דניאל פרץ חתם על חוזה חדש במכבי תל אביב. השוער יישאר צהוב לפחות בשלוש העונות הקרובות ויש לו אופציית הארכה לשנתיים נוספות. השוער שתפס את המקום בהרכב התייחס לחתימה :"אני מאושר להאריך חוזה במועדון בו גדלתי מגיל 6 ואני מגשים היום חלום שהגיע כתוצאה מעבודה יומיומית מאומצת, שהחלה במחלקת הנוער ומקבלת ביטוי בקבוצה הבוגרת".
מנהל מחלקת הכדורגל, ברק יצחקי, אמר: "ההתקדמות שעשה דניאל לאורך השנים באמצעות המסלול אותו עבר, הובילה אותו למקום בו הוא נמצא כיום. אנו בטוחים כי השילוב של העבודה הקשה וההתמדה יחד עם הכישרון של דניאל יובילו אותנו להצלחות משותפות".
4 צפייה בגלריה
פרץ הודף את הבעיטה של כיאל
פרץ הודף את הבעיטה של כיאל
פרץ הודף פנדל
(צילום: עוז מועלם)
השוער בן ה-21 גדל במחלקת הנוער של מכבי תל אביב. בעונת 2019/20 הושאל לבית"ר ת"א/ בת ים ובעונה שעברה חזר והשתלב בסגל הקבוצה הבוגרת של הצהובים כמחליפו של דניאל טננבאום. פרץ גם ערך הופעות ראשונות במדי הנבחרת הצעירה של ישראל ומסומן כאחד משוערי העתיד של הכדורגל הישראלי.

"אם לא נוציא נקודות ממכבי חיפה והפועל באר שבע, אנחנו בבעיה"

בשני הקיצים האחרונים מכבי ת"א לא הכינה את עצמה כראוי לעונה. היא שיחררה שחקני מפתח ולא הביאה מחליפים בזמן. לכן, שוב, בדיוק כמו בפתיחת העונה שעברה, סגנית האלופה פותחת עונה בצורה רעה במיוחד, כשאחרי שני מחזורי הפתיחה, יש לה נקודה אחת בלבד, אחרי התיקו הביתי נגד מכבי פ"ת (1:1).
אם בעונה שעברה עוד היה אופק, עם שחקנים איכותיים כמו דור פרץ, יונתן כהן, איתן טיבי ואיתי שכטר, יחד עם הצלחה במפעל האירופי השני בחשיבותו, הליגה האירופית, נראה שהפעם הבעיה במכבי עמוקה יותר. משימת התיקון של פטריק ואן לוון בעונה שעברה הייתה קלה יותר, מאשר העונה בה הוא היה צריך לבנות מחדש. זה בא לידי ביטוי החל מגביע הטוטו, המשחקים בליגה האזורית ופתיחת הליגה, כשזאת העונה השלישית ברציפות שהיא לא מנצחת משחק ביתי ראשון בליגה. החשש במכבי תל אביב גדול מאוד.
4 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
הלחץ גדול. מכבי ת"א
(צילום: אורן אהרוני)
הביקורת כלפי פטריק ואן לוון נשמעת כבר מתחילת הקיץ עקב הגישה שלו בחדר ההלבשה, והיא מתגברת גם לאחרונה, דווקא אחרי הבאת הרכש החדש, מאחר שהוא יוצר פקק בסגל. "יש פה יותר מדי שחקנים שדורכים אחד על השני, אין היררכיה ברורה ולכן אנחנו בדרך ליותר מדי שחקנים מתוסכלים", אמרו שחקנים במכבי.
מכבי תל אביב עוד עלתה אמש כמעט בהרכב החזק ביותר שלה, למעט ההולנדי ברנדלי קוואס שלא שיחק. היו שם סטיפה פריצה, דן ביטון וגבי קניקובסקי שנראה כטוב ביותר מכל השלושה. "מקווה שבפעם הבאה שאבקיע, כבר ננצח. מקווה שאבקיע עוד הרבה פעמים, אין לנו זמן לבכות אחרי התיקו הזה, יש לנו מחרתיים משחק באירופה", אמר פריצה.
4 צפייה בגלריה
מכבי ת"א חוגגת
מכבי ת"א חוגגת
פריצה כבש אבל זה לא הספיק
(צילום: אורן אהרוני)
דווקא המשחק אמש הציג את ההבדל בין קבוצה מאומנת כמו מכבי פ"ת של גיא לוזון, שאיבדה נכסים מרכזיים (ליאל עבדה, תאי בריבו) ועדיין נראית מאורגנת, לבין מכבי ת"א שנראית כרגע מבולבלת.
אחרי נקודה אחת משני המשחקים האחרונים, עם עוד השמטת יתרון כפי שחוותה בסכנין, בשבת הקרובה מכבי ת"א תשחק מול מכבי חיפה ובשבוע שאחריו מחכה לה הפועל באר שבע. לפני כן, מחכה לה משחק בשלישי הקרוב מול אלשקרט. אובדן נקודות נוסף בשני המחזורים הללו יכול לייצר משבר כבר באוקטובר. "אם לא נביא לפחות ארבע נקודות משני המשחקים הקרובים, אנחנו בבעיה גדולה וסיפור דוניס בדרך לחזור", אמרו שחקנים בקבוצה.

גיא לוזון: "באנו לשחק כדורגל"

הרבה אופטימיות במכבי פ"ת לאחר התיקו בבלומפילד. הקבוצה אמנם עדיין לא ניצחה בליגה, אך השחקנים הראו הרבה אופי ואפילו פספוס קטן אחרי שג'יימס אדניי החמיץ הזדמנות להשלים מהפך בתוספת הזמן.
"שיחקנו טוב, באנו ללחוץ ולהשפיע ולשחק כדורגל", אמר המאמן גיא לוזון, שהפגין יכולות וירטואוזיות על הקווים לאחר אותה החמצה. "המצבים שהם הגיעו אליהם היו כתוצאה מכדורים ארוכים, ידענו שהם באים דרך הקווים וידענו לסגור את ההרמות. המצב הכי טוב במשחק בחצי השני היה שלנו וצריך להמשיך הלאה".
4 צפייה בגלריה
ג'יימס אדניי
ג'יימס אדניי
ג'יימס אדניי
(צילום: אורן אהרוני)
מי שהשווה לזכות פ"ת, לאמק בנדה, שיתף בתחושותיו בסיום לאחר שער הבכורה בקבוצתו החדשה: "אני שמח מאוד לכבוש את השער הראשון שלי העונה ואני מאוד שמח מהגישה שבאנו איתה למשחק. אני בטוח שנעשה דברים טובים בהמשך. מכבי תל אביב היא מועדון גדול ואנחנו מסתכלים כבר למשחק הבא".
מי שקיבלו מחמאות בפתח תקווה היו בעיקר חלוץ הרכש הטרי, מוחמד עוואד. בקבוצה רוצים לרכוש אותו ממכבי חיפה וינסו לקדם השבוע את המהלך, כמו כן את ינון אליהו שבישל לבנדה.
פורסם לראשונה: 06:33, 12.09.21