שלוש שנים אחרי שרכש את זכויות הניהול של הפועל ראשל"צ, ושלושה ימים לפני פתיחת העונה בליגה הלאומית, החליט עמוס לוזון לעזוב באופן חד־צדדי את הקבוצה ויותר מכך – את הכדורגל הישראלי.
לוזון הבהיר כי מדובר בהחלטה סופית ואין בכוונתו לשוב יותר לכדורגל הישראלי. "זה גועל אחד גדול, אין סיכוי שאהיה עוד יום אחד בכדורגל", אמר אתמול איש העסקים.
ביולי 2019 נכנס לוזון במקום איל ברקוביץ' כבעלי הפועל ראשל"צ, כשהשניים קיבלו חוזה תמיכה מצידה של העירייה – תקצוב של 2.3 מיליון שקל לעונה ושימוש ללא תמורה במתקנים העירוניים, מה שלא מנע מהם להותיר אחריהם חובות. את החוב שהותיר אחריו לוזון, כשני מיליון שקלים, תצטרך עתה העירייה לכסות.
1 צפייה בגלריה
עמוס לוזון
עמוס לוזון
"אין סיכוי שאהיה עוד יום אחד בכדורגל". לוזון
(צילום: אבי מועלם)
בימים האחרונים התנתה הבקרה התקציבית את הישארותה של ראשל"צ בלאומית בכך שתעבור בבקרה עד ראשון בערב. בסיכום בין לוזון לראש עיריית ראשל"צ רז קינסטליך נקבע כי לוזון יהיה אחראי על העברת הקבוצה בבקרה ולאחר מכן יעזוב את המועדון, שהיה אמור לחזור לידי העירייה. כעת הגיע המהלך של לוזון שטרף את הקלפים.
"בושה וחרפה שבכל פעם מגיעים בעלים, מקבלים תמיכה של רשות עירונית, ובסופו של דבר עוזבים במהלך חד־צדדי, כשמאחוריהם חובות, וכל זאת שלושה ימים לפני פתיחת הליגה", אמרו גורמים בעיריית ראשל"צ. "אנשים מגיעים לעשות סיבוב, הם יודעים שלראשי הרשויות חשובה טובת התושבים והם מנצלים את זה. זה מזכיר את הסיפור של בית"ר ירושלים, אנשים מייצרים חובות ובורחים, זו בדיחה שככה מתנהלים בכדורגל שלנו".
בישיבה דחופה שנערכה בעירייה דנו באפשרויות שהקבוצה תשוב לניהולה או שתעבור לידיים אחרות. קינסטליך הורה כי התקציב לא ייפגע ויעמוד על כ־7 מיליון שקל.
מעיריית ראשל"צ נמסר: "לוזון אכן עוזב את הפועל ראשל"צ. אנחנו בודקים את האפשרויות, ולכשיהיה מה לעדכן – נעדכן".