הגזלנים

מחירים מופקעים בגביע הטוטו
"אין לי תירוצים, זה מה שיש לנו כרגע. מתחילת העונה עוד לא הרצנו משחק אחד או אפילו אימון אחד עם סגל מלא". כך אמר מאמן הפועל ת"א קובי רפואה אחרי ההפסד 3:2 למ.ס אשדוד בגביע הטוטו, וכמו תמיד אצל מאמנינו, התירוצים החלו רק אחרי ההבהרה: "אין לי תירוצים".
"בבוקר הפועל ת"א מודיעה שתעלה בסגל חסר למשחק בגלל תביעה של פליפה רודריגס בסך 110 אלף דולר, שהם טוענים שכבר לפני 11 יום הם העבירו כסף לחשבון הבנק שלו. רק בגלל שמדובר במדינת עולם שלישי, פרו, אז הדברים לוקחים קצת יותר זמן", עידכנה בסיום השדרית הביתית. ברור, הם אינדיאנים משושלת האינקה ורק במדינה המפותחת שלנו משלמים בול בזמן. במיוחד האחים ניסנוב.
6 צפייה בגלריה
האחים ניסנוב
האחים ניסנוב
אז מי פה עולם שלישי? האחים ניסנוב
(צילום: אורן אהרוני)
בדבר אחד כולם הסכימו: מזל שזה רק גביע הטוטו. אחרי הכל, מדובר במפעל מגוחך, שמכבי חיפה ומכבי ת"א כבר עפו ממנו כי הן השתתפו במסלול פרימיום, ונותרנו עם קבוצות מישראל השנייה שמתמקחות עם מדינות "העולם השלישי".
כל זה לא הפריע לתגרנים מבלומפילד, שלא חוסכים רק בתירוצים, לגבות 71 שקל עבור הכרטיס הזול ביותר (כולל עמלות). המחיר למפלס התחתון (למי שרוצה לצפות בחובבנות מקרוב) עמד על 82 שקל, ובשער 2 הגיע ל־93. אז מה אם הטורניר מצחיק? מרגע שעלה לדשא הרכב טלאים אפשר לחלוב. את האוהדים.
6 צפייה בגלריה
איור: אורן גולן, איציק ניסנוב, ארז כלפון
איור: אורן גולן, איציק ניסנוב, ארז כלפון
(איור: אופיר בגון)
גם להפועל חדרה היה משחק אטרקטיבי, מול בני־ריינה, והתעריף לעמך עמד על 71 שקל. האירוע נערך בנתניה כי בעיר אין אצטדיון מאושר, אז חייבים לשרוף כסף על דלק, ואף אוהדת לא תצעד לבד. לנבחרת ישראל שתפגוש בקרוב את אלבניה בליגת האומות – משחק חשוב עם מחשבות על היורו – אפשר להשיג כרטיסים ב־60 שקל, אבל על נבחרת החלומות של אורן גולן (שהפך את עוזר המאמן שלו למאמן הזול בליגה), תשלמו ביוקר.
"אני מעריך שאחרי החגים הקבוצות יבינו שהן צריכות ללכת לקראת האוהדים", ניבא היו"ר הקשקשן של המינהלת ארז כלפון בפתיחת העונה שעברה, והבטיח: "אם המחירים יהיו גבוהים מאוד שוב, אנחנו נפנה פעם נוספת ונעשה הכל כדי למנוע זאת". הרבה מועדים חלפו מאז, עוד עונה יוצאת לדרך, העושקים המורשים חוגגים בלי חשבון, ואוהדי הפועל ת"א? כמו התושבים בעוטף עזה. מחכים לסבב הבא של צבע אדום, נכנסים לכוננות ספיגה, ומשלמים את המחיר על הניהול הכושל.
6 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
לא סופרים אותו. ארז כלפון
(צילום: עוז מועלם)

