מכבי חיפה עשויה לעמוד לדין על קריאות של גזעניות, לאחר שהטענה של דנילו אספרייה במהלך המשחק אתמול בסמי עופר (1:2 למכבי חיפה) כי הקהל נהם לעברו צוינה בדו"ח המשקיפה ובדו"ח השופט גל לייבוביץ'.
תחילה פורסם כי הנהמות לא צוינו, אך אחר הצהריים איגוד השופטים הבהיר כי הטענה של אספרייה נרשמה בדו"ח, אולם צוין גם שאף אחד מצוות השיפוט לא שמע את הנהמות. בבית"ר כמובן זעמו על כך והוציאו הודעה רשמית לתקשורת: "אנו מצרים על החלטתו של השופט שלא לכלול בדו"ח השיפוט את הנהמות הגזעניות כלפי דנילו אספרייה. אנו מאמינים לטענות השחקן במאת האחוזים. נדמה שגם השופט בחר בדרך הקלה, כפי שפספס אתמול לא מעט שריקות".
3 צפייה בגלריה
דנילו אספרייה שחקן בית"ר ירושלים
דנילו אספרייה שחקן בית"ר ירושלים
הנהמות כלפיו נרשמו בדו"ח השופט. אספרייה
(צילום: עוז מועלם)
בבית"ר הוציאו מוקדם יותר הודעה: "אנו מצרים על החלטתו של השופט שלא לכלול בדו"ח השיפוט את הנהמות הגזעניות כלפי דנילו אספרייה. אנו מאמינים לטענות השחקן במאת האחוזים. נדמה שגם השופט בחר בדרך הקלה, כפי שפספס אתמול לא מעט שריקות. לייבוביץ' בחר שלא לראות את הדריכה של סנדגורן, ההתגרות של אבו פאני במורוזוב לאחר ההרחקה, הפנדל ההזוי וההתנהגות של חזיזה. חבל מאוד שהדבר לא נבדק בצורה יסודית, כפי שבוודאי היה קורה אם אלו היו אוהדי בית"ר. בית"ר ואוהדיה ימשיכו לחבק ולהוקיר את דנילו אספרייה בכל מקום".
ובעניין אחר: ההערכה כי במידה שבית"ר לא תיכנס לפלייאוף העליון, המועדון יפסיד לפחות 3 מיליון שקל, ולכן בקבוצה נותנים חשיבות גדולה למשחקים שנותרו. "יש לנו עכשיו שני משחקי גמר גביע - נגד הפועל ת"א וסכנין. כדי להיות בפלייאוף העליון אנחנו צריכים לנצח את שניהם. זה יהיה מאכזב מאוד אם אחרי כל המסע שלנו ושיקום ההריסות, לא נהיה בשישייה הראשונה", אמרו במועדון.
3 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר ירושלים חוגגים
שחקני בית"ר ירושלים חוגגים
הפסד כואב. שחקני בית"ר
(צילום: ראובן כהן)
3 צפייה בגלריה
מאמן בית"ר ירושלים יוסי אבוקסיס
מאמן בית"ר ירושלים יוסי אבוקסיס
"אנחנו קבוצה ששווה פלייאוף עליון". אבוקסיס
(צילום: ראובן כהן)
"עשינו למכבי חיפה בית ספר במחצית הראשונה, היינו יכולים להגדיל את התוצאה עם הנגיחה מהקרן של סרגיי בורודין או באחת ההזדמנויות של דנילו אספרייה ויון ניקולאסקו. החמצנו, הגיעו דקות גרועות שלנו ושם איבדנו את המשחק", אמרו במועדון.
"אנחנו קבוצה ששווה פלייאוף עליון", אמר מאמן בית"ר, יוסי אבוקסיס. "בית"ר צריכה להיות שם, נעשה את הכל לנצח את שתי היריבות הגדולות שלנו בדרך לשישייה הראשונה".
פורסם לראשונה: 06:00, 26.02.23