שר התרבות והספורט ח"כ מיקי זוהר ויו"ר מינהלת ליגת העל לנשים, הילה קניסטר בר דוד, סיכמו יחד עם מנכ"ל איגוד הכדורסל יעקב בן שושן על מתווה משמעותי לחיזוק כדורסל הנשים בישראל.
על פי המתווה המתוכנן, ליגת העל תקבל תוספת תקציבית של 8 מיליון שקל, ביחס לתקציב 2022 שעמד על סך של 8.6 מיליון. סך הכל התקציב צפוי לעמוד על כ-16 מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
הילה קניסטר בר-דוד
הילה קניסטר בר-דוד
מצפה להתגייסות נוספת של הרשויות המקומיות. הילה קניסטר בר-דוד
(צילום באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
כחלק מהתכנית, בכוונת יו"ר המינהלת לתמוך באופן משמעותי בקבוצות שישתתפו בגביעי אירופה השונים, לחזק את מחלקת השיווק ולשלב הופעות תרבות של אמנים מובילים במשחקי ליגת העל לנשים. בנוסף, תפעל קניסטר בר דוד להגדיל את תקציב המינימום הנדרש לקבוצת ליגת על ל-2.5 מיליון שקל לקבוצה.
בדיון שהתקיים בהשתתפות הממונה על ספורט הנשים במשרד התרבות והספורט נורית שרביט, היועץ המשפטי של המנהלת עו"ד אורי כהנא ומנהל הליגה רמי קצוני, סוכם גם על חיזוק מנגנוני המוגנות בספורט והסדרת מנגנון מניעת הטרדות מיניות בחוק הספורט.
2 צפייה בגלריה
אוסטין לא מתרשמת מההגנה האשדודית
אוסטין לא מתרשמת מההגנה האשדודית
עידוד לקבוצות שישתתפו במפעלים אירופיים
(צילום: עודד קרני, מינהלת ליגת העל לנשים)
שר התרבות והספורט, ח"כ מיקי זוהר: "הבטחנו בשורה לעולם הספורט בכלל וספורט הנשים בפרט, אנחנו רוצים לצמצם את הפערים מאירופה בכל ענפי הספורט ואין ספק שכדורסל נשים הוא אחד הענפים הבולטים ביותר שלנו. אני בטוח שהבשורה הזו תשנה את פני הענף בישראל. שמחתי על החלטתה של הילה להישאר בתפקיד, היא האדם הנכון במקום הנכון להוביל את השינוי ההיסטורי הזה".
יו"ר המינהלת, הילה קניסטר בר דוד, התייחסה למתווה: " אני רוצה להודות לשר מיקי זוהר על השותפות האמיצה לדרך. החזון המשותף שלנו, הוא להעמיד את ליגת העל לנשים בכדורסל כאחת הליגות הבכירות באירופה כבר בשנים הקרובות. הדרישות המקצועיות יעלו, שכר השחקניות יגדל משמעותית וזה יבוא לידי ביטוי בהעלאת הדרישות בבקרה התקציבית. אני מצפה שגם הרשויות המקומיות שתומכות בקבוצות יתגייסו לנושא ויצטרפו גם לא מעט ספונסרים לענף. בקרוב נעדכן גם על שיתופי פעולה מסחריים שיזניקו אותנו קדימה".