הנגרר

החברים של ניר ברקת
איזו הפתעה מרעישה. כבר למעלה מחודש מתבחבשת בית"ר ירושלים סביב העסקה המסריחה שתאפשר לה להישאר בליגת העל, ובדיוק ביום הדין והפריימריז בליכוד, צלח הדין. ניר ברקת, המתעלק האולטימטיבי על הבעלים התורן, גייס עבור ברק אברמוב תורם עם שני מיליון שקל ובא לציון גואל (או גועל, תלוי את מי שואלים). מקומו של ברקת ביציע הזכוכית בטדי הובטח, לצד נושא הכלים אלי אוחנה, מאחורי כתפו של המשיח החדש. כבוד!
"הבעלים אלי טביב לא נמצא איתנו כאן אבל נמצא איתנו בלב. בזמן האחרון אנשים מסתכלים ואומרים שאלי טביב מבין כדורגל", ליקק ברקת, עדיין כראש עיריית ירושלים, ב־2015. "טביב עבריין מורשע, הוא סוחט את בית"ר", שפך ברקת את לבו כעבור שלושה חודשים בלבד. אחר כך הוא נצמד למשיח הדיגיטלי משה חוגג, ונזהר מאוד בכבודו גם אחרי שפירק את הקבוצה וחשיפת החשדות הכבדים נגדו. בכל זאת, היה זה חוגג שפנה בזמנו לראש הממשלה בנימין נתניהו, ודרש ממנו לקיים את הבטחתו ולמנות את ברקת לשר האוצר. רה"מ לא ספר את שניהם אבל ברקת כהרגלו, הרכין ראש והמשיך להידבק למנהיג.
6 צפייה בגלריה
ניר ברקת
ניר ברקת
נמשך למשיחים מפוקפקים. ניר ברקת
(צילום: משה מזרחי)
לברקת לא חסר כסף. בדירוג האחרון של עשירי ישראל הוא ירד אמנם למקום ה־135 (ליגת העל מונה 500), יחד עם אחיו אלי, עם הון עצמי של כחצי מיליארד דולר. לא מכבר הוגדר על ידי המגזין פורבס כ"פוליטיקאי העשיר בישראל" ואשתקד הפך למיליארדר הראשון בכנסת. אם הקבוצה כל כך חשובה לו, מדוע הוא תמיד נדבק לטיפוסים שבאים לעשות סיבוב על הקבוצה, בתפקיד הצל, ולא עוזב הכל ולוקח אותה על עצמו?
השושבין בשידוך בין חוגג לבית"ר היה, צחוק הגורל, אבי לוזון ממכבי פ"ת. כן, זה שפילל לקריסת הרומן עם אברמוב. כשאלונה ברקת חפצה ביוסי אבוקסיס מבני־יהודה, היה זה לוזון מפ"ת שמיהר לביתה ותיווך בינה לבין החבר של אברמוב. עם שניהם היא הספיקה להסתכסך, אך לאחרונה פורסם שהסכימה לסייע לאברמוב לחלץ מהצרות את ידידה הבאר־שבעי לשעבר.
ומי הגיע שלשום לפגישה הלילית עם אברמוב בבית של ניר ברקת? עוד אחד מהשמנה והסלתה של הענף, ג'קי בן־זקן, שישב בכלא בגין שורת עבירות של השפעה בתרמית על ניירות ערך, בקשירת קשר לביצוע פשע ובקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. ככה זה בשכונה. טיפוסים מוכרים למשטרה סוגרים עניינים, ובין מגלגלי העיניים שלא מלכלכים את הידיים נמצאת מצד אחד ברקת מבאר־שבע, ומאידך גיסה.

