סופית: הנקודה שהופחתה למכבי חיפה לא תוחזר לה. בית המשפט המחוזי בת"א החליט היום (רביעי) לדחות את התביעה שהגישו הירוקים, כשבנוסף נפסקו להם הוצאות משפט בגובה 25 אלף שקל.
השופט יונה אטדגי: כתב בספק הדין: "בית הדין המשמעתי החליט לפעול בהתאם להנחייתו של בית הדין העליון, הרם ממנו, להימנע מאי-הפעלת העונש על תנאי של הפחתת הנקודה בהישנותו של אירוע דומה, גם אם הנחייתו זו לא הייתה הוראה מחייבת שלא ניתן לסטות ממנה".
1 צפייה בגלריה
רפאלוב
רפאלוב
הנקודה לא תוחזר. רפאלוב
(צילום: עוז מועלם)
בנוסף, השופט העביר ביקורת על ההחלטה שלא לצרף את מכבי ת"א לכתב התביעה: "בשולי הדברים, אני סבור שיש ממש בטענה הנוספת של הנתבעים לפיה היה על התובעת לצרף את הקבוצות שעניינן עשוי להיות מושפע מפסק הדין שיינתן בתביעה זו והכוונה בראש ובראשונה למובילת טבלת הליגה, מכבי ת"א".
כזכור, הנקודה הופחתה ממאזנה של מכבי חיפה בחודש מארס, בזמן שהייתה במקום הראשון - מה שגרם לירידתה למקום השני בטבלה. הסיבה לכך הייתה התפרעות אוהדיה במהלך המשחק נגד מכבי ת"א בסמי עופר (0:2 לקבוצה של מסאי דגו). במועדון זעמו על ההחלטה, כשבין השאר אמרו כי "הוציאו לנו את הרוח מהמפרשים".
הזעם בקרב אנשי מכבי חיפה רק גדל לאור ההחלטה להחזיר למכבי ת"א נקודה שהופחתה ממאזנה גם בעקבות התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות.
שלושה מחזורים לסיום העונה, יתרונה של מכבי ת"א שבפסגה על פני מכבי חיפה שבמקום השני עומד על שמונה נקודות. במחזור הליגה האחרון שנערך בשבת ניצחו הצהובים 0:1 בסמי עופר, מה שקירב אותם משמעותית לעבר זכייה באליפות לאחר שלוש זכיות רצופות של הירוקים.
דגו: "משחק ההתקפה שלנו היה פחות טוב"
(ONE)