המשחק המרכזי

ההפסד 2:0 באשדוד במחזור שעבר לא עבר בשקט בבית"ר ירושלים, ואחריו אלי אוחנה נזף בחומרה בשחקנים. בשבת בית"ר תקווה להיראות הרבה יותר טוב מול היריבה הצפונית מקריית שמונה במחזור החמישי. שתי הקבוצות עם אותו מספר נקודות (4 בלבד) במקומות 9-8 בטבלה.
למעט הדרבי הירושלמי, בית"ר הציגה מתחילת העונה יכולת שלא מתקרבת לספק את האוהדים התובעניים של המועדון. היא עדיין מחכה להזדמנות להופיע בסגל מלא, ובפרט לחזרתו של אוראל דגני לצד ההצטרפות של הקשר קמסו מארה מגינאה.
10 צפייה בגלריה
מרקו ינקוביץ' מתנצל בפני אוהדי בית"ר
מרקו ינקוביץ' מתנצל בפני אוהדי בית"ר
מרקו ינקוביץ' מתנצל בפני האוהדים על ההופעה מול אשדוד. הסבלנות אוזלת
(צילום: אורן אהרוני)
הקבוצה נפרדה מהקשר רועי פדידה, שעבר לבני יהודה באופן רשמי. המועדונים סיכמו על ההעברה ביום האחרון של חלון ההעברות, אבל החתימה התקבלה בהתאחדות לכדורגל באיחור של מספר דקות. הזהובים מהליגה הלאומית ערערו על ביטול ההעברה, והערעור התקבל השבוע.
קריית שמונה של עמיר נוסבאום אמנם הצליחה לנצח 0:1 את הפועל נוף הגליל, אבל הייתה רחוקה מלהרשים גם במשחק הזה. איתמר שבירו, שהגיע בהשאלה מהפועל באר שבע, יחסר במשחק מול בית"ר לאחר שהורחק מול העולה החדשה. האוהדים של ק"ש לא מרוצים מהיכולת של הקבוצה, וחלקם אף השמיעו שריקות בוז או קראו למאמן להתפטר במחזור שעבר.
10 צפייה בגלריה
עמיר נוסבאום וגיא לוזון
עמיר נוסבאום וגיא לוזון
עמיר נוסבאום. היכולת עד עכשיו לא משכנעת
(צילום: אורן אהרוני)
ארווין קומאן נשאל לפני המשחק מהיכן צריך לנבוע השינוי בקבוצה, וסיפק תשובה מעניינת: "מבחינתי זה מסתכם במילה אחת – נקמה. נקמה עבור האוהדים שלנו, בשביל עצמנו, בשביל המועדון. אני מצפה לראות רצון לנקום. מה שהצגנו לאוהדים שלנו באשדוד היה פשוט לא טוב. אני ישנתי רע מאוד בשלושת הימים שלאחר המשחק האחרון, אני מקווה שזה השפיע כך גם על השחקנים".
10 צפייה בגלריה
ארווין קומאן
ארווין קומאן
ארווין קומאן. מצפה מהשחקנים ליותר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"אנחנו חייבים להראות לאוהדים שאנחנו קבוצה טובה יותר ושאנחנו יכולים לשחק כמו בדרבי. זה משחק ביתי, האוהדים באים בשבילנו, זה ייתן לנו דחיפה נוספת. אנחנו חייבים להיות טובים יותר", הוסיף מאמן בית"ר ירושלים.

