ברדה: "אנחנו במרתון, השחקנים דרוכים"
(באדיבות ONE)
ספטמבר 2016. הפועל באר-שבע לא עוצרת אחרי הזכייה באליפות ראשונה מזה 40 שנה ומשלימה העפלה היסטורית לשלב הבתים של הליגה האירופית. ברק בכר וסגל השחקנים הנוצץ מתכוננים למשחק הבכורה במפעל נגד אינטר.
גם רועי גורדנה מתרגש לקראת המשחק בסן סירו. אבל הקשר לא ממש בתוכניות של המאמן שכלל לא רושם אותו בסגל שחקני הקבוצה לליגה האירופית. גורדנה לא רוצה לוותר על החוויה, מת להרגיש שייך, ופונה לראשי המועדון בבקשה לצאת עם הקבוצה לאיטליה. הוא נענה בשלילה ומציע לממן בעצמו את הטיסה והלינה, אך לתדהמתו התשובה עדיין שלילית. לאחר חודש הוא פורק את תחושותיו באינסטגרם: "התעלמו ממני. מי שמנסה לשבור אותי לא יצליח". כעבור חודשיים עזב גורדנה את הפועל באר-שבע.
3 צפייה בגלריה
גורדנה מול אופק ביטון
גורדנה מול אופק ביטון
מוביל את הקבוצה במאבק האליפות. גורדנה
(צילום: הרצל יוסף)
פברואר 2023. רועי גורדנה, הוא ולא אחר, מוביל את הפועל באר-שבע במאבק האליפות. נכון, רותם חטואל בעונת שיא, רמזי ספורי ממשיך להבריק, שאפי סולימנוב על תקן הזר המלהיב ומיגל ויטור הוא אחד הבלמים הטובים במדינה. אבל המנהיג של הקבוצה, השחקן שנחשב הכי קרוב למאמן וזה שמנווט את חבריו ממרכז המגרש, הוא גורדנה. אז איך בגיל 32 הפך השחקן המוקצה למי שמקבל את המושכות בקישור? התשובה טמונה באופיו של גורדנה.
לא רבים זוכרים, אבל אימון הבכורה של מאור מליקסון בקדנציה השנייה בהפועל באר-שבע אחרי שחזר מאירופה, היה גם האימון הראשון של רועי גורדנה באצטדיון וסרמיל. בעוד מליקסון נחשב לאכזבה גדולה באותה עונה עם אלישע לוי, גורדנה דווקא פרח. הקשר הצליח למצוא את מקומו גם ליד שחקנים כמו ג'ון אוגו ואובידיו הובאן. כשברק בכר הגיע ואיתו הרכש הישראלי הנוצץ מהראן ראדי, גורדנה נדחק הצידה. חצי עונה לאחר מכן הוא כבר הושאל למכבי פ"ת ולא היה רלוונטי בזכייה באליפות ההיסטורית.
כאמור, גם החזרה שלו מהשאלה לא שיפרה את מצבו ואחרי חצי עונה של פירורי דקות הוא עזב והחל לנדוד. תחילה לבני-יהודה שעימה זכה בגביע המדינה, דילוג לסלאבן בלופו הקרואטית – רומן שהחזיק מעמד חצי עונה בלבד, ובתחילת 2019 גורדנה חתם במ.ס אשדוד. בגיל 28 התנוססה מעל הקריירה שלו המילה "החמצה". גורדנה לא ויתר והפך למנהיג של אשדוד, אחרי שרן בן־שמעון שינה לו מעט את התפקוד – ומקשר 50־50 הוריד אותו מדרגה לעמדת הקשר האחורי. גורדנה, טיפוס צנום וטכני, הוכיח שהוא יודע להיות גם גרזן.
3 צפייה בגלריה
אליניב ברדה ומאור מליקסון
אליניב ברדה ומאור מליקסון
ברדה ידע שאופיו הנוח של חברו יאפשר פיוס עם אלונה ברקת
(צילום: הרצל יוסף)

תיקון בחסות ברדה

כשאליניב ברדה מונה למנהל המקצועי של הפועל באר-שבע הוא רצה את גורדנה חזרה במועדון. השניים היו חברים טובים מהתקופה שבה שיחקו יחד בבאר-שבע, וברדה ידע שאופיו הנוח של חברו יאפשר פיוס עם אלונה ברקת. המהלך יצא לפועל, אבל תחת המאמן רוני לוי גורדנה מיעט לקבל הזדמנויות, וכשכבר שיחק הוא לא הבריק.
אחרי שרוני לוי פוטר, ברדה עבר לתפקיד המאמן והציב את גורדנה כקשר הכי אחורי (אצל לוי הוא שיחק כקשר אחורי לצד בריירו באותו קו), בדיוק כמו אצל רב"ש באשדוד. מאותו רגע גורדנה החל לפרוח. המשחק הכי טוב שלו היה נגד מכבי ת"א בחצי גמר גביע המדינה בבלומפילד. גורדנה שלט במרכז השדה ללא עוררין והוביל את באר-שבע לניצחון ענק בדרך לזכייה בגביע.
3 צפייה בגלריה
רועי גורדנה שחקן הפועל באר-שבע
רועי גורדנה שחקן הפועל באר-שבע
הכול הולך קשה. גורדנה
(צילום: עוז מועלם)
אבל אצל גורדנה הכל הולך קשה, ולקראת סיום העונה הוא נפצע והתבשר שקרע את הרצועה הצולבת בברכו. בגילו, האפשרות לעבור ניתוח נשמעה מאוד לא ריאלית, ברקע נפוצו שמועות על פרישה אפשרית וגורדנה החל בהליך שיקום ללא ניתוח. הקשר חזר למגרשים ועד כה נראה שהשיקום הצליח. במועדון שומרים על גורדנה בצמר גפן, מדי פעם הוא סובל מכאבים, הברך מתנפחת והוא נזקק למנוחה.
מבחינה מקצועית, מאז שברדה נתן לו את המושכות העונה, בעיקר אחרי שבריירו נפצע, גורדנה מחזיר לו ובגדול. אמנם יש לו רק שער ובישול אחד, אך צריך לזכור שהוא משחק בעמדה אחורית יחסית, ותרומתו מתבטאת הרבה מעבר למספרים.
הערב (20.30) מול מכבי ת"א בבלומפילד גורדנה לא רק יוביל את הפועל באר-שבע במשחק שבו קבוצתו תוכל לצמק את הפער ממכבי חיפה לנקודה בלבד - הוא גם ירגיש שייך. אם הוא גם יוביל אותה לאליפות, הצלקת ההיא מלפני 7 שנים כבר תגליד לגמרי.