8 בדצמבר, יום שישי, גבול הצפון. השופט ניב שטייף, שגוייס למילואים עם פרוץ המלחמה נפצע קשה מאוד מפגיעת טיל נ"ט ופונה על ידי מסוק לבית החולים רמב"ם, עבר ניתוחים ארוכים ומורכבים ולאחר חודש וחצי של אשפוז עבר בראשית השבוע לתל השומר לשיקום. שטייף צפוי לעבור תהליך ארוך ולא פשוט, אך מי שפוגש אותו מבין שמדובר בגיבור אמיתי, אחד שלא מתכוון לוותר לרגע והוא בטוח שהוא עוד יחזור למגרשים.
בחדר השיקום שלו בשיבא תלוי דגל ישראל עליו הקדשות מנשיא המדינה יצחק הרצוג, חברים והרבה מאוד אנשים שהגיעו לחזק. כמו כן, תלויה בחדרו חולצה עם הקדשות משחקני נבחרת ישראל שקיבל מאלון חזן, יוסי בניון ואלון חרזי, וגם חולצה שהכינו עבורו קולגות ולבשו אותה במחזור הליגה שהתקיים לאחר שנפצע.
3 צפייה בגלריה
שופט הכדורגל ניב שטייף, שנפצע קשה בגבול הצפון
שופט הכדורגל ניב שטייף, שנפצע קשה בגבול הצפון
גם הנשיא הרצוג שם. ניב שטייף, שנפצע קשה בגבול הצפון, על רקע דגל ישראל שתלוי בחדרו בתל השומר
(צילום: עוז מועלם)
שטייף עבר שבעה ניתוחים. הוא סובל מפציעה קשה ביד וגם בגב, אך הוא מלא אמונה שיצליח להחלים ולחזור לתפקוד. עוד לפני שהגיע לשרת בצפון שטייף לחם בעזה. ביום רביעי, יומיים לפני שנפצע, הוא נפגש עם משפחתו ואמר לאביו שמוליק שהוא רוצה לשלב בין המילואים לשיפוט ושהוא מאוד רוצה לחזור למגרשים, אך הוא הוזעק לצפון, ואז טיל הנ"ט פגע בו וגרם לפציעתו הקשה.
מאז שאושפז פקדו את חדרו של שטייף אלפי מבקרים, ביניהם אנשי כדורגל רבים ושופטים. אנשים רבים שלא הכיר הגיעו לחזק אותו. משפחתו וארוסתו ניצן לא זזים ממיטתו וזה ללא ספק אחד הדברים שמחזקים אותו יותר מכל. אגב, שטייף צפוי להתחתן בחודש ספטמבר והוא מקווה ומאמין שעד אז תהליך השיקום הארוך שצפוי לו, יהיה כבר מאוחריו.
בריאיון לצוות ynet ו"ידיעות אחרונות", שביקר אותו בבית החולים, הוא מספר כי כלל אינו זוכר את הרגע בו נפגע מטיל הנ"ט: "המוח שלי נמחק. אני זוכר מה עשיתי שניה קודם. הלכתי להביא אוכל מהרכב, הסתובבתי אחורה וזה הדבר האחרון שאני זוכר. קאט בראש. אני זוכר שמעירים אותי אחרי שני ניתוחים בבית החולים. סה"כ אין לי זיכרון. אני מנסה להשלים את הפאזל מהצוות בשטח - מה אמרתי לחבר'ה, איך פינו אותי, איך הגעתי למסוק. הטייסים סגרו מעגל כשהגיעו לרמב"ם, אין לי את הפציעה בזיכרון".
3 צפייה בגלריה
שופט הכדורגל ניב שטייף, שנפצע קשה בגבול הצפון
שופט הכדורגל ניב שטייף, שנפצע קשה בגבול הצפון
"אין לי את הפציעה בזיכרון"
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
השופט ניב שטייף
השופט ניב שטייף
"יהיו קשיים, אבל אני אופטימי וחזק ורואה את ההמשך". שטייף בפעולה כשופט
(צילום: יאיר שגיא )
איך אתה מתמודד עם הפציעה? "המון עליות וירידות. זו מציאות חדשה, אבל אני מאוד אופטימי, רואה את היעדים שבהמשך: חתונה בספטמבר, חזרה למגרש. היעדים והאופטימיות מאוד ברורים, אבל זה לא פשוט. זה לא גרף עולה. יהיו קשיים, אבל אני אופטימי וחזק ורואה את ההמשך".
עבר לך בראש שסיימת עם השיפוט במגרשי הכדורגל? "כן. זה אחד הפחדים הגדולים שלי. כשאני בדאון, אז גם המחשבות האלה עולות. זה פחד ענק, אבל אני לא מתמקד בו. יש עוד פחד, כמו להיכנס לחופה עם כסא גלגלים או לא לחזור לתפקוד כמו ניב שלפני. אני ספורטאי מאז שאני זוכר את עצמי וכל מחשבה שלא אחזור לאותה רמת תפקוד וחוזק מבעיתה, אבל אני בטוח שאחזור לשפוט". חזרת לראות כדורגל? "התנתקתי מכדורגל לתקופה, אבל בשבועיים האחרונים חזרתי לפתוח חמ"ל בכל מחזור: באייפד משחק אחד, בטלוויזיה שני, במחשב משחק שלישי. אני יכול לעשות מפה VAR (צוחק). רק ליגת העל מעניינת אותי. חזרתי לצפות כמו מטורף".
שטייף, בן 28, שופט מגיל 15 ונכלל בסגל שופטי ליגת העל בשנתיים האחרונות. בעונה הנוכחית הוא השתתף ב-11 משחקים, ארבעה מתוכם כשופט ראשי ושבעה כשופט רביעי, האחרון שבהם ב-30 בספטמבר, בניצחון 1:2 של בני ריינה על הפועל חיפה. במקביל לקריירת השיפוט, שטייף הוא בוגר הטכניון ועובד כאנליסט בחברת הייטק בת"א. ביום ראשון הוא שוחרר מהמחלקה בה אושפז ברמב"ם במהלך התקופה האחרונה, בדרכו להמשך שיקום בתל השומר.
"ראינו ידיעה בחדשות שהייתה פגיעת טיל בצפון", נזכרה יפית, אמו של ניב, אחרי שחרורו מרמב"ם. "ניסינו להתקשר והוא לא ענה, ואז קיבלנו טלפון שהוא נפצע קשה. ב-1 בלילה הוא יצא מניתוח ומאז אנחנו פה שישה שבועות, ברכבת הרים מטורפת. היינו פה במחלקה מדהימה מבחינת הצוות, שהכילה אותנו בצורה מטורפת קיבלו הכל באהבה, כל האחים והאחיות עד לרמת המנקות. אנחנו ממשיכים עם המון תקווה".