רודי קליין-תומאס, הבעלים-שותף וסגן היו"ר החדש של לידס יונייטד, שירדה בעונה שעברה מהפרמייר-ליג לליגת המשנה באנגליה, הוא אחד המשקיעים המשמעותיים והשותפים בקבוצת הניהול האמריקנית בהפועל ת"א - כך נודע לראשונה ל-ynet.
מדובר באיש עסקים אמריקאי שנחשב למשקיע הגדול ביותר בקבוצת הפוטבול סן-פרנסיסקו פורטי-ניינרס. על פי ההערכות, שווי רכישת המועדון האנגלי נעה סביב סכום של 170 מיליון ליש"ט על ידי החברה ששולטת גם בקבוצת הפוטבול.
3 צפייה בגלריה
רודי קליין תומאס שותף הפועל ת"א לידס
רודי קליין תומאס שותף הפועל ת"א לידס
מהמשקיעים המשמעותיים בהפועל ת"א. רודי קליין-תומאס
(Claudio Lavenia/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
אוהדי לידס יונייטד
אוהדי לידס יונייטד
אוהדי לידס יונייטד
(Getty Images\Alex Livesey)
ההשקעה של קליין-תומאס האמריקאי היא דרך חברת "מאסטרי" שבבעלותו, שעוסקת בניהול נכסים בתחומי נדל"ן, ספורט ומדיה. לדוגמה, הוא מתמחה בהשקעה בשלב מוקדם בחברות צומחות, וכך היה אחד הראשונים שהשקיעו בחברות כמו זום ואובר. בתחום התקשורת, הוא הפיק את הסרט הדוקומנטרי המצליח The Scheme ששודר ב-HBO ועסק בשערורייה בכדורסל המכללות.
בתחום הספורט, קליין-תומאס היה נלהב להיכנס ללידס, מאחר שמוצאה של משפחתו הוא מהעיר האנגלית. מעבר לכדורגל, "מאסטרי" רכשה השנה את Athletes First, סוכנות השחקנים המובילה בפוטבול האמריקאי, שמייצגת בין השאר את ארון רוג'רס. כל ההשקעות שהוזכרו כאן הן רק חלק קטן ברשימה של קליין-תומאס, שנחשב לגאון פיננסי המזהה הזדמנויות טובות, מייעץ לחברות ענק כמו גוצ'י ונכנס לעסקי הספורט מתוך אהבה גדולה - הוא זכה להתמחות ב-NBA בשנתו האחרונה בקולג', אחרי ששלח לליגה עשרות מכתבי בקשה, ומשם יצר רשת של קשרים איכותיים בספורט ובעסקים שעזרו לו להתקדם.
מלבד הבעלות של קליין-תומאס בלידס והשותפות שלו בהפועל ת"א, שאושרה על ידי ועדת העברת זכויות הניהול של ההתאחדות, ישנה השקה נוספת: במקביל לתפקידו כמנהל המקצועי של הפועל ת"א, הבריטי ניק האמונד ישמש בתפקיד זהה גם בלידס, לפחות לשלושת החודשים הקרובים.
3 צפייה בגלריה
דיוויד מינצברג
דיוויד מינצברג
דייויד מינצברג, מבעלי הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
קבוצת הרכישה של הפועל ת"א מכרה לאחרונה את עשרים האחוזים שבבעלותה על קבוצת פליימות', שעלתה לליגת המשנה באנגליה, תמורת 2.5 מיליון ליש"ט. ההערכה היא כי תקציב השחקנים בהפועל ת"א בעונה הקרובה יעלה בשלושה מיליון שקל בלבד, מ-13 ל-16 מיליון בשלב הראשוני.