הנבחרת הצעירה של ישראל מגיעה הערב (רביעי, 19:00) למשחקה האחרון ביורו בגיאורגיה מול צ'כיה, משחק בו היא חייבת לנצח על מנת לעלות לרבע-הגמר.
הנבחרת הצ'כית הפסידה באותה תוצאה לאנגליה (2:0), אולם גברה במשחק האחרון על גרמניה (1:2), ולכן הנבחרת של לוזון, שהשיגה נקודה אחת בשני משחקיה הראשונים עד כה, חייבת לנצח. אולם היא תלויה גם בתוצאת המשחק המקביל בין גרמניה לאנגליה, והיא תתפלל שהגרמנים לא ינצחו.
2 צפייה בגלריה
ישראל אנגליה עד 21 גיא לוזון
ישראל אנגליה עד 21 גיא לוזון
רגע האמת מגיע, גיא לוזון
(צילום: EPA/DAVID MDZINARISHVILI)
ניצחון של ישראל על צ'כיה צפוי להפגיש אותה ברבע-הגמר מול המארחת גיאורגיה. "למדנו את צ'כיה ונבוא מוכנים, נבוא לנצח כי אין אפשרות אחרת. צ'כיה היא נבחרת מצוינת וראינו את זה בווידאו שהראו לנו. נבוא לעשות את הכי טוב שלנו", אמר אוסקר גלוך, שיפתח בהרכב.
לוזון מתכוון לשנות בפעם השלישית בטורניר, כשהפעם יפתח בשיטת היהלום. מי שישוב להרכב הוא עדן קארצב, שהורחק במשחק הראשון מול גרמניה, ולראשונה בטורניר צפויים לפתוח עידן טוקלומטי ודור תורג'מן בחוד, כשמאחוריהם ישחק גלוך. נראה כי כרגע ישנה העדפה לארד בר על חשבון איתן אזולאי, שיפתח בהרכב עם עומרי גאנדלמן וקארצב.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל בכדורגל עדן קארצב
שחקן נבחרת ישראל בכדורגל עדן קארצב
חוזר ל-11. קארצב
(צילום: עוז מועלם)
"המשחק מול צ'כיה הוא גמר גביע מבחינתו. מול אנגליה נתקלנו ביריב שקשה לייצר מולו מצבים. אני לא חושב על אכזבה אם לא נעפיל, מאמין שאנחנו יכולים לעשות זאת. כשאתה מגיע למשחקים כאלו אתה מביא הרבה יותר ממה שיש לך, זה משחק שיכול להשפיע גם על ההיסטוריה של הכדורגל הישראלי, להגיע בפעם הראשונה לרבע גמר ביורו הצעירות". קשר פ.צ ציריך, ארד בר סיפר: "ההצלחה במונדיאליטו הוכיחה שנבחרת ישראל יכולה לעשות הכל, אנחנו טובים כמו כולם. הוכחנו שאנחנו ברמה, גם נגד גרמניה היינו טובים בעשרה שחקנים וגם נגד אנגליה הוכחנו שאנחנו יכולים לשחק".
הצ'כים מצידם ינסו לעלות לראשונה מזה 12 שנה לרבע הגמר ביורו הצעירות. המאמן יאן סוחופארק: "מאמינים שנעבור את המשחק מול ישראל, שהיא נבחרת מצוינת ואנחנו לא מצפים למשחק קל. אני יודע שנבחרת ישראל ניצחה במונדיאליטו את ברזיל, יש לה התקפה מצוינת, אבל אני חושב שאנחנו פייבוריטים כי אנחנו צריכים תיקו. ראיתי אותם גם נגד אירלנד, גם גרמניה ואנגליה התקשו מולם".

התסריטים שיבטיחו לישראל כרטיס לרבע הגמר

אז באיזה תסריט היא תצליח במשימה? לישראל יש נקודה אחת אחרי שני משחקים והיא עכשיו במקום האחרון בבית. הנבחרת חייבת לנצח את צ'כיה כדי לשמור על סיכוי לעלייה לרבע הגמר אבל לא תלויה בעצמה. במשחק המקביל גרמניה תשחק מול אנגליה (שכבר עלתה מהמקום הראשון).
אם גם ישראל וגם גרמניה ינצחו, אז העלייה תוכרע על הפרש שערים. כרגע לגרמניה יש שער אחד יותר מישראל, ולכן אם גם ישראל וגם גרמניה ינצחו אז ישראל תצטרך לנצח בהפרש גבוה יותר משני שערים כדי לעלות (אם גרמניה תנצח 0:1, אז ישראל תצטרך לנצח 0:3). אם לשתי הנבחרות יהיה את אותו הפרש שערים, מה שיקבע תהיה כמות הכרטיסים האדומים והצהובים ושם יש לגרמניה יתרון (ישראל עם שבעה כרטיסים צהובים ואדום אחד, בעוד גרמניה עם חמישה כרטיסים צהובים).
טבלת הבית הישראלי 1. אנגליה - 6 נק' (0:4) 2. צ'כיה - 3 נק' (3:2) 3. גרמניה - 1 נק' (3:2) 4. ישראל - 1 נק' (3:1)