אחרי הכישלון - הגיע הזעזוע. יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ נפגש הערב (שלישי) עם המנהל המקצועי של נבחרת ישראל יוסי בניון ועדכן אותו בהחלטתו על סיום ההתקשרות בין הצדדים. כל זאת מגיע פחות משבוע אחרי התבוסה 4:1 לאיסלנד שקבע כי נבחרת ישראל לא תעפיל ליורו.
"ישבתי עם בניון לשיחה בה דנו בדברים הטובים והפחות מוצלחים בקמפיין מוקדמות אליפות אירופה ובפלייאוף יורו 2024", אמר זוארץ לאחר הפגישה. "התוצאה הסופית - אי העפלה - מאכזבת, אבל אני בהחלט רואה את הדברים החיוביים שהנחיל יוסי בנבחרת, משוכנע כי עשה כל שלאל ידו להצלחת הנבחרת והכדורגל הישראלי ואין לי ספק כי גם בעתיד יתרום מנסיונו ומיכולותיו להצלחות כחול-לבן".
3 צפייה בגלריה
יוסי בניון מסיבת עיתונאים נבחרת
יוסי בניון מסיבת עיתונאים נבחרת
סיים את תפקידו בהתאחדות. בניון
(צילום: עוז מועלם)
"אני מודה לבניון על ההשקעה, על השותפות ועל התרומה, גם אם לא היה די בכל אלה כדי להעפיל ליורו 2024. יוסי היה ולעולם יהיה מקור גאווה לכדורגל שלנו".
בניון, שיאן ההופעות בנבחרת ישראל עם 102 משחקים, מסיים את תפקידו בנבחרת בתום שנתיים, אחרי שמונה במרץ 2022 והיה אחראי לגיוסו של אלון חזן לתפקיד המאמן. חוזהו של חזן מסתיים בשני הקרוב והוא צפוי גם כן לסיים את תפקידו בהתאחדות לכדורגל. הקמפיין הראשון שלהם היה מוצלח מאוד, כשישראל סיימה במקום הראשון בבית שלה בדרג 2 של ליגת האומות, זאת לאחר שהיא ניצחה פעמיים את אלבניה 1:2 וסיימה פעמיים ב-2:2 מול איסלנד.
בזכות הקמפיין, ישראל עלתה לדרג 1 בליגת האומות והוגרלה מהדרג השני במוקדמות יורו 2024 - מה שלבסוף סידר לה בית נוח על הנייר עם שווייץ, רומניה, קוסובו, בלארוס ואנדורה. אך קמפיין המוקדמות היה מאכזב מאוד, כשישראל סיימה במקום השלישי בלבד עם 15 נקודות אחרי 10 משחקים וניצחה רק את בלארוס ואת אנדורה החלשות. ההצלחה בליגת האומות סידרה לבניון וחזן גלגל הצלה בדמות פלייאוף העלייה ליורו, אך שם היא הודחה כבר בחצי הגמר לאחר שבשבוע שעבר חטפה 4:1 מאיסלנד בבודפשט.
3 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן עם המנהל המקצועי יוסי בניון
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן עם המנהל המקצועי יוסי בניון
גם חזן צפוי לסיים את תפקידו
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
ויטור
ויטור
ההפסד לאיסלנד חרץ את גורלו של בניון
(צילום: AP Photo/Darko Vojinovic)
זוארץ החליט במהלך בזק למנות מאמן כבר בחודש הבא, ובהתאחדות מעוניינים שזה יהיה ברק בכר. בכל מקרה, אם יקבל פנייה, הוא יצטרך לקבל החלטה האם לוותר על הרצון שלו לאמן בחו"ל בעונה הבאה. במקרה שבכר לא יגיע, המועמדים הנוספים הם רוני לוי ורן בן שמעון.