בעוד יומיים תתמודד מכבי חיפה מול סלובן ברטיסלבה הסלובקית במסגרת סיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות, והיום (שני) כבר נקבע כי אם תעלה, היא תמודד בשלב הפלייאוף מול יאנג בויז השווייצרית. הקבוצה שתעבור את שלב הפלייאוף תשיג את הכרטיס לשלב הבתים של ליגת האלופות, אליה העפילה האלופה הישראלית בעונה שעברה בפעם השלישית בתולדותיה.
מדובר בהגרלה בהחלט סבירה מבחינת הקבוצה של מסאי דגו, שיכלה לקבל יריבות קשות בהרבה כמו גלאטסראיי הטורקית, דינמו זאגרב הקרואטית או קופנהאגן הדנית. על אף זאת, מדובר בהחלט במשוכה גבוהה מבחינת הירוקים, שלא היו מדורגים בהגרלה זו, וישחקו את המשחק הראשון בבית.
1 צפייה בגלריה
מכבי חיפה
מכבי חיפה
מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
אחרי שעברה בסיבוב המוקדמות הראשון את המרון ספרטנס ממלטה, ולאחר מכן את שריף טירספול המולדבית, מקווה הקבוצה של מסאי דגו לחלוף גם על פני אלופת סלובקיה, ולהיות הישראלית הראשונה שמשחקת פעמיים ברציפות בשלב הפלייאוף של המפעל הבכיר ביבשת.
אם תודח מול סלובן ברטיסלבה, תשחק מכבי חיפה בשלב הפלייאוף של הליגה האירופית, ואם לא תצליח לעלות ממנו - תשחק בשלב הבתים של הקונפרנס ליג. אם תעבור את הסלובקים ותפסיד ליאנג בויז בשלב הפלייאוף של הצ'מפיונס - היא תשחק בשלב הבתים של המפעל השני בחשיבותו באירופה.

הכירו את היריבה

לאחר שנים רבות בהן באזל שלטה בשווייץ, הפכה יאנג בויז לקבוצה הדומיננטית בליגה עם חמש אליפויות בשש השנים האחרונות כשבעונה שעברה היא זכתה בדאבל. העונה בליגה בשוויץ כבר החלה, ויאנג בויז ניצחה בשני משחקים מתוך שלושת המחזורים שנערכו. בעונת 2021/22 היא שיחקה בשלב הבתים של ליגת האלופות, ואף הצליחה להשיג ניצחון יוקרתי על מנצ'סטר יונייטד.
בסגל הקבוצה ניתן למצוא את סדריק איטן, ששיחק נגד ישראל במדי נבחרת שווייץ, שהביסה במארס האחרון 0:3 את החבורה של אלון חזן. העונה הוא כבש שני שערים בשלושה משחקים. מאזן דומה של כיבושים יש גם לשחקני ההתקפה ז'אן פייר אנסאם הקמרוני וז'ואל מונטיירו הפורטוגלי. את הקבוצה מאמן רפאל ויקי, שחקן נבחרת שווייץ לשעבר.