הכל היה לנו במשחק הערב (שני) בין הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים, משחק שהסתיים בצורה הכי דרמטית שאפשר, שער ניצחון של שלומי אזולאי בדקה ה-94 בדיוק ביום הולדתו ה-32.
אבל מה שהעיב על הכדורגל (בעיקר של הפועל, שהייתה עדיפה בהרבה) היה ההתנהגות של שני הקהלים שלפני פתיחת המחצית השנייה החלו לזרוק חפצים לדשא. הקהל האדום על שוער בית"ר איתמר ניצן ואוהדי האורחת על ארנסטס שטקוס.
5 צפייה בגלריה
איתמר ניצן עם איתן שמואלביץ'
איתמר ניצן עם איתן שמואלביץ'
איתמר ניצן מתלונן בפני איתן שמואלביץ' על החפצים שנזרקו
(צילום: עוז מועלם)
פתיחת המחצית התעכבה דקות ארוכות ועוד במהלך המשחק שר הספורט חילי טרופר הוציא הודעה נזעמת וביקר את הקהלים.
"ההתנהגות החמורה של חלקים מקהל הקבוצות הערב היא חלק משרשרת של אירועי אלימות בלתי נסבלים בספורט בשבועות האחרונים", אמר טרופר. "האירועים האלה הופכים אצטדיון שנועד לשמח ולרגש לשדה קרב מסוכן. אני מתכוון לפעול נגד האלימות בכל הכלים העומדים לרשותי וכבר מחר אפעל על מנת לרתום למאבק באלימות שמתרחשת במגרשים את כל הגורמים הרלוונטיים, בהם המינהלת, ההתאחדות, הקבוצות ומערכות החוק בישראל. לא אנוח עד שנמצא את הדרך למגר את האלימות."
גם יו"ר המינהלת הביע את אכזבתו ממה שקרה בבלומפילד: "אני מתבייש באירועים החמורים ובהפרות הסדר שגרמו הערב עבריינים. אותם עבריינים פוגעים בקבוצות, בעשרות אלפי האוהדים הטובים שהגיעו לאצטדיון, מאות האלפים שצפו בשידור המשחק ומקומם אינו איתנו. נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו בכדי למנוע אירועים חמורים מסוג זה. אני קורא למשטרת ישראל להגיע לאותם עבריינים שהתפרעו וזרקו חפצים למגרש ולפעול נגדם ביד קשה".
5 צפייה בגלריה
המשקאות שנזרקו לעבר איתמר ניצן
המשקאות שנזרקו לעבר איתמר ניצן
המשקאות שנזרקו לעבר איתמר ניצן
(צילום: עוז מועלם)
עוד לפני כן נזרקה אבוקה למגרש מכיוון יציע אוהדי בית"ר. החשוד בזריקת האבוקה נעצר, כמו גם אדם נוסף שבמכנסיו נמצאה אבוקה נוספת שעל פי החשד התכוון להשליך אותה לדשא.
בצד המקצועי נשמעו כמובן שני קולות הפוכים – השמחה מצד המארחת והאכזבה של בית"ר.
"אני שמח לחזור למקום שלי, ניר (קלינגר) מאוד חשוב לקבוצה ובמחזור הבא כבר יהיה לנו חיזוק משמעותי על הקווים", אמר עוזר המאמן סלים טועמה. "אני שמח על הניצחון הזה. ניר ישב עם השחקנים כל השבוע, כל המשחקים הקודמים פתחנו על הפנים. לא צריך לומר לכם מה המשמעות של הניצחון על בית"ר ירושלים. אין יותר מתוק מניצחון כזה. אני שמח שאנחנו יורדים כצד המנצח".
5 צפייה בגלריה
סלים טועמה אחרי עוד החמצה
סלים טועמה אחרי עוד החמצה
סלים טועמה
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
הפועל תל אביב חוגגת
הפועל תל אביב חוגגת
"אין מתוק יותר מניצחון על בית"ר. הפועל תל אביב חוגגת
(צילום: עוז מועלם)
טועמה, שהיה המאמן בפועל מהמחזור הראשון, הוסיף: "אני רק עכשיו הבנתי כמה זה קשה להיות מאמן כדורגל על הקווים, מגיע לשחקנים, מגיע לאוהדים, ומגיע לניר קלינגר. ברור שאנחנו רוצים להגיע כמה שיותר גבוה, רוצים להסתכל ממשחק למשחק, לאט לאט, שמחים על הניצחון. זה אחד המשחקים הכי טובים של הפועל בשנים האחרונות, זה היה צריך להיגמר ביותר מ-0:1. הפועל תל אביב מספיק טובה, ראיתם את זה היום, אנחנו צריכים להמשיך ככה, קצת יותר יציבות, לצבור יותר ניצחונות ואני מאוד מקווה שנראה את הפועל בחלק העליון".
"נאלצנו לעשות כמה שינויים בגלל פציעות, זה השפיע על הקבוצה והפסדנו. זו אכזבה גדולה כי הגענו למצב הכי טוב במשחק ולא כבשנו", אמר ארווין קומאן. "זה מאוד פשוט, כל עוד אני כאן, אני אעשה את המקסימום עבור בית"ר, ואם הבעלים חושב שצריך להחליף אותי או שיש מישהו יותר טוב, אז זה בסדר. אני לא מרוצה ממה שקורה, וזה ברור, אני אמשיך לעשות את העבודה שלי. אלו החיים שלי, אפשר לנצח ואפשר להפסיד. אני יכול לבקר את השחקנים שלי, אבל אני לא עושה את זה כי אני רואה אותם באימונים והם עובדים קשה. אני אעשה כל מה שאפשר כדי להחזיר את הקבוצה למסלול. תמיד יש תקווה".
5 צפייה בגלריה
ארווין קומאן
ארווין קומאן
לא איבד תקווה. ארווין קומאן
(צילום: עוז מועלם)