ברכות למכבי נתניה. הקבוצה של רן קוז'וק זכתה הערב (רביעי) בתואר ראשון בליגה הבכירה זה 40 שנה אחרי 4:5 מול הפועל באר-שבע בגמר גביע הטוטו. עדן שמיר היה היחיד שהחמיץ מהנקודה הלבנה אחרי 0:0 ב-90 דקות. איגור זלאטנוביץ' היה יכול לגמור את הסיפור בתוספת הזמן, אבל החמיץ מהנקודה הלבנה. למרות זאת הוא לקח אחריות ובעט את הבעיטה הראשונה בדו-קרב פנימה. מכבי נתניה זכתה בתואר אחרי שסיימה בשלושת משחקיה במפעל ב-0:
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי נתניה חוגגים את הזכייה בגביע הטוטו אחרי הניצחון על הפועל באר-שבע
שחקני מכבי נתניה חוגגים את הזכייה בגביע הטוטו אחרי הניצחון על הפועל באר-שבע
תואר ראשון אחרי 40 שנה. שחקני מכבי נתניה
(צילום: עוז מועלם )
מי שיזכור את המשחק הזה לרעה יהיה שאפי סולימאנוב. הקשר של הפועל באר-שבע ביצע עבירה מכוערת ואלימה מאוד על עדן קארצב בדקה ה-58. העבירה הזו עלתה לרוסי בכרטיס אדום מוצדק והוא עשוי לעמוד לדין ולהיענש בהשעיה ממושכת בשל העבירה הזו.
מאמן באר-שבע אליניב ברדה: "זה מאכזב ואכזרי. היום אנחנו בצד המפסיד. כשאתה משחק בעשרה שחקנים והמשחק פחות טוב ויש לך בעיה עם החילופים, אז בסופו של דבר גם אם הלכנו אחורה הגענו לפנדלים ובסוף זה מוכרע בצורה אכזרית". על אריאל הרוש אמר המאמן האדום: "פנדלים זה גם הרבה מזל ולעמוד בלחץ. כבשנו ארבעה מחמישה, אלה אחוזים טובים". על רותם חטואל אמר ברדה: "אני לא חושב שהיה פה כדורגל היום, היה פה קרב חפירות, מכות, משחק אגרסיבי ואינטנסיבי. גם אם האדום של שאפי מוצדק, הוא השחקן שעושים עליו הכי עבירות בליגה. אם השופטים לא יידעו לשמור עליו, תהיה בעיה. חשוב לשמור על שחקנים כאלה. אני לא מצדיק את מה שהוא עשה, הוא השאיר את חבריו בעשרה שחקנים וזה שינה את כל המשחק".
על העצבים בקבוצה הוסיף ברדה: "באופן טבעי כשכל השריקות הקטנות הלכו נגדנו, עד דקה 20 הם היו צריכים להיות עם שני צהובים ואנחנו היינו עם שני צהובים, אז זה גרם להתחממות ועצבים, אבל זה לא תירוץ. אנחנו צריכים לדעת לעמוד בלחצים, פרובוקציות ואגרסיביות. היום התמודדנו עם זה בצורה לא חכמה. אין פייבוריטים בגמר, אני לא מכיר דבר כזה". על חיזוק אפשרי שיגיע בינואר: "אני עייף מאוד מהחודש הזה של ינואר ואותן שאלות כל הזמן. עניתי כבר. כולם יודעים וכולם רואים מה חסר לנו. אמרתי למי שצריך מה אני חושב שצריך". על המשחק הקרוב מול נתניה: "אני רוצה שננצח ונשחק כדורגל הרבה יותר טוב כי היום לא נראינו טוב. הדברים לא תלויים בנו בליגה, נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי להילחם עד הסוף. אנחנו צריכים להסתכל על עצמנו, התחלנו איזה רצף מסוים בליגה ואנחנו צריכים להמשיך בו".
2 צפייה בגלריה
אליניב ברדה מאמן הפועל באר-שבע
אליניב ברדה מאמן הפועל באר-שבע
הפסד אכזרי. ברדה
(צילום: עוז מועלם)
שוער באר-שבע אריאל הרוש: "זה מטורף, ידעתי שאם אעצור את הפנדל תהיה שמחה אדירה, אבל ידעתי שאם לא ננצח זה לא שווה. לצערי הפסדנו בפנדלים והם בעטו פנדלים טובים. אנחנו החמצנו אחד וזה מה שחשוב בסופו של דבר. אני לא אוהב להתעסק עם שופטים, אני מכבד אותם ואת ההחלטות שלהם. ברור שהאדום הכניס את נתניה למשחק והיא שלטה יותר. אם השופט הוציא אדום, כנראה שהגיע אדום. עמדנו יפה גם בעשרה שחקנים, אבל לצערי הפסדנו. מאז שברדה הגיע לקחנו תארים והיום פספסנו על חודו של פנדל. באר-שבע קבוצה מצוינת ויכולה ללכת עד הסוף. נלך עד הסוף בלי שום ספק. יש בין הקבוצות יריבות, אבל זה ספורטיבי וזה בסדר. אסור לקחת את זה לאלימות. צריך להימנע מאלימות. בעזרת השם ננצח ביום ראשון במשחק".
מאמן נתניה רן קוז'וק: "זה כיף, אבל יש לנו עוד מה להשיג בעונה הזאת. היה לנו חשוב מאוד להישאר במשחק. באר-שבע קבוצה טובה ובכושר מצוין, ידענו שאנחנו צריכים לכבד אותה ובסוף הגישה היא זו שתיתן לנו להיות קבוצה מנצחת. הצבנו לעצמנו מטרה לזכות בגביע הטוטו כי לא זכינו בתארים הרבה שנים גם בליגה הלאומית. גביע הטוטו האחרון היה בליגה הלאומית, היה לנו חשוב לזכות בתואר הזה. יש לנו עוד משימות והמשימה הקרובה בליגה. סבבה שזכינו בגביע הטוטו בלי לכבוש אף שער. להחטיא פנדל בדקה ה-95 ולהיות עם אופי כמו איגור, שאמר שהוא בועט ראשון ולכבוש, זו הווינריות שהקבוצה הזו צריכה לשדר ואני שמח שזה קרה. אנחנו צריכים להתקדם בליגה. אנחנו צריכים לחזור אל המקום הטבעי שלנו. ביום ראשון אני רוצה גם לנצח את באר-שבע, אבל מדובר בקבוצה טובה, מאומנת וגם כשהם היו בעשרה שחקנים הם ידעו להישאר במשחק. זה דבר שאפשר ללמוד מהם. מצפה לנו משחק קשה מאוד באצטדיון שאני לא צריך לדבר על כמה קשה לשחק בו". על האמוציות במשחק אמר קוז'וק: "היו פה 22 שחקנים שמהדקה הראשונה נלחמו כדי לזכות בתואר. כולם עשו הכול כדי לנצח".
קשר נתניה אביב אברהם: "אנחנו ממשיכים בשבוע המצוין אחרי הניצחון בליגה. זה תואר שאמנם לא הכי חשוב, אבל עדיין מתוק. אנחנו שמחים שסיפקנו לקהל קצת רגעי נחת אחרי פתיחת העונה הלא פשוטה. שמחנו, חגגנו, השתוללנו. אפילו שזה גביע הטוטו זה שחרר קצת וזה מגיע לנו. התרגשתי מאוד כקפטן וכשחקן בוגרים, עברתי כאן בכל הגילאים".