עסקת העברתו של עדן קארצב ממכבי נתניה לבשאקשהיר נסגרה היום (שני) באופן רשמי. הקשר ימריא במהלך היום לטורקיה לבדיקות רפואיות לקראת חתימה בקבוצה הטורקית, שתשלם לצהובים-שחורים 2.2 מיליון יורו, סכום שעשוי לגדול בהתאם לבונוסים שונים שהוכנסו להסכם המכירה.
קארצב, שחתם ברוסיה באוגוסט האחרון ונשאר בסופו של דבר בנתניה, חוזר על ידי הטורקים עוד בקיץ, אך המו"מ בין מכבי נתניה לבין בשאקשהיר - שנפגשו כזכור במסגרת מוקדמות הקונפרנס ליג - לא הצליח להבשיל.
2 צפייה בגלריה
עדן קארצב שחקן מכבי נתניה
עדן קארצב שחקן מכבי נתניה
עוזב לטורקיה. עדן קארצב
(צילום: עוז מועלם)
דמי הרכישה תמורתו לא יועברו במלואם לקופת המועדון מעיר היהלומים, שכן על פי הסכם העברתו של קארצב ממכבי ת"א הצהובים אמורים לקבל 15% ממכירה עתידית של הקשר, כך שגם גולדהאר יהנה ממכירתו.
במכבי נתניה כבר הספיקו להיפרד מקארצב בחשבון הטוויטר הרשמי של המועדון: "אנו רוצים להודות לעדן קארצב שגדל במועדון וחזר אליו בתחילת השנה שעברה לשנה וחצי מרגשות, בהן היה חלק חשוב ובלתי נפרד מהצלחת הקבוצה והפך לשחקן משמעותי בנבחרת ישראל".
בקבוצה של רן קוז'וק אין כוונה לצרף שחקן אחר במקום עדן קארצב, והיא תיאלץ להסתדר בלעדיו כבר מחר במשחק הראשון מול מכבי חיפה במסגרת רבע גמר גביע המדינה. בשבת מצפה לצהובים-שחורים משחק חוץ בליגה מול הפועל ירושלים.
בשאקשהיר עשתה היסטוריה ב-2020 כשזכתה לראשונה בתולדותיה באליפות טורקיה. מדובר במועדון שנחשב למקורב לנשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, שתומך בו ומקדם אותו בשנים האחרונות. הקבוצה מדורגת כיום במקום השלישי עם 40 נקודות, 8 פחות מהמוליכה גלאטסראיי כשאנחנו 20 מחזורים מפתיחת העונה.

הסאגה של הקיץ: המעבר לרוסיה שלא היה

בקיץ האחרון, כאמור, עבר קארצב סאגה שלמה, שבה כבר נסגרה העברתו לדינמו מוסקבה הרוסית – אך העסקה בוטלה כעבור זמן קצר. בתחילת אוגוסט חתם קארצב לשלוש שנים בקבוצה הרוסית, שהייתה אמורה לשלם עליו 2.6 מיליון אירו. הוא המריא למוסקבה כדי לחתום על החוזה מבלי שקיבל אישור מנתניה לעשות זאת (הקבוצה איימה לקנוס אותו עם שובו), ואף נפרד מנתניה ואוהדיה בפוסט באינסטגרם, שבו כתב: "אני עומד לפני הגשמת חלום שאני לא מוכן לוותר עליו. חלום שבמכבי נתניה כולם ניסו לשכנע אותי כמה וכמה פעמים להמתין איתו. אבל קיבלתי החלטה שאני שלם איתה, אני בדרך לאתגר הבא שלי".
עם זאת, המעבר הנוצץ נתקל בקשיים מהרגע הראשון: תחילה בגלל חילוקי דעות בין נתניה לבין דינמו מוסקבה בנוגע לפרטי העסקה, ובהמשך בגלל הגבלות בהעברת כספים במערכת הבנקאית, שהוטלו על רוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה. במשך ימים ארוכים לא הצליחה דינמו להעביר את התשלום הראשון בגובה 1.3 מיליון אירו, ולבסוף נתניה התייאשה והודיעה על ביטול העסקה ועל חזרתו של קארצב.
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי נתניה עדן קארצב
שחקן מכבי נתניה עדן קארצב
עדן קארצב
(צילום: יאיר שגיא)
"ב-12 באוגוסט נחתם הסכם בין דינמו מוסקבה למכבי נתניה, ההסכם הותנה בהעברת התמורה והגעתה לבנק ישראלי עד ה-23 באוגוסט", נכתב אז בהודעת הקבוצה. "ב-16 באוגוסט התקבל אישור מהבנק של דינמו על יציאת הכספים לכיוון ישראל. יותר מוקדם היום הודיעה הקבוצה הרוסית שלא עלה בידה לקדם את העברת הכספים בתוך מערכת הבנקאות האירופית, ולכן לא ניתן להשלים את העברת הכספים בשל נסיבות שאינן בשליטתה. הקבוצה הרוסית הודיעה כי היא אינה יכולה להתחייב על משך הזמן שיידרש לפתרון הנושא. בתגובה, מכבי נתניה הודיעה על ביטול העסקה והורתה על החזרת השחקן לישראל".
בעקבות פיצוץ העסקה קארצב פתח את העונה בנתניה. הוא שותף ב-17 משחקים (בכולם פתח בהרכב), כבש שני שערים ובישל אחד. אגב, בסופו של דבר הישראלי שהלך לדינמו מוסקבה, אך בעמדה אחרת, היה המגן הימני אלי דסה.