בתקשורת הערבית עוסקים בקריירת הכדורגל של המחבל אחמד עליאן, שביצע פיגוע דקירה לפני ארבעה ימים במחסום מזמוריה. עליאן דקר שני אנשי כוחות הביטחון - צעירה ומאבטח - שנפצעו באורח קל-בינוני.
עליאן, בן 23 מג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים, הגיע למחסום מהשטח הישראלי, פצע שניים - וחוסל. מהמשטרה נמסר כי "המחבל הגיע למקום חמוש בסכין, דקר ופצע שני אנשים - ונוטרל על-ידי כוחות הביטחון".
2 צפייה בגלריה
⁨זירת הפיגוע במחסום מזמוריה סמוך לירושלים
⁨זירת הפיגוע במחסום מזמוריה סמוך לירושלים
⁨זירת הפיגוע במחסום מזמוריה בשבוע שעבר
(צילום: AHMAD GHARABLI / AFP)
2 צפייה בגלריה
סכין ששימש לדקירה
סכין ששימש לדקירה
הסכין ששימש לדקירה
(צילום: דוברות המשטרה)
בהמשך התברר שהוא היה עובד חברת קבלן חיצונית שמעניקה שירותי ניקיון לבית החולים הדסה עין כרם.
בכלי תקשורת בלבנון וירדן התייחסו לקריית המשחק הקצרה שלו: "אחמד עליאן נחשב בעבר לאחד משחקני העתיד של הכדורגל הפלסטיני. בהתחלה שיחק באל שווארה והוביל אותה לליגת המשנה, ואז עבר לקבוצה הירושלמית ג'בל מוכבר והפך לאחד השחקנים המובילים שלה. ב-2021 קיבל זימון לנבחרת הצעירה של פלסטין. הוא היה כדורגלן מבטיח. היה ידוע ביכולת הכדרור ובחוש לכיבוש שערים".
בדף הפייסבוק Palestine national football team (דף עצמאי שלא קשור לנבחרת פלסטין), ציינו שעות אחרי הפיגוע במזמוריה: "השהיד אחמד עליאן החליט לשחק את משחקו האחרון. הוא הגיע למחסום, גרם לפציעה קשה של חייל מכוחות הכיבוש ונורה".
עליאן היה בן דודו של המחבל בהא עליאן, שב-2015 רצח שלושה בני אדם בפיגוע ירי בקו 78 בארמון הנציב. לפני שיצא לבצע את פיגוע הדקירה ביום חמישי, כתב עליאן בחשבון הפייסבוק שלו: "ברכות למי שהחליט לבחור במות הקדושים".