בנבחרת ישראל פנו בשעות האחרונות למכבי חיפה בדרישה לקבל את פענוח הבדיקה שעבר עומר אצילי אחרי ההפסד 2:1 להפועל באר שבע אמש (ראשון) בליגה, אחרי שהתלונן על כאבים והתגלה כי הוא סובל ממתיחה בשריר הירך האחורי.
בנבחרת רוצים שאצילי יצטרף למחנה הקצר בגלזגו לפני המפגש מול סקוטלנד במוקדמות המונדיאל, ולכן רוצים לדעת בוודאות שהוא אכן לא כשיר, ולא הסתמכו רק על הודעת הירוקים לאחר המפגש מול הדרומיים. בצהריים הודיעה חיפה כי אצילי קרע חלקית את שריר הירך האחורי וייעדר כ-10 ימים. כלומר, לא יוכל לצאת עם הנבחרת לגלזגו.
4 צפייה בגלריה
עומר אצילי וניקיטה רוקאביצה
עומר אצילי וניקיטה רוקאביצה
אצילי במשחק אתמול
(צילום: עוז מועלם)

לא רק אצילי פצוע

הפציעה של אריאל הרוש בסמי עופר, יחד עם העובדה שחאתם אל-חמיד לא חש בטוב, הובילו לזימונים חדשים של וילי רוטנשטיינר לקראת יציאת נבחרת ישראל הבוקר לגלזגו, שם תפגוש בשבת הקרובה את סקוטלנד במוקדמות המונדיאל.
הרוש פרק את הכתף (נשלל לו שבר) ולכן במקומו זומן דניאל פרץ (מכבי תל אביב) לסגל בפעם הראשונה, כשבכל מקרה אופיר מרציאנו יפתח בשבת. במקום אצילי זומן עדן שמיר, גם ממכבי ת"א. את מקומו של אל-חמיד יתפוס חברו בהפועל באר-שבע, איאד אבו-עביד שכבש אתמול צמד.
4 צפייה בגלריה
דניאל פרץ
דניאל פרץ
דניאל פרץ
(צילום: עוז מועלם)
הנבחרת תקיים הערב אימון ראשון בגלזגו, כשכל הליגיונרים למעט גדי קינדה, שיחבור לנבחרת רק אחרי משחק הליגה שלו מחר בארה"ב, כבר יהיו חלק מהאימון, אולם האימונים המשמעותיים יותר יתקיימו החל משלישי.
מי שצפוי לצאת עם הנבחרת הבוקר הוא הבלם עידן נחמיאס, למרות שלא היה חלק מהסגל של מכבי ת"א למשחק מול הפועל ירושלים אתמול. מי שזעם על הנבחרת היה מאמן הצהובים, פטריק ואן לוון, זאת אחרי שרופא הקבוצה הבהיר לו כי אם ישתפו נגד הפועל ירושלים הוא מסכן את בריאותו, ומנגד בנבחרת הוחלט לזמנו. מכבי עוד ניסו להעביר מסרים ברורים לנבחרת כי עליה לשחרר את נחמיאס מהסגל, התפתחות שעוד יכולה לקרות הבוקר, ולהוביל לזימונו של מארון גנטוס, אולם בנבחרת טענו כי נחמיאס אמור להמריא. בכל מקרה, הוא לא מיועד לשחק בגלזגו, כששלישיית הבלמים תכלול את ניר ביטון, דור פרץ ועופרי ארד.
4 צפייה בגלריה
איאד אבו עביד
איאד אבו עביד
קיבל פרס. איאד אבו עביד חוגג מל מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
דן גלזר ועידן נחמיאס
דן גלזר ועידן נחמיאס
במרכז הסערה. עידן נחמיאס
(צילום: עוז מועלם)
"עבורי זה בלתי מתקבל על הדעת, נחמיאס לא כשיר לקבוצה שלו, אז אי אפשר לזמן אותו", ביקר ואן לוון. "אני חושב שצורת ההתקשרות בין ההתאחדות למכבי שגויה בכל מובן אפשרי. זה מתחיל מכך שרופא הנבחרת מתקשר לנחמיאס ולא המאמן אליי, או לברק יצחקי, כדי לברר מה המצב של השחקן ואיך אנחנו מטפלים בו. אני חושב שההחלטה לזמן אותו היא לא נכונה. כשהיינו באוסטריה בליגה האזורית, איפשרנו לעידן להתאמן עם קבוצת הנוער ואז להעריך באימון של שבת כמה הוא באמת יתקדם בשיקום שלו. בשבת הרגשתי שהוא לא נכנס למאבקים מול שחקנים עד הסוף. הרגשתי שהוא מנסה ללכת מסביב לפציעה בכתף ונכנס לתיקולים עם הכתף השנייה. הבנתי שהוא לא כשיר".
"רופא המועדון שלנו אמר לי 'פטריק, אם אתה נותן לו לשחק מול הפועל ירושלים, אתה לוקח את הסיכון שאתה מחמיר לו את הפציעה והוא יהיה בחוץ לתקופה ארוכה יותר'. אם זה יקרה פעם שנייה – הוא לא יהיה להרבה זמן", הוסיף ההולנדי.
"יש לנו פגרת נבחרות ואחריה אנחנו כמועדון מצפים להיות עם סגל מלא וכשיר. לקחת את נחמיאס מאיתנו זו לקיחת סיכון של הנבחרת, סיכון שאנחנו לא מוכנים לקחת, זה משהו שלא צריך לקרות. הם היו צריכים להאמין לרופא שלנו ולעצה שהוא נתן לנו בסוף השבוע. כל צורת ההתנהלות איתנו היא עקומה. ברור שהשחקן רוצה לשחק בנבחרת והוא צריך לרצות, אבל כמועדון אנחנו חושבים שהיה מסוכן מאוד לתת לו לשחק מול הפועל ירושלים כי זה יכול היה להשבית אותו לתקופה ארוכה", סיכם ואן לוון.
בהתאחדות בחרו שלא להגיב לדבריו של ואן לוון.
פורסם לראשונה: 08:14, 04.10.21