לראשונה אי פעם בליגת העל, ייערך הערב (ראשון 19:00) דרבי המגזר הערבי בין בני ריינה העולה הטרייה לליגת העל לבני סכנין הקבוצה הכי יציבה וותיקה במגזר הערבי בליגה הבכירה.
לא כל יום יש מפגש בין קבוצות ערביות בליגת העל. אחי נצרת ובני לוד זכורות אבל לא הצליחו לתקוע יתד בליגה הבכירה. היחידה ששרדה והצליחה להפוך לחברה כמעט קבועה היא סכנין. הרבה מאוד יוקרה תוטל על הכף, אך בשונה מהדרבי התל אביבי או החיפאי אין "דם רע" בין המועדונים.
3 צפייה בגלריה
שחקני בני ריינה חוגגים
שחקני בני ריינה חוגגים
שחקני בני ריינה חוגגים
(צילום: גיל נחושתן)
במשחק העלייה של בני ריינה ראינו את אבו יונס ביציע מעודד ומקווה לעלייתה של ריינה לליגה הראשונה. בכלל התקווה של בעלי הקבוצות שיהיו כמה שיותר קבוצות ערביות בליגת העל דבר שיוביל לאיזון ביחסי הכוחות.
"כשרק אנחנו היינו בליגת העל היינו מן נטע זר, 'הקבוצה הערבייה היחידה בליגה' וזה מרגיש שונה גם ביחס השופטים והאוהדים", אמרו בסכנין. "ריינה מושכת קצת אש כי היא הקבוצה הערבייה השנייה והלוואי ויהיו עוד ועוד קבוצות ערביות בליגת העל".
מערכת היחסים בין המועדונים טובה. אבו יונס יו"ר סכנין מהצד הוותיק וסעיד בסול מהצד הטרי בליגת העל וריינה בקשר די טוב. יש אומרים שאבו יונס אפילו מייעץ לריינה והתקווה היא לשנים של שיתוף פעולה בשנים הבאות. לריינה אין איצטדיון ביתי בכפר והיא נאלצת לנדוד לגרין בנוף הגליל ולקבוצה יש ממוצע של 1,500 אוהדים במקרה הטוב במשחק. מהצד השני סכנין כבר הפכה למסורת, ודוחא זה יתרון משמעותי עבור הקבוצה. למרות שמדובר במשחק חוץ הצפי הוא ל-1,500 אוהדים של סכנין ומספר דומה מריינה ולהרבה צבע ביציעים.
3 צפייה בגלריה
שרון מימר
שרון מימר
שרון מימר
(צילום: יאיר שגיא )
סכנין היא קבוצה הרבה יותר טובה על הנייר, הניסיון, הסגל האיכותי והקהל נותנים לה יתרון משמעותי בדרבי אך ריינה הוכיחה מול מכבי חיפה שבמשחק נתון היא מסוגלת לנצח כל קבוצה בליגת העל ושרון מימר יודע להכין את הקבוצה שלו הכי טוב שאפשר לכל משחק ותרחיש במהלך משחק.
"אנחנו באים לדרבי הזה במטרה ברור לנצח ולקחת שלוש נקודות" אמרו בריינה. "חשוב לנו לנצח בדרבי הראשון שלנו בהיסטוריה בליגת העל. ניצחנו את בית"ר וכולם מבינים מה זה קבוצה מהמגזר שמנצחת את בית"ר, ניצחנו את האלופה והקבוצה שמייצגת אותנו באירופה ונעשה הכל לנצח את סכנין. מה שאנחנו מבטיחים זה שהדרבי שלנו יהיה צבעוני ונכבד אחת את השנייה ולא נהפוך אותו לדרבי התל אביבי שהותיר טעם מר".
שרון מימר מאמן ריינה מבין שמדובר ביריבה עדיפה והתייחס לדרבי: "אנחנו מגיעים אחרי הפסד ומשחק לא טוב להפועל ת"א, לא באנו בגישה טובה. סכנין קבוצה ברמה של מקומות 3-4 עם סגל איכותי מאוד שרץ שנתיים רצוף, זה אחד המשחקים הקשים בליגה, נצטרך לשנות גישה, להרים את הרמה שלנו, לחזור למה שעשינו במשחקים לפני. אם נבוא בגישה טובה נתן פייט ונחזור עם תוצאה טובה. סכנין עם שחקנים בכירים עם ניסיון, שחקני נבחרת, זרים מצויינים, סכנין בקו עלייה, קבוצה מאוד חזקה בליגה שלנו, האיטצדיון יהיה מלא, ריינה בדרך הנכונה הקבוצה שלנו עושה טובה מקווה לתוצאה טובה, זה דרבי של המגזר אבל אין דם רע בין הקבוצות יהיה משחק ספורטיבי והוגן".
מהצד השני בסכנין נרגעו הרוחות לאחר ההפסד במחזור האחרון למכבי ת"א, הזעם של אבו יונס וחבריו לקבוצה שהיה בשיאו נרגע וגם בסכנין מבינים כי החלטות השיפוט היו נכונות וכי פסילת שני השערים של פוקסמן היו צודקות בעוד השער של קנדיל כשר ולא כמו שחשבו בסכנין. אבו יונס שהורחק יצפה במשחק מהיציע ולא יוכל לרדת לכר הדשא ובסכנין מקווים לחזור למסלול הניצחונות בדרבי המגזר.
3 צפייה בגלריה
חיים סילבס
חיים סילבס
חיים סילבס
(צילום: עוז מועלם )
מאמנה של סכנין חיים סילבס מכבד מאוד את היריבה: "החיבור שלנו עם הקהל מדהים המופע שלו מול מכבי ת"א היה מדהים. אנחנו רוצים להפוך כל משחק שלנו לחוויה גדולה עם הקהל. אנחנו מגיעים בכל משחק כדי לנצח, אנחנו מגיעים להסתער על הנקודות".