“המטרה היא להיות אחד המועדונים התחרותיים ביותר וכמה שיותר מהר, אבל אנחנו יודעים שזה לא יהיה פשוט", הצהיר הערב (חמישי) האיש החזק בהפועל ת"א, דייויד מינצברג.
אחרי שהמאמן מייקל ואלקניס עזב במהלך מלחמת "חרבות ברזל" ובמקומו מונה של בורחה למה חסר הניסיון, האדומים השיגו נקודה בלבד בשלושת המשחקים שלהם מאז חזרת הליגה. "היה את מייקל ולקאניס וצירפנו לו עוזר מאמן שמכיר את ישראל ויכול יום אחד להיות המאמן הראשי, זאת הייתה המטרה", הסביר מינצברג. "למייקל הייתה הצעה מאיאקס ובמצב הנוכחי בישראל קשה היה לכפות עליו להישאר. בורחה נשאר כאן במלחמה, עבד על התכניות המקצועיות והיה שותף למאמץ הקהילתי, הוא אדם שרצינו שיהיה כאן, המשחקים שאימן יכלו להיגמר אחרת, אם לא היינו סופגים כרטיסים אדומים. המטרה השנה היא פלייאוף עליון, אך בעתיד היא תהיה להגיע לאירופה ולהיות אחד המועדונים הבכירים בישראל".
1 צפייה בגלריה
דיוויד מינצברג
דיוויד מינצברג
"אנחנו כאן לטווח הרחוק". מינצברג
(צילום: עוז מועלם)
מינצברג גם הבטיח כי הוא ואנשיו נשארים במועדון: "אנחנו כאן כדי להשאר. דברים נראים אחרת העולם, והעולם נראה אחרת עכשיו. בשבוע הראשון שלנו במועדון הוא נשרף, אחר כך היה לנו סיטואציה בדרבי עם הפסד מאכזב מאוד ואת האירוע עם המשטרה והאוהדים. לא נבהלנו גם אז".
"מה שקורה עכשיו הוא נוראי והדבר האחרון שאנחנו רוצים לעשות זה לעזוב את המועדון", מינצברג הבטיח. "הוא חשוב לנו יותר מתמיד עכשיו. אנחנו נמשיך לממן אותו מכיסנו וזה חשוב מאוד עבורנו לדאוג לעובדי המועדון. אנחנו נמשיך בזמנים הקשים ביותר כי אנחנו כאן לטווח הרחוק".
על המנכ"ל איתי בונה שעזב: "הוא אדם ומנהיג מדהים, שעשה עבודה מצוינת. המלחמה שינתה הרבה דברים להרבה אנשים והוא התחיל להגיד שהוא רוצה לעשות שינוי. ניסינו לגרום לו להישאר, אבל הוא רצה לעבור למשהו אחר".
על תקציב הקבוצה: "תקציב השחקנים הוא בסביבות 20-24 מיליון העונה. תקציב כללי בין 55 ל-65 מיליון שקל. הטווח הוא בגלל חוסר הוודאות שקשור למלחמה. הרבה מהכסף הלך לחובות עבר. בעונה הזו בלבד השקענו מכיסנו מעבר ל-3 מיליון דולר במועדון. איבדנו 3 מיליון דולר העונה, ואנחנו מעריכים שנפסיד עוד".