לחזור למסלול הניצחונות

נוף הגליל נעצרה בהפסד 1:0 בקריית שמונה, אבל פתיחת העונה שלה היא עדיין בחזקת הפתעה נעימה. גם יריבתה בסוף השבוע, הפועל תל אביב, הפסידה במחזור הקודם (2:0 להפועל חיפה) וצברה שבע נקודות בארבעה המחזורים הראשונים של העונה.
10 צפייה בגלריה
אדי גוטליב
אדי גוטליב
אדי גוטליב. חוזר אחרי ההרחקה השנויה במחלוקת
(צילום: עוז מועלם)
בהפועל ת"א זעמו על כך שנקנסו ב-20,000 שקל בגין פריצת האוהד למגרש במשחק מול מכבי פ"ת. אדי גוטליב, שהורחק בעקבות העימות עם אותו אוהד (וזומן לנבחרת לראשונה), יחזור למרכז ההגנה של האדומים. המאמן ניר קלינגר ימשיך לרצות את עונש ההשעיה הממושך שהוטל עליו.
סתיו נחמני, חלוץ הנבחרת הצעירה המושאל ממכבי חיפה, צפוי להמשיך לפתוח בהרכב של העולה החדשה. הקבוצה של ירון הוכנבוים תופיע בשבת בסגל חסר: דייויד אקווה פצוע ויושבת לתקופה נוספת, טימוטי מוזי סוחב פציעה ודניאל סולומון עוד סובל מפציעה במפשעה.

כוכב השבת

הפועל חיפה היא המוליכה הגאה של ליגת העל, ואלון תורג'מן הוא בין האחראים העיקריים לכך. החלוץ כבש צמד מול אשדוד, הוסיף את שער הניצחון מול קריית שמונה ומצא את הרשת שוב ב-0:2 על הפועל ת"א. סה"כ ארבעה שערים בשלושה משחקים, נתון שמביא אותו למקום הראשון בטבלת מלך השערים של הליגה נכון להיום. בכושר ההבקעה הנוכחי, הוא יכול אפילו להרגיש קצת מקופח על כך שנשאר מחוץ לסגל הנבחרת של וילי רוטנשטיינר שפורסם היום.
הקבוצה של אלישע לוי עם 10 נקודות מ-12 אפשריות עד עכשיו. היא תחסר שוב את הפצועים שלה: קווין טאפוקו, בן והבה, גל אראל, דור מלול, נס זמיר ולואי טהא. בשבת היא תתייצב למשחק חוץ מול גיא לוזון ושחקניו, שצברו עד כה רק שלוש נקודות והפסידו במחזור שעבר 2:0 למכבי חיפה. תורג'מן אמור שוב להיות במוקד האירועים.
10 צפייה בגלריה
תורג'מן חוגג
תורג'מן חוגג
אלון תורג'מן בפוזה אופיינית
(צילום: גיל נחושתן)

נתניה מחפשת ניצחון ראשון

ריימונד אטוולד הפך למאמן הראשון שמפוטר העונה בליגת העל, בעקבות פתיחת העונה המאכזבת של נתניה, שצברה שתי נקודות בלבד בארבעת המחזורים הראשונים. ההפסד 2:0 לחדרה היה הקש ששבר את גב הגמל.
ראובן עטר הוזכר כמועמד לחזור ולאמן את הקבוצה מהשרון, וגם קובי רפואה נמצא בבורסת השמות. בינתיים רן קוז'וק, מי שהיה עוזרו של אטוולד, צפוי לעמוד באופן זמני על הקווים – ועוזר המאמן הנוסף, יובל עזריה, יסייע לו. נתניה ניצבת ערב המחזור במקום האחרון, ותשחק ללא אלמוג כהן שהורחק מול חדרה.
10 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי נתניה ביציע
אוהדי מכבי נתניה ביציע
אוהדי מכבי נתניה. רוצים להיחלץ מהמקום האחרון
(צילום: יאיר שגיא)
סכנין פתחה את העונה עם ניצחון מרשים על מכבי תל אביב, אבל מאז ירדה לקרקע. בשני המחזורים הקודמים היא סיימה בתוצאות תיקו מאופסות – מול הפועל באר שבע והפועל ירושלים. העיכוב בתחילת המשחק מול באר שבע עלה למועדון בקנס של 20,000 שהטיל בית הדין.