המשיבון

מיכה בודק את עצמו
על בדיחת הפוליגרף שאירגן לעצמו דור מיכה מיותר להרחיב, אבל זו בהחלט הזדמנות להציע לו בדיקה במכון שלא הוא בחר, ועם שאלות שלא הוא ניסח. כדי שיוכל להתכונן כמו שצריך, הנה הן:
האם אלונה ברקת שלחה אותך למכון, כדי לנקות את עצמה?
6 צפייה בגלריה
דור מיכה שחקן הפועל באר שבע
דור מיכה שחקן הפועל באר שבע
לא נשאל על האבקה. דור מיכה
(צילום: דניאל כהן)
למה ביטלת את התביעה נגד מכבי ת"א?
כשכתבת לעומר אצילי: "נראה לי שתי מטורפות, יעשו הכל". האם היית מבוהל?
כשסימסת לחברים שלך: "אמאל'ה מה שהולך פה. חילופים, הכל". האם שוחחתם על שחקני הספסל של מכבי ת"א?
כשאצילי כתב לך: "הן ילדות. לא יודע אם אפשר איתן סמים ודברים כאלה", ואתה השבת: "ילדות עושות סמים בגובה של שנינו" – האם תיכננתם לבנות ביחד איתן דמויות לגו של סמי הכבאי?
כשהשבת לו: "מחר זה רק ארבעתנו. אלכוהול, ישיבה טובה. אני בעד להביא קצת אבקה אבל תלוי בך אם בא לך", האם דיברתם על אבקה לשיפור ביצועים בחדר הכושר – כמו שטענתם בחקירה במשטרה - והאם האלכוהול נועד לחיטוי המכשירים?
כשסימסת לאצילי: "איזה ערב לפנתיאון, ארבעה באותה מיטה". האם זאת הייתה מיטת נוער?

הנדחף

בנעים נותן גביע למסי
בתחילת השבוע אמור היה להתקיים בבלומפילד משחק הכנה בין יובנטוס לאתלטיקו מדריד. על ההיענות של הקהל הישראלי ניתן היה ללמוד מהודעה שהוציאו יום קודם המיליארדר סילבן אדמס והמפיק הדביק שלו דני בנעים, שהחליטו להעניק במתנה 500 כרטיסים לילדי עוטף עזה שהיו אז תחת סגר. יפה מאוד מצידו של אדמס שמשלם, אבל למה המפיק מעניק? ולמה זה תמיד קורה במשחקים שלא נמכרים בהם כל הכרטיסים?
6 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
מחלק כרטיסים שלא נמכרו. דני בנעים
(צילום: עודד קרני)
שלא במקרה, גם באיגוד הכדורסל החליטו לגזור קופון יחצני מהמצב הביטחוני, וגם למשחק של נבחרת ישראל מול מכללת אובורן – בהיכל מנורה שרובו היה ריק – הזמינו את "תושבי עוטף עזה שיגיעו לקופה עם ספח שמראה את מקום מגוריהם". אילו המשחק היה סולד־אאוט, אף אחד לא היה עוטף את ילדי העוטף בנדיבות מתפרצת שכזאת.
בחזרה למשחק האימון בכדורגל. "בימים האחרונים כולנו ראינו איך פעם נוספת חופשת הקיץ של ילדי העוטף נהרסה בעקבות המתיחות הביטחונית, ורבים מהם בילו במרחבים מוגנים", נאמר בהודעה מטעם אדמס ובנעים. "כדי לתת להם כמה שעות של שקט, שמחה וחיוך, החלטנו להקצות מאות כרטיסים למשחק האלופות בין אתלטיקו מדריד ויובנטוס". משחק האלופות? אתלטיקו סיימה את העונה שעברה במקום השלישי בספרד, יובנטוס במקום הרביעי באיטליה, ומה למשחק אימון ולצ'מפיונס ליג?
אבל בסוף פרצה מלחמה, ואפילו ילדי עוטף ת"א לא קיבלו שום מחווה מהמיליארדר, מה שמצריך חשיבה מחודשת. כמו למשל שבפעם הבאה, במקום לעשות מחוות לילדי העוטף במגרשי המרכז, שיביאו את הנבחרות והשמות המפוצצים היישר לדרום. את המפיק בנעים שקפץ על מסי וניימאר בשדה התעופה, ורקד על הבמה גם בטקס הענקת גביע אלוף האלופים הצרפתי, אפשר להשאיר מאחורי הקלעים. אחרי שכבר התנצל בעבר על הטרדות של נשים, עדיף שלא יציק גם לגברים.

מילה זו מילה

"אדומים אשדוד עם אושמנדי, שחקן זר יוצא מהכלל"
רז זהבי, פקיד רשות האוכלוסין והליגות הנמוכות, מאבד את הדרכון של המגן אנר אושמנדי, ששיחק בנבחרת הנערים של ישראל