לאחר ששחקני בית"ר ירושלים הוצאו לחל"ת, הבעלים ברק אברמוב צפוי להוציא להם היום (שישי) הודעות פיטורין. השחקנים הזרים צפויים לקבל את שכרם לחודש אוקטובר, אך הישראלים לא, ואברמוב הבהיר להם כי הם רשאים להשתחרר לכל קבוצה שירצו. למרות ההנחה כי ליגת העל תשוב לפעילות בעוד שלושה שבועות, הבעלים הודיע לאנשי ההתאחדות והמינהלת כי הוא לא מתכוון להתייצב למשחקים, גם אם זה יעלה לו בירידת ליגה.
השחקנים הבכירים תיארו את היממה המתוחה שעברה על הקבוצה: "אברמוב הודה בפנינו שקשה לו להסתדר עם השכר של דור מיכה ואוראל דגני, משום מה את ירדן שועה הוא לא הזכיר. לך תדע מה קורה שם מאחורי הקלעים, אבל יש פער גדול בין ההודעה הרשמית שיצאה מבית"ר ירושלים לבין מה שקרה בפועל. למעשה, אברמוב פיטר אותנו, וכל השחקנים עכשיו במרד נגדו".
2 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר ירושלים חוגגים
שחקני בית"ר ירושלים חוגגים
הזרים יקבלו את שכרם לחודש אוקטובר, הישראלים לא. שחקני בית"ר ירושלים
(צילום: אלעד גרשגורן)
עוד אמרו השחקנים: "אברמוב נפגש איתנו והבהיר לנו כי הוא לא ייגע בשכרו של מי שמקבל עד 12 אלף שקל בחודש. בכל מקרה, גם כאלו שמקבלים 100 אלף שקל לחודש לא יקבלו יותר מ-25 אלף בשלושת החודשים הראשונים, זאת אומרת קיצוץ של 75 אחוז בחלק מהחוזים ללא החזר עתידי".
השחקנים טענו כי ההודעה של המועדון היתה מלאת ארס ורחוקה מהאמת: "אברמוב הבהיר לנו שלא נקבל כלום מחודש אוקטובר כי בכלל לא התאמנו ושיחקנו, אנחנו הקבוצה היחידה שהבעלים שלה מתנהג בצורה כזו. אנחנו בכלל לא יודעים אם אברמוב רוצה שהליגה תחזור. טוב לו המצב הזה, ואנחנו הופכים לקורבנות שלו. הצענו שנקצץ 25 אחוז ויחזירו לנו, כמו במקרה של הפועל ת"א, אבל הוא לא רצה".
"בפגישה השנייה ניהלנו מו"מ. התכוונו להגיע לקיצוץ של 15 אחוז בחודשים שהמשחקים ייערכו ללא קהל, התחלנו עם הצעה של עשרה אחוז ואברמוב פיצץ את הישיבה. הבטיחו החזר של 70 אחוז מהמדינה, אז איפה הבעיה? הליגה חוזרת עוד שלושה שבועות, מה יהיה?".
2 צפייה בגלריה
ברק אברמוב
ברק אברמוב
טענות קשות נגדו מצד שחקנים בית"ר. ברק אברמוב
(צילום: עוז מועלם)
השחקנים לא אהבו את ההחלטה לא לשלם להם את שכר אוקטובר וטענו כי לא הם היו אלו שטענו שבמהלך החודש שעבר הם היו צריכים לקבל את שכרם בשל ביקורים אצל פצועים ומפונים מהעוטף. "זו טענה מפלגת. מביך ומביש שזה מה שהבעלים שלנו טוען. איפה נשמע דבר כזה? הסכמנו לקיצוץ על אף זה שאנחנו הקבוצה היחידה עד כה שבכלל מתעסקת בנושא השכר בימים קשים אלה. אז כשאנו יושבים עם ראשי המועדון, מכנים אותנו בוגדים? אנחנו בוגדים? אנחנו, שהיינו ותמיד נשארנו נאמנים למועדון ולקהל שדוחף אותנו תמיד?".
אברמוב מצידו זועם על השחקנים בשיחות סגורות: "הם רוצים שאשלם להם את שכר אוקטובר על זה שהם הלכו לבקר פצועים? צריכים להבין שבלי קהל אין הכנסות, אני מפסיד עשרות מיליוני שקלים בעקבות כך ולכן שחקנים צריכים לבוא לקראתי. לא רוצים, ייצאו לחל"ת".
ארגון השחקנים הבהיר: "קיבלנו פנייה משחקני בית״ר ירושלים, שנפגשו היום עם בעלי הקבוצה בנושא שכרם לאור המצב הביטחוני בו נמצאת המדינה. הפגישה הזו הגיעה בהמשך למפגש שהיה בתחילת השבוע בין שר הספורט מיקי זוהר לבין ארגון השחקנים ונציגי המועדונים. השחקנים הסכימו למתווה שסוכם בתחילת השבוע, על פיו 25 אחוז משכרם ישולם במועד אחר, ושהם יפחיתו לעת עתה 10 אחוז משכרם. הצעתם נדחתה על הסף על ידי בעלי המועדון".
"כשלא הגיעו הצדדים להסכמה, קיבלו השחקנים הודעה כי הם יוצאים לחל״ת מיידי. ארגון השחקנים פועל להשבתה של הליגה במהירה בשיח ושיתוף פעולה. שחקני הקבוצה הבינו את המצב וגודל השעה והסכימו להפחית ולדחות חלק משכרם, אך נדחו ללא שום סיבה הגיונית".