שחקני ליגת העל לא מסכימים לשתף פעולה וללבוש חולצות עם דגל הגאווה? זה התחיל היום (שבת) כשהקשר הרומני של הפועל באר-שבע אדריאן פאון לבש את החולצה, אבל נראה כמי שמסתיר את סמל הגאווה. מאוחר יותר שחקני בני סכנין עלו למגרש כשתשעה מהם לא לובשים את החולצה: אבו דוסו, איהאב גנאים, אנז' פרדי פלומן, אנטה פוליץ', בירם כיאל, חסן חילו, מארון גנטוס, פביאן ספורקסלדה ורועי שוקרני. השניים היחידים שלבשו את החולצות היו החלוץ גיא מלמד והשוער גד עמוס.
המקרה הראשון היום (שבת) התרחש באצטדיון המושבה בפ"ת, בזמן טקס שנערך במסגרת שיתוף פעולה בין מינהלת הליגה לעומת "איגי" (ארגון נוער גאה). לפני כל אחד ממשחקי המחזור ה-21 נערך טקס שבו שחקני שתי הקבוצות עולים לדשא עם חולצות שעליהן הכיתוב "אנחנו כאן ובכל מקום גם בספורט" וכן ציור של לב הצבוע בצבעי הגאווה. בעוד כל שחקני הפועל באר-שבע ונס-ציונה וכן צוות השיפוט עלו לטקס והציגו את החולצות כמתוכנן, הכדורגלן הרומני קיפל את חולצתו כלפי מעלה, בצורה כזו שגרמה להסתרת ציור הלב בצבעי הגאווה.
השוער גד עמוס חשף מה קרה בחדר ההלבשה של סכנין: "אמרו לי שאם אתה רוצה ללבוש את החולצה תלבש אותה, ואם לא אז לא". מבני סכנין נמסר: "הנהלת המועדון התירה בחירה אישית לכל שחקן אם להשתתף בטקס. הנהלת המועדון דוגלת בערכים של כבוד לאחר ולאדם באשר הוא אדם כאשר במקביל היא תתן גם את מלוא הכבוד והרגישות לחברה הערבית ולערכיה".
2 צפייה בגלריה
שחקני בני סכנין
שחקני בני סכנין
שחקני סכנין ללא החולצות, פרט לגיא מלמד שהחליט ללבוש אותה
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
שחקן הפועל באר-שבע אדריאן פאון מסתיר את סמל הגאווה
שחקן הפועל באר-שבע אדריאן פאון מסתיר את סמל הגאווה
פאון (שלישי משמאל) והחולצה המקופלת שמסתירה את סמל הגאווה
(צילום: יאיר שגיא)
בהפועל באר-שבע סירבו תחילה להתייחס לעניין לפני שיבדקו זאת מול השחקן. לאחר המשחק הבהיר פאון לאנשי מועדון כי מבחינה ערכית הוא לא היה יכול ללבוש את החולצה עם צבעי הגאווה. גורם במועדון אמר: "אנחנו עושים ונעשה המון פעילויות חברתיות גם לטובת הקהילה הגאה. זכותו של אדם לפעול לפי צו מצפונו".
מנכ"ל איגי עופר נוימן הגיב: "מחזק את השחקנים שנעמדו בעוצמה יחד עם הקהילה הגאה. המאבק שלנו בלהט"בופוביה ושנאה הוא כל יום, כל שעה, והדבר המדהים שקרה הוא שיתוף הפעולה שלנו עם המינהלת, שהחליטה לשים את הגאווה וההכלה והאהבה והשוויון בראש סולם הערכים שלה. ידענו שזה ייתקל בהתנגדויות, ידענו שזה אומץ אמיתי של המינהלת ואנחנו נמשיך לעשות הכל כדי שהערכים האלה יהיו הערכים המובילים בספורט הישראלי ובכל חלקי החברה הישראלית בכלל".
מהמינהלת נמסר: "מנהלת הליגות מצרה על כך שישנם כאלה שבחרו שלא לקחת חלק בפעילות חברתית שמטרתה לתמוך במיעוט בחברה הישראלית. המינהלת תמשיך לקדם מסרים של הבנה והכלה בפעילויות הליגות גם בעתיד".
פאון עצמו סירב להגיב, תגובת בני סכנין תובא לכשתתקבל.
פורסם לראשונה: 16:28, 04.02.23