בני יהודה אירחה אמש (שני) את הפועל פ"ת במחזור הרביעי של הליגה הלאומית. המשחק הסתיים ב-0:1 לזהובים, אך הסיפור המרכזי לא היה קשור לכדורגל, אלא בקטטה חריגה שהותירה אוהד צעיר של בני יהודה מאושפז בבית חולים.
לאחר המשחק, החלה קטטה בין אוהדי הקבוצות. לפי עדי ראייה, האירוע התחיל בהקנטות רגילות בין מחנות האוהדים, אך במהרה הידרדר למקרה אלימות חמור שבו ע', אוהד בני יהודה בן 25, הוכה בעודו שוכב על הרצפה, פונה לבית חולים עם חבלות חמורות וממתין לניתוח.
2 צפייה בגלריה
אוהד בני יהודה שהותקף על ידי אוהדי הפועל פ"ת
אוהד בני יהודה שהותקף על ידי אוהדי הפועל פ"ת
"בזמן שחיכיתי לילד ראיתי קטטה, באתי במטרה להפריד ואני רואה בזווית העין שלי שהוא נמצא בתוך הקטטה. חבורה של 15-10 אוהדים בעטו לו בפנים ובחזה, פוצצו אותו במכות". האוהד שהוכה
(צילום: פרטי)
לפי תיאורו של קובי, אביו של ע' שהלך איתו למשחק אתמול, השניים נפרדו בסיום וקבעו להיפגש סמוך למקום שבו החנו את הרכב. קובי עשה את דרכו אל המכונית כדי לפגוש את בנו, ולדבריו הבחין בדרך במהומה ובאוהד שוכב על הרצפה, מוקף באוהדים לבושים בחולצות כחולות של הפועל פ"ת. אותם אוהדים חבטו ובעטו בו. לדברי קובי, רק כשהתקרב במטרה לנסות להפריד גילה כי מי ששוכב על הרצפה הוא לא אחר מאשר בנו.
קובי סיפר ל-ynet: "לא ראיתי איך המקרה התחיל, אז אני לא יכול להגיד מה קרה בדיוק. בזמן שחיכיתי לילד ראיתי קטטה, באתי במטרה להפריד ואני רואה בזווית העין שלי שהוא נמצא בתוך הקטטה. חבורה של 15-10 אוהדים בעטו לו בפנים ובחזה, פוצצו אותו במכות. איך שהתקרבתי הם הלכו אחורה. כל היד שלו דיממה והוא התעלף.
"הקהל של בני יהודה לא היה טלית שכולה תכלת, שני הקהלים התקוטטו. אני לא איש של אלימות ואני בדרך כלל תופס את הרגליים והולך אחורה. במקרה ראיתי שזה הבן שלי, לפי הלבוש שלו. הוא חטף מכות קשות, אני הזדעזעתי מהסיטואציה. הרחקתי אותם, אבל זה איבד שליטה. כשהפרדתי, הם התרחקו. אנשים באים לחוויית כדורגל ובסוף מסיימים בבית חולים".
2 צפייה בגלריה
אוהד בני יהודה שהותקף על ידי אוהדי הפועל פ"ת
אוהד בני יהודה שהותקף על ידי אוהדי הפועל פ"ת
אירוע חמור מאוד
(צילום: פרטי)
ע' מאושפז כעת בבית חולים. הוא סובל מחתך עמוק בידו, שהגיע עד העצב וגרם נזק לגידים. במהלך היום הוא צפוי לעבור ניתוח. בנוסף, אחת מהאצבעות שלו משותקת. בעקבות התקרית הוא איבד את ההכרה, ונכון לעכשיו אינו זוכר לעומק את פרטי המקרה.
לדברי האב, מי שנרתם לעזור הוא אבי אלבוכר, מנהל בני יהודה, יחד עם הפיזיותרפיסט של המועדון. השניים הכניסו את האב והבן לבלומפילד, הפיזיותרפיסט ביצע חסם עורקים עד שהגיע הצוות הרפואי ופינה אותו לקבלת טיפול. האב גם ציין לטובה את הנהלת הפועל פ"ת, שמודעת למקרה והבטיחה לבדוק את הדברים.
מי שהציף את הסיפור במטרה למגר את תופעת האלימות במגרשים הוא אוהד בני יהודה צאלון אבו שסק, שאמר בתגובה: "קיבלתי טלפון מהאבא כשהוא כבר בבית חולים, הוא היה נסער. רק כשהתקרב לאזור האירוע הוא הבין שזה הבן שלו. הוא לא הבין מה היה קודם וזה פחות מעניין. אנחנו מדברים על בחור אחד וחבורה של אוהדים שמכסחים אותו. האוהדים אמרו ש-ע' הוא 'לא טלית שכולה תכלת'. יכול להיות, אני לא מכיר את הבחור, אבל אני לא רואה שהוא פצע מישהו מהצד השני. כשבחור נכנס לחדר ניתוח זה כבר לא כדורגל, פחות מעניין מי התחיל. התגרויות יש תמיד, אני לא מצדיק כלום, אבל מכאן ועד לאן שהגענו אין לזה מקום. הוא כמעט חזר בארון".
מהפועל פ"ת נמסר בתגובה: "ככל שידוע למועדון, האירוע בסיום המשחק אתמול נמצא בטיפול הרשויות. הפועל פ"ת מגנה כל גילוי של אלימות וקוראת לאוהדיה ולקהלי כלל הקבוצות לנהוג באיפוק וסובלנות, על מנת שכדורגל ימשיך להוות אירוע פנאי מהנה ונעים לכולם".