משחק הידידות בין בית"ר ירושלים וברצלונה בוטל. הקבוצה הקטלאנית לא הסכימה להגיע לשחק או ללון בירושלים והצדדים החליטו שהמפגש שהיה אמור להתקיים ב-4 באוגוסט לא ייצא לפועל.
הבעלים של בית"ר, משה חוגג, הסביר בחשבון הפייסבוק את הסיבות לביטול: "לאחר שקיבלתי את החוזה לחתימה ונחשפתי לדרישה החד משמעית שהמשחק לא יתקיים בעיר הבירה, ירושלים, ועוד כמה דרישות שלא מצאו חן בעיני, ישנתי בלב כבד, חשבתי רבות והחלטתי שלפני הכל אני יהודי וישראלי גאה. רכשתי את בית"ר ירושלים מתוך אהבה לעיר הבירה הקדושה, נלחמתי מלחמת חורמה בגזענות ואמשיך להילחם בה, אני מקדם דו קיום ובעד שלום. יחד עם זאת, משחק נגד בית"ר ירושלים ראוי שיתקיים בירושלים ואם המניע לאי קיומו בירושלים הוא פוליטי ואכנע לו, לא אוכל להיות שלם עם עצמי".
4 צפייה בגלריה
מסי
מסי
מסי. שוב לא יגיע לטדי
(צילום: רויטרס)
לביטול קדמה פנייה של חבר הכנסת סמי אבו שחאדה מבל"ד למועדון הקטלאני, בטענה שהגעה למשחק מול בית"ר ירושלים תהווה פגיעה ברגשותיהם של אוהדיה הפלסטינים של קבוצת הפאר, ואל המועדון הקטלאני הגיעו גם פניות ישירות רבות מאוהדים פלסטינים שביקשו לבטל את המשחק.
"אני אוהד ברצלונה וחלמתי על המשחק הזה", המשיך חוגג. "עבור הילדים הרבים שאוהדים את ברצלונה, עבור ההזדמנות אולי הבלתי חוזרת הזו למשחק היסטורי, כואב לי הלב. ניסיתי לשכנע את עצמי שזה בסדר, כבר הזזתי את המשחקים של בית"ר, פיניתי את בלומפילד, אבל עכשיו כשאני צריך לחתום, אני חייב ללכת עם הלב ונגד הראש. לא אוכל לבגוד בירושלים".
חוגג הוסיף: "אני לא כועס על ברצלונה, הם לא מועדון פוליטי ואין להם שום עניין לקחת חלק בסכסוך שלנו פה, הקשר שלנו ימשיך להיות טוב. זוהי החלטה קשה מאוד אבל לאחר התייעצות עם ראש העיר, משה ליאון, אני מאמין שהיא הנכונה".
4 צפייה בגלריה
מסי והחברים חוגגים
מסי והחברים חוגגים
לא תגיע לישראל. ברצלונה
(צילום: גטי אימג'ס)
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, הגיב גם כן על ההחלטה של הקבוצה הספרדית: "אני תומך ללא סייג בהחלטתו של משה לבטל את המשחק מול ברצלונה. ירושלים היא בירתה של מדינת ישראל וההחלטה להחריגה אינה החלטה מקצועית, ספורטיבית וחינוכית. החרמתה של בירת ישראל היא החרמתה של מדינת ישראל כולה. אני קורא לכלל הגורמים במדינת ישראל לא לשתף פעולה עם המשחק ולא לתת יד למסר של החרמת בירת ישראל על כל המשתמע. זה פשוט: קבוצה שתחרים את בירת ישראל לא תגיע למדינת ישראל ואין להתפשר על כך".
עוד לפני הביטול הרשמי גורמים פרו-פלסטיניים הפעילו לחץ על הנהלת ברצלונה בכדי שתיסוג מההחלטה להגיע לישראל. הגדיל לעשות חבר הכנסת אבו שחאדה מבל"ד, שפנה באמצעות מכתב לנשיא ברצלונה, ז'ואן לאפורטה, בדרישה לבטל את המשחק.
4 צפייה בגלריה
סאמי אבו שחאדה
סאמי אבו שחאדה
סאמי אבו שחאדה
(צילום: יריב כץ)
אבו שחאדה נימק: "בית"ר ירושלים ידועה בגזענותה ועוינותה כלפי החברה הערבית, ואוהדי הקבוצה מתגאים להפגין את השנאה והגזענות המקוממות באמצעות קריאות גזעניות נגד ערבים במגרשים. את הגזענות יש להוקיע, ולא לתת לה לגיטימציה ועידוד".

חוגג: "יכול להבין את ברצלונה"

חוגג ערך מסיבת עיתונאים בה הסביר בפירוט מה עמד מאחורי ההחלטה: "זו הייתה הזדמנות חד פעמית והיסטורית. רציתי להגשים חלום עבור אוהדי בית"ר ועבור הרבה אוהדים. זו הקבוצה האהודה בישראל, גם אני אוהד אותה מגיל צעיר. זה נורא מאכזב ששמו את התנאי הזה. אני לא כועס עליהם וגם אם הייתי בכיסא שלהם הייתי אולי חושב כמוהם מה להם ולסכסוך הזה עם כל הלחצים והספונסרים. יכול להבין את החלטתם והם יכולים להבין את החלטתי".
4 צפייה בגלריה
משה חוגג ואלי אוחנה
משה חוגג ואלי אוחנה
משה חוגג ואלי אוחנה
(צילום: ראובן שוורץ)
חוגג הוסיף: "ברצלונה שלחו לנו אתמול חוזה והנושא של ירושלים עלה כמה פעמים, ואתמול הם הודיעו סופית שזה תנאי לקיום המשחק, שהם לא ישחקו בעיר הבירה של ישראל מסיבות שלהם. נורא התלבטתי. החלטה קשה שכל החלטה שלא הייתי לוקח לא הייתי שלם ממנה ומרוצה ממנה. גם אם הייתי מחליט שמשחקים בבלומפילד, לא הייתי שלם"
לא יכולתי לתת יד למחרימים נגד ירושלים. ניסו להפוך את ירושלים למצורעת. מי שרוצה לבוא לשחק נגד נבחרת ישראל או נגד קבוצה ישראלית כמו בית"ר ירושלים, המקום זה בעיר הבירה של ישראל.
קומאן: "שמעתי על ביטול המשחק וזה חבל מאוד, כי לא ראינו אחד את השני הרבה זמן, אז היה יכול להיות נחמד להיפגש בירושלים, אבל בסדר. אני לא יודע למה המשחק בוטל, לא שמעתי מה הסיבות אבל זה חבל לי. אבל אין מה לעשות, זה מה שזה".