במכבי ת"א לא חלמו שכך תסתיים העונה האירופית שלהם, עם ההפסד הגדול ביותר אי פעם של המועדון באירופה - 6:1 לאולימפיאקוס. הצהובים הגיעו למשחק "הבית" בסרביה עם יתרון 1:4 מיוון, אבל קרסו לחלוטין והודחו בשמינית גמר הקונפרנס-ליג לאחר הארכה.
הבעלים, מיץ' גולדהאר, הגיע בטיסה מיוחדת מקנדה והסתובב על כר הדשא בשיחה עם רובי קין לפני שריקת הפתיחה. נציגי הצהובים כבר רכשו כרטיסי טיסה על מנת להשתתף בהגרלת רבע הגמר היום (שישי) בניון ופנטזו על יריבה אירופית אטרקטיבית, אבל אף אחד לא לקח בחשבון את מה שיהפוך לאחד ההפסדים המשפילים בתולדות המועדון.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
ההשפלה הגדולה בתולדות המועדון. שחקני מכבי ת"א
(AP Photo/Darko Vojinovic)
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א דור תורג'מן
שחקן מכבי ת"א דור תורג'מן
תורג'מן המום
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)
אחרי שניצחה רק בשבוע שעבר 1:4 בפיראוס, מכבי הגיעה בטוחה בעצמה למשחק בסרביה, אבל קרסה ברגע האמת של העונה, בדיוק כמו בשני המשחקים העונה נגד מכבי חיפה. בתום משחק חד-צדדי שהסתיים אחרי הארכה היא הצליחה לאבד את הכרטיס לשמונה הגדולות בקונפרנס-ליג מול קבוצה שמעולם לא הצליחה לעבור בשלב נוקאאוט יריבה ישראלית (אולימפיאקוס הודחה בעבר מול מכבי חיפה, הפועל באר-שבע וגם מכבי ת"א לפני 14 שנים).
בנוסף, ההפסד של מכבי ת"א מנע מהכדורגל הישראלי לסיים במקום ה-15 את העונה האירופית (בשכלול חמש השנים האחרונות), כך שגם בעונת 2025/26 תהיה נציגות בכחול-לבן של קבוצה אחת בלבד במוקדמות ליגת האלופות.

ביקורת במכבי על קין וזהבי

"עשינו היסטוריה הפוכה, לא הופענו. הם שטפו את המגרש ואנחנו לא הגענו", אמר זהבי, שמלבד הפנדל שכבש הציג משחק חלש. "הייתה תחושה שאנחנו רוצים שהמשחק ייגמר ואי אפשר לשחק ככה מול אולימפיאקוס. באנו לא מספיק רעים".
במכבי העידו על הכוכב הגדול של הקבוצה: "זהבי בלי מילסון הוא עוד חלוץ. ברגע שהוא חזר מאליפות אפריקה הוא פיטם אותו ממצבי אפס. ברגע שהוא לא על המגרש, זהבי לא מתפקד".
עיקר הביקורת הופנתה כלפי רובי קין. במכבי ת"א כבר החליטו לממש את החוזה עם המאמן האירי לעונה הבאה, מהלך שיתממש בהתאם להחלטה שלו הקשורה במצב המלחמה והצעות מליגות בכירות יותר, אולם אין ספק שלעיני גולדהאר, הכתם השחור ביותר של המועדון באירופה עלול לפגוע בו ולקרב את ברק בכר לתפקיד.
4 צפייה בגלריה
קין והשחקנים מאוכזבים
קין והשחקנים מאוכזבים
עקץ את שחקני המפתח בסיום. קין
(צילום:REUTERS/Marko Djurica)
"אם בפיראוס הייתה הכנה מצוינת של קין, הפעם לא הגענו מוכנים, בטח לא ברמה המנטלית", הודה אחד משחקני מכבי. "מהרגע הראשון אולימפיאקוס הייתה בטירוף ואנחנו לא".
לאחר ההפסד אמר קין: "במשחק הראשון השגנו אולי תוצאה מעל המצופה, למרות זאת להפסיד ככה, כל הכבוד להם, אבל זה מאכזב. איבדנו יותר מדי כדורים בקלות רבה מדי ונראינו מפוחדים". המאמן האירי גם עקץ שחקני מפתח כמו זהבי עם האמירה הבאה: "ראיתם את האיכות של פודנסה ואל-קעבי, שחקנים גדולים ברגעים גדולים".

הקמפיין המוצלח שהסתיים בהתבזות

מעבר להפסד של מיליון אירו בעקבות אי העלייה לשמונה הראשונות, אחרי שכבר הכניסה 8.5 מיליון אירו (ארבעה מילין אירו פחות מהקמפיין של מכבי חיפה באירופה העונה), מדובר היה בעיקר בהשפלה. מכבי עברה דרך קלילה יחסית עד לשמינית הגמר. בשלבי המקודמות חלפה על פני מועדונים כמו פטרוקוב האזרית, צליה הסלובנית וא.א.ק לרנקה הקפריסאית, כשבשלב הבתים שובצה עם קבוצות קטנות כמו זוריה האוקראינית, בריידבליק האיסלנדית וגנט, היריבה האיכותית היחידה כשהיא סיימה לפניה אחרי שכל אחת מהן ניצחה והפסידה לשנייה.
הניצחון האיכותי השני בלבד הגיעה בשבוע שעבר בפיראוס, אולם התבוסה אמש בסרביה במשחק הגומלין השחיר את הקמפיין כולו.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א ערן זהבי, אופיר דודזאדה, קיקו בונדוסו
שחקני מכבי ת"א ערן זהבי, אופיר דודזאדה, קיקו בונדוסו
"בלי מילסון הוא עוד חלוץ". זהבי
(AP Photo/Darko Vojinovic)
"בלי מילסון, אנחנו קבוצת פלייאוף עליון ולא יותר מזה", אמר אחד משחקני מכבי ת"א, זאת אחרי שהקשר האנגולי נפצע בברכו בדקות הפתיחה ונאלץ לנטוש את המשחק, במה שהמשיך את הסטטיסטיקה העגומה של הקבוצה בלעדיו, כשיחד איתו מכבי ת"א לא הפסידה באף משחק.
במכבי ת"א מובילים בפער משמעותי על מכבי חיפה, כשנותר מחזור אחד לסיום העונה הסדירה. הצהובים ישחקו ביום ראשון מול הפועל חיפה בבלומפילד, וישנו חשש שהטראומה מסרביה תשפיע על הדינמיקה של העונה. בקבוצה יבחנו את חומרת הפציעה של מילסון, וינסו לאושש את השחקנים שינחתו היום אחרי 120 דקות לקראת משחק שיתקיים 48 שעות לאחר מכן מול הקבוצה מהמקום הרביעי בליגה.