גביע הטוטו ליגה הלאומית לעונת 2022/23 יצא לדרך עם מספר מפגשים מעניינים. במוקד הקבוצה משכונת התקווה שנמצאת כבר עונה שנייה בליגה הלאומית, זאת לאחר שבעונה הקודמת לא הצליחה לרשום עלייה. בני יהודה התחילה הערב עידן חדש תחת הבעלים שחזר לשכונה משה דמאיו, ובעקבות זאת מחאות העבר הסתיימו והייתה נוכחות של 1,500 אוהדים שחזרו לתמוך בזהובים עם עידוד מסיבי.
הקבוצה משכונת התקווה נאלצה לעלות לשחק עם קבוצת נוער מחוזקת משום שמרבית השחקנים לא עברו בבקרה, ולמרות זאת הצליחה לכבוש שני שערים עליהם אחראיים שקד נבון (18), רום סרוסי (89). ליריבה מראשון זה דווקא עבד והיא הרשימה עם שלושה שערים אותם כבשו מוחמד במבה (2), יובל ששון (21), אבו דוסו (47) וניצחון בגביע הטוטו.
1 צפייה בגלריה
עמיר נוסבאום וגיא לוזון
עמיר נוסבאום וגיא לוזון
עמיר נוסבאום. מאמן ראשל"צ
(צילום: אורן אהרוני)
גם העולות הטריות עירוני טבריה ומכבי יפו שיחקו לראשונה הערב בליגה השנייה. טבריה הרשימה על המגרש ועלתה ליתרון מהיר מאוד משער של אופיר מזרחי בדקה התשיעית, חוליו סזאר הכפיל במחצית השנייה ואילו כפר סבא שלא הבריקה על המגרש הצליחה רק לצמק. העולה השנייה מכבי יפו, שמרה ברובה על הסגל מהעונה הקודמת, אך עלתה לשחק הערב ללא ערן לוי הפצוע, ג׳ון אוגו שהצטרף לקבוצה נכנס כחילוף וערך הופעת בכורה. אחרי 66 דקות ללא שערים איברהים בדיר, ניצל את תנומת ההגנה של יפו וכבש עבור המארחת. יפו נותרה בעשרה שחקנים אחרי הרחקתו של טריקו גטהון במחצית הראשונה.
ֿהיורדת הטרייה הפועל נוף הגליל נפרדה בתיקו 1-1 מול הפועל אום פאחם. המארחת עלתה ליתרון ואום אל פאחם הצליחה לאזן משער של אנס מחמיד. רמת גן גברה על הפועל עפולה משער שנכבש כרבע שעה לסיום המשחק אותו כבש עלי כיאל. במשחק מנומנם בין רמת השרון לאדומים אשדוד, המארחת גברה על האדומים משער אחד שכבש עיבי עזר בדקה השלישית. הפועל עכו גברה 1-2 על מכבי אחי נצרת מצמד של זאהי אחמד.