חשבנו שעולם הספורט, עם האסקפיזם הטהור שהוא מאפשר, חנות הצעצועים של המבוגרים, יישאר כזה. מי פורץ ומחרב חנות צעצועים? אפילו נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו והכסף מהמפרץ לא הצליחו לזהם אותו. והם ניסו.
בעשור האחרון ישראלים ויהודים הוכרחו לחיות תחת המשוואה לפיה "מדיניות ישראל שווה לאלימות כלפי יהודים", משוואה לפיה היית צריך להפחית, להצניע ולצנזר את הישראליות והיהדות שלך כדי לא לחטוף חבטה במארסיי או יריקה במינכן. עולמות התקשורת, האקדמיה ובעיקר התרבות בעולם ניצלו את מדיניות ישראל כדי לשחרר לעולם את כל מצבורי האנטישמיות שהם פחדו לרסס נגד יהודים באופן ישיר.
1 צפייה בגלריה
שחקן אנטליהספור שגיב יחזקאל עם מחוה לחטופים
שחקן אנטליהספור שגיב יחזקאל עם מחוה לחטופים
מה לשנאה ותחזיות. שגיב יחזקאל עם מחוה לחטופים
(צילום: האתר הרשמי של אנטליהספור)
אבל לא חשבנו שזה יחדור את מערך הקטנאצ'ו והאזורית 1־3־1 שהספורט העניק למאמיניו. מקסימום דגל באצטדיון של סלטיק. האירועים האחרונים: ההשעיה ההזויה של יחזקאל, ההדחה של קפטן נבחרת הנוער בקריקט של דרום־אפריקה והניסיון להרחיק את ישראל מתחרויות הוקי קרח בינלאומיות, מוכיחים שהסכר הזה קרס. ישראל זכתה לשתי דקות של חסד מהעולם אחרי טבח ה־7 אוקטובר. אזרחיה עדיין שבויים בידי חוטפיהם, אבל היד המלטפת עברה מטמורפוזה לאצבע מאשימה. חשבנו שזה לא ייגע בספורט, אבל מה לשנאה ולתחזיות.
ההסבר של התאחדות ההוקי הבינלאומית ("רוצים להבטיח ביטחון מלא לנבחרת ישראל ולנבחרות האחרות") מותח קו בין החלטה דומה שלה להשעות את רוסיה ובלארוס לבין ההחלטה לגבי ישראל – קו ברור ולא הוגן בין הלחימה הישראלית לפלישה הרוסית הברברית לאוקראינה. מדובר בהצדקה שערורייתית, גם מבחינת הקונטקסט הנוכחי, גם מבחינת העובדה שההתאחדות קובעת תקדים לפיו נבחרות ספורט ישראליות, ולא פעילים פלסטינים מקומיים, מהוות מקור לסכנה לביטחון הציבורי, ובעיקר היא נעדרת קונטקסט היסטורי: אף מדינה לא סבלה יותר מטרור כלפיה באירועים ספורטיביים כמו ישראל. אסור לשכוח את העובדה הזו.
גם דרום־אפריקה ציינה שיקולי ביטחון בהדחה של דייויד טיגר כקפטן נבחרת הקריקט עד גיל 19. כמובן שאם טיגר היה מביע תמיכה ברעיון ובמאבק הפלסטיני, אף אחד לא היה נוגע בו ובתפקידו. מהבחינה הזו, הספורט הדרום־אפריקאי מחקה את מדיניות ארצו: הוא אינו מחפש צדק, הוא מחפש יהודים.
המקרה של יחזקאל הוא כמובן הקיצוני ביותר. לפיו, הבעת תמיכה בקורבנות ישראלים ויהודים מנוגדת לרוח המועדון והמדינה. ישראלים ויהודים לא יכולים להיות קורבנות. זה מושג מעוות הנחת יסוד. בעולם כולו ישראל נמצאת בצד שמייצר קורבנות. עד עכשיו הספורט ייצר חליפת מגן מהמשוואה המטונפת הזו. הסכר נפרץ, הצעצועים נשברו.