המאמן הלאומי, אלון חזן, פירסם היום (ראשון) את רשימת 31 השחקנים שזומנו לסגל נבחרת ישראל לקראת ארבעת המשחקים המכריעים במוקדמות יורו 2024. בסיום אותם המשחקים, שיתקיימו ב-12 עד ה-21 בנובמבר, יקוו הכחולים-לבנים לעלות לטורניר גדול לראשונה מאז 1970.
בין המוזמנים נמצא כמובן ערן זהבי, ששב למדים הלאומיים לאחר סאגת החדר, זאת בעקבות שיחת הסולחה שקיים עם המנהל המקצועי של הנבחרת, יוסי בניון. בנוסף, חזר לסגל בלמה של שחטאר דונייצק, סתיו למקין, שלא נכלל בו בפעם הקודמת בעקבות הפציעה ממנה סבל. כמו כן, נכללים ברשימה עומרי גלזר מהכוכב האדום בלגרד וגם רמזי ספורי ושגיב יחזקאל מאנטליהספור הטורקית.
3 צפייה בגלריה
זהבי
זהבי
חוזר לסגל הנבחרת. זהבי
(צילום: עוז מועלם)
הסגל המלא: שוערים - עומרי גלזר, דניאל פרץ, יואב ג'רפי, גדי עמוס; הגנה - מיגל ויטור, גיל כהן, אופיר דוידזאדה, אלי דסה, רוי רביבו, אבישי כהן, שון גולדברג, סתיו למקין, עופרי ארד, רז שלמה; קישור - אוסקר גלוך, מוחמד אבו פאני, דור פרץ, נטע לביא, גדי קינדה, רמזי ספורי, גבי קניקובסקי, שגיב יחזקאל, דן גלזר; התקפה - ערן זהבי, שון וייסמן, ענאן חלאילי, תאי בריבו, דור תורג'מן, עידן טוקלומטי, דין דוד, שגיב יחזקאל.
המנהל המקצועי יוסי בניון: "מלאכת בניית הסגל נעשתה בנסיבות מורכבות מאין כמותן. בימים כואבים ובמציאות שמשתנה כמעט בכל רגע, אני מוצא לנכון לשבח את השחקנים על ההתגייסות למשימה הלאומית ואת ההתעקשות שלהם אל מול הקבוצות וכל גורם אחר להיות זמינים עבור הנבחרת, הדגל והמדינה.
"המחויבות הזאת סייעה לי רבות בשיחות עם המועדונים מעבר לים. השוער גד עמוס, למשל, מצטרף אלינו לאימונים בארץ כגיבוי כדי שנקיים אותם באופן הטוב ביותר. ההתגייסות שלו ברגעים האלה ראויה להיות מופת עבור כל שחקן ואזרח. אני עדיין לא יודע איך מפרידים בין המקצועי לאישי והלאומי בימים האלה, אולי לעולם לא אדע, אבל גאה לצאת לאתגר העצום הזה עם צוות נפלא ושחקנים שמבינים היטב את גודל השעה".
הנבחרת, שמקווה לקבל את אישור השב"כ ליציאה לפרישטינה ביום שישי הקרוב לקראת המשחק שיתקיים יומיים לאחר מכן, תקיים את משחקי הבית שלה בהונגריה, בעיר פלשוט הרחוקה כחצי שעה מבודפשט. המשחקים ייערכו באצטדיון של אקדמיה פושקאש, המכיל 3,800 מקומות ישיבה. אופ"א אישרה כניסת קהל למשחקים, ומאות ישראלים ויהודים צפויים להגיע על מנת לתמוך, זאת כשהמפגש האחרון מבין הארבעה, נגד אנדורה ב-21 בנובמבר, עשוי בסופו של דבר להכריע את גורל העלייה ליורו.
המטרה מבחינת חזן ובניון לכנס כבר ביממה הקרובה את השחקנים הזמינים בארץ, כשאחד האתגרים הגדולים מבחינת הנבחרת הוא שהליגה הישראלית לא משוחקת כבר חודש. מכבי ת"א ומכבי חיפה יצאו לחו"ל למחנות אימון לקראת משחקיה האירופיים השבוע, ולכן נציגיהן יצטרפו רק לאימון המסכם בפרישטינה בשבת.

מה נותר לנבחרת ומה היא צריכה?

הכחולים-לבנים יתארחו אצל קוסובו ב-12 בנובמבר, "יארחו" את שווייץ ב-15 בנובמבר בהונגריה ואת רומניה ב-18. השחקנים של חזן יסגרו רצף של ארבעה משחקים בעשרה ימים עם משחק חוץ באנדורה ב-21, בסיומו יקוו לתפוס את אחד משני המקומות הראשונים, ובכך להבטיח את מקומם ביורו 2024.
3 צפייה בגלריה
נטע לביא אימון נבחרת ישראל
נטע לביא אימון נבחרת ישראל
כבר נמצא בארץ. נטע לביא
(צילום: יאיר שגיא )
ישראל תלויה לגמרי בעצמה. גם אם לא תנצח את שווייץ העדיפה ממנה על הנייר, גורלה עדיין יהיה בידה אם תנצח את רומניה. אבל הכל יכול לקרות בבית הישראלי, ובתרחיש מסוים ישראל אפילו יכולה לסיים במקום הראשון.
גם אם ישראל תסיים לבסוף שלישית בבית, עדיין יש לה את הכרטיס לפלייאוף העלייה ליורו בזכות ההופעה המוצלחת שלה בליגת האומות. במקרה שלא תעלה דרך שלב הבתים, היא תשחק בחצי הגמר הפלייאוף (ככל הנראה מול אוקראינה), ותנסה להעפיל לגמר - שיהיה המשחק על הכרטיס האחרון ליורו, אליו יעפילו 24 נבחרות.
טבלת בית 9 1. רומניה - 16 נק' אחרי 8 משחקים (הפרש שערים: 9+) 2. שווייץ - 15 נק' אחרי 7 משחקים (הפרש: 12+) 3. ישראל - 11 נק' אחרי 6 משחקים (הפרש: 0) 4. קוסובו - 7 נק' אחרי 7 משחקים (הפרש: 0) 5. בלארוס - 6 נק' אחרי 8 משחקים (הפרש: 7-) 6. אנדורה - 2 נק' אחרי 8 משחקים (הפרש: 14-)
מה נותר לנבחרת ישראל קוסובו - ישראל, 12 בנובמבר ישראל - שווייץ, 15 בנובמבר ישראל - רומניה, 18 בנובמבר אנדורה - ישראל, 21 בנובמבר
מה נותר לנבחרת רומניה ישראל - רומניה, 18 בנובמבר רומניה - שווייץ, 21 בנובמבר
מה נותר לנבחרת שווייץ ישראל - שווייץ, 15 בנובמבר שווייץ - קוסובו, 18 בנובמבר רומניה - שווייץ, 21 בנובמבר