תשע שנים עברו מאז שהדרבי של פ"תשוחק בליגת העל. בעונה הקודמת שתי הקבוצות שיחקו בליגה הלאומית,כאשר שני המפגשים הסתיימו בתיקו מאופס. אמש (רביעי) ידה של מכבי פ"ת הייתה על העליונה עם ניצחון 0:2 שקטע רצף של ארבעה הפסדים. שתי הקבוצות הגיעו למשחק כשהן בתקופה רעה, וידעו שמעבר ליוקרה העירונית יש לדרבי השלכות רבות על מצבן בטבלה.
כדורגל גדול לא היה שם, אבל לקבוצה של בני לם זה הספיק כדי לקחת שלוש נקודות והרבה אוויר לנשימה להמשך הדרך. אביאל זרגרי היה זה שהעלה את מכבי פ"ת ליתרון עם שער ראשון בבוגרים. אמיר אלטורי שנכנס כמחליף הכפיל וקבע את תוצאת המשחק. מספר אוהדים של הקבוצה המנצחת טענו כי הותקפו בסיום ע"י אוהדי הפועל פ"ת.
2 צפייה בגלריה
אביאל זרגרי חוגג
אביאל זרגרי חוגג
שער ראשון בבוגרים. אביאל זרגרי חוגג
(צילום: טל שחר )
מכבי פ"ת אומנם לא ספגה, אך למרות זאת היו רגעים שההגנה הייתה חשופה ורק עקב חוסר של דיוק של היריבה העירונית היא לא ספגה. לקראת המשך דרכה בליגה היא תהיה חייבת לשפר את ההגנה שלה, שהיא הגרועה בליגה עם 21 שערי חובה.
לם אמר בסיום: "לבוא אחרי ארבעה הפסדים ולנצח ככה, ולפתוח שש הפרש מהפועל וקבוצות התחתית זו הייתה המטרה. אין פה סגל גדול, יש פצועים, אז אנחנו בכוח מושכים את זה. אני מרוצה מאוד שלא ספגנו. ההגנה שלנו היתה טובה מאוד. אני לא חוגג כי המצב במדינה כל כך קשה".

אכזבה בצד המפסיד

הפועל פ"ת ממשיכה להציג יכולת מאכזבת שלא תואמת את הליגה הראשונה ומתקשה להשתלב העונה. אמש הקבוצה נראתה מפוזרת, אובדת עצות ובעיקר לא מדוייקת. לצד החיסורים הרבים, עופר טסלפפה נאלץ להתמודד גם עם חילוף כפוי ופציעה של איתי שכטר בדקה ה-30.
2 צפייה בגלריה
עופר טסלפפה
עופר טסלפפה
"מקווה שנתאושש מהר". עופר טסלפפה
(צילום: עוז מועלם)
המאמן המפסיד אמר בסיום: "הפסד מאוד כואב, מאוד מאכזב, חבל. פספסנו פה היום. אנחנו חלק מחבורת התחתית, הפועל פ"ת היא עולה חדשה שתילחם על החיים שלה. יש פה קבוצה טובה, אני מאמין בה, שיחקנו היום כדורגל, הגענו למצבים ולא כבשנו. אנחנו הולכים הביתה מאוד מתוסכלים, כואב לי על הקהל שלנו. הפציעות מאוד מדאיגות אותי, אני מקווה שנתאושש מהר ושנתחזק בינואר, כי הסגל שלנו מאוד קצר כרגע".
נכון לעכשיו, ולמרות המצב מעמדו של טסלפפה יציב, אך אחרי ההפסד המאכזב בדרבי, הפועל פ"ת ירדה למקום האחרון בטבלה כשהיא סופרת ארבעה הפסדים רצופים ומשחק שישי ללא ניצחון והיא תנסה להתאושש כבר במחזור הקרוב מול הפועל ירושלים.
"זה לא סוד שיש לנו פצועים והסגל קצר מאוד. נצטרך לדעת לעשות את המיטב עם מה שיש לנו כרגע. השחקנים עושים מאמץ אדיר ונתנו את הכול, אבל חסר לנו מזל. פספסנו מצבים מקו השער ונענשנו על חצי טעות. אני יוצא מאוד מתוסכל מהמשחק הזה, כי ידעתי שהוא יכול לדחוף אותנו קדימה ולצערי לא השגנו את זה", סיכם טסלפפה.