג - ולא בטוח מי התרגש יותר. אלה שהיו על כר הדשא, או האלפים שעודדו ביציעים. "מי ייתן שלא נחכה לתואר הבא גם 40 שנה", צחק בסיום הבעלים אייל סגל.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי נתניה
שחקני מכבי נתניה
טירוף חושים. שחקני נתניה בסיום המשחק
(צילום: עוז מועלם)
החגיגות הנתנייתיות בחדר ההלבשה
"לא נתנו לנו סיכוי מול באר-שבע, המעיטו ביכולת שלנו", הוסיף סגל, שהוא כידוע לפני היותו בעלים, אוהד מושבע של הקבוצה. "באר-שבע בכושר הטוב ביותר בישראל, אבל השחקנים נתנו את הכל, לא נגררו לפרובוקציות".
שחקני נתניה חגגו במשך שעה ארוכה עם האוהדים והגביע, והשמחה שנגררה לחדר ההלבשה הייתה גדולה מאוד. שחקן בקבוצה אמר: "שלא ינסו להפחית מחשיבות הגביע הזה, כל תואר הוא תואר. ואחד כזה אחרי 40 שנה - זה דבר מיוחד מאוד. אנחנו שמחים שגרמו לאוהדים שלנו, שעברו העונה הרבה רגעים לא קלים, לאושר. נקווה שהתואר הבא יגיע הרבה יותר מהר".
4 צפייה בגלריה
אביב אברהם שחקן מכבי נתניה עם איתמר ניצן
אביב אברהם שחקן מכבי נתניה עם איתמר ניצן
אביב אברהם חוגג עם איתמר ניצן
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי נתניה
שחקני מכבי נתניה
תואר ראשון מאז ימי "נתניה ועוד 15"
(צילום: עוז מועלם)

ותודה לפנדלים

אחד הסיפורים המדהימים זה העובדה שמכבי נתניה זכתה בגביע הטוטו מבלי שכבשה שער במפעל. היא גברה 4:5 בפנדלים על מכבי ת"א בקרב האירופאיות ולאחר מכן עברה גם בחצי הגמר את הפועל חדרה בדו-קרב מהנקודה הלבנה (4:5, שוב אחרי 0:0 בתום 120 דקות).
"יש לנו עוד משימות העונה, אבל המשחק הזה ייתן לנו דחיפה להמשך", סיפר המאמן המנצח, רן קוז'וק. "הרבה אופי היה כאן. רוצים להחזיר את נתניה למקום הטבעי שלה, שזה הפלייאוף העליון וזה מתחיל כבר מלראות תוצאה דומה גם ביום ראשון, מול אותה באר-שבע. אך מצפה לנו משחק מאוד קשה".
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי נתניה
שחקני מכבי נתניה
"שמחנו, חגגנו, השתוללנו". אברהם והגביע
(צילום: עוז מועלם)
קוז'וק, שהחליף באמצע העונה את בני לם, המשיך: "זה כיף גדול, אבל יש עוד מה להשיג העונה. באר שבע קבוצה טובה מאוד ונמצאת בכושר מצוין. הגישה היא מה שתגרום לנו להיות קבוצה מנצחת גם בליגה. שמנו לעצמנו מטרה לזכות בגביע הזה ולהחזיר לעיר הזו תואר אחרי כל-כך הרבה זמן. הכל בשביל האוהדים, שהיו מדהימים ונתנו הצגה אמיתית".
אגב, כשעה אחרי סיום המשחק - וכשחגיגות הזכייה נרגעו מעט, התפנו שחקני מכבי נתניה להבריק את חדר ההלבשה (ולעלות תיעוד מכך) - בדומה לנבחרת יפן במונדיאל האחרון.
חדר ההלבשה המצוחצח
הקפטן אביב אברהם סיכם: "אנחנו ממשיכים בשבוע המצוין אחרי הניצחון בליגה. זה תואר שאמנם לא הכי חשוב, אבל עדיין מתוק. אנחנו שמחים שסיפקנו לקהל קצת רגעי נחת אחרי פתיחת העונה הלא פשוטה. שמחנו, חגגנו, השתוללנו. אפילו שזה גביע הטוטו זה שחרר קצת וזה מגיע לנו. התרגשתי מאוד כקפטן וכשחקן בוגרים, עברתי כאן בכל הגילאים".
פורסם לראשונה: 06:00, 19.01.23