בהפועל באר-שבע שבעי רצון לאחר הניצחון 0:2 אתמול (שלישי) על הפועל פ"ת, ניצחונה השישי ברציפות של הקבוצה מבירת הנגב. המאמן אליניב ברדה אמר בסיום שהוא לא היה מרוצה מהמשחק שהציגו חניכיו במחצית הראשונה, אך בהחלט מהשיפור שהציגו במחצית השנייה בה נכבשו השערים.
אורח הכבוד במשחק היה שגיב יחזקאל שהתמקם ביציע הכבוד להופעה פומבית ראשונה במגרשי הכדורגל מאז התקרית המדוברת מהמשחק ביום ראשון במדי אנטליספור הטורקית והסערה שהתעוררה לאחר המחווה שעשה למען החטופים, בעקבות יום ה-100 של מלחמת חרבות ברזל. בדקה ה-10 של המשחק הודיע הכרוז באיצטדיון טוטו טרנר שיחזקאל נמצא באיצטדיון והוא זכה למחיאות כפיים סוערות, ושירי עידוד מאוהדי הקבוצה אותה עזב לטורקיה בספטמבר האחרון.
3 צפייה בגלריה
שחקני הפועל באר-שבע חוגגים נגד הפועל פ"ת
שחקני הפועל באר-שבע חוגגים נגד הפועל פ"ת
האדומים חוגגים אמש, בטרנר
(צילום: הרצל יוסף )
3 צפייה בגלריה
יחזקאל
יחזקאל
יחזקאל מקבל הרבה כבוד מאוהדי באר-שבע
(צילום: דניאל כהן )
הסיפור של יחזקאל עם הכדורגל הטורקי אומנם הסתיים באופן מעשי, הוא כבר לא יחזור לשחק שם, אך הוא עדיין תחת חוזה לשנתיים וחצי נוספות באנטלהיספור, בשכר המוערך בכ-450 אלף אירו לעונה. סביר להניח שכתנאי למעברו לקבוצה אחרת, בארץ או בעולם, ינסו לסכם איתו על התרת חוזהו.
המועדון הטורקי נמצא בקשיים כלכליים ותעיד על כך העובדה שיחזקאל, כמו גם רמזי ספורי, שעבר איתו מבאר שבע ועדיין נמצא בטורקיה, לא קיבלו את שכרם באופן רציף מאז עשו את המעבר המתוקשר לאנטליהספור. הקשיים הכלכליים האלו עשויים להוות סוג של יתרון עבור באר-שבע אל מול קבוצות אחרות בארץ שירצו לקלוט אותו, כדוגמאת מכבי חיפה ומכבי תל אביב.
יחזקאל נרכש מהקבוצה הדרומית בסכום המתקרב לכמיליון אירו, אך במסגרת הסיכום בין באר שבע לאנטליהספור, הסכום לא יועבר מהטורקים בפעימה אחת אלה בתשלומים. למעשה, לאנטליספור יש חוב כספי כלפי באר-שבע מהעסקה הזאת. במידה והקבוצה של אלונה ברקת ויחזקאל יגיעו לסיכום על הצטרפותו, הטורקים עשויים לדרוש מבאר-שבע לוותר על יתרת הסכום. במידה וקבוצה אחרת תרצה לצרפו היא תצטרך לשלם לטורקים דמי העברה.
3 צפייה בגלריה
הפועל באר-שבע הפועל פ"ת אליניב ברדה
הפועל באר-שבע הפועל פ"ת אליניב ברדה
"להיות מדויק בבחירת השחקנים הזרים". ברדה
(צילום: הרצל יוסף)
בכל מקרה, עצם התייצבותו של יחזקאל אתמול באיצטדיון טוטו טרנר מעידה על החיבור שלו למועדון ועל הקדימות שהוא נותן לו באם יחליט לחזור לשחק בארץ. כרגע, מעבר מסוג זה לא עומד על הפרק מבחינת השחקן והמועדון. מה עוד, שבאר שבע לא מתכוונת לשלם לקשר שכר דומה לזה שהוא השתכר בטורקיה, כשמכבי חיפה ומכבי תל אביב עשויות להציע לו שכר גבוה בהרבה מזה שבאר שבע מתכוונת.
בינתיים באר שבע תסתפק בשחקני רכש בפרופיל נמוך הרבה יותר. מדובר בשחקני ההגנה רועי הרמן ומקסימו לוי. הרמן, שבעונה שעברה היה מגן ימני מחליף בבית"ר ירושלים שוחרר מקבוצת בוטב פלובדיב הבולגרית. לוי יעשה עלייה מארגנטינה מולדתו בה שיחק בליגה השניה ולא יחשב כזר. בבאר שבע עדיין לא החליטו אם להשאירו בסגל לעונה הנוכחית או להשאילו על מנת שיצבור ניסיון בכדורגל הישראלי. ניב פליטר חתם בבני ריינה במסגרת עסקת השאלה.
שם נוסף שעלה כמועמד הוא אור דדיה שמושאל עד לתום העונה לאברדין הסקוטית במדיה הוא לא מקבל דקות משחק. דדיה כרגע בארץ בשל הפגרה בסקוטלנד וכלל לא בטוח שהוא ישוב לארץ בחלון העברות הנוכחי. "זה נכון שהקבוצות הגדולות מצליחים לצרף זרים ואנחנו לא, אבל מדובר בחלון העברות קשה במיוחד, תחת מלחמה ואנחנו רוצים להיות מאוד מדויקים אם נצרף שחקני רכש זרים", אמר בסיום המאמן אליניב ברדה.
הקפטן מיגל ויטור התנצל בסיום על כך שפגע לא מתכוון בפניו של שחקן פ"ת, מתן פלג, מה שגרם לפינויו הבהול לחדר הטראומה בבית החולים סורוקה שם נקבע שאין לו נזק משמעותי. אנשי הקבוצה ממלאבס התלוננו על כך שויטור היה חייב להיות מורחק. הבלם אמר: "זאת הייתה פגיעה ללא שם כוונה שלי".