24 שעות אחרי שניצחה את מכבי ת"א בגמר גביע הקאסה וזכתה בקשר הצעיר של הפועל ירושלים, מכבי חיפה פגשה שוב את יריבתה הגדולה בגמר גביע הטוטו. מכבי ת"א כבר בטח משתגעת. עד להיכן הדברים יגיעו? מחר בבוקר תלך לסופר לקנות חלב ותגלה שמכבי חיפה לקחה את הקרטון האחרון? חייב להיות משהו אחד שהיא מסוגלת לעשות טוב ממנה.
ההפסד בליגה לפני שבועיים וההפסד במרוץ החימוש התורן הפכו את המפגש אמש (רביעי) ליותר מאשר מאבק על חתיכת המתכת הזולה המתקראת גם גביע הטוטו – זו הייתה הזדמנות לעצור סחף שהוביל לצמצום הפער הטבלאי מעשר נקודות לנקודה בלבד, ואת זה ההרתעתי באופן שאינו ניתן לכימות.
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א שרן ייני וערן זהבי מניפים את גביע הטוטו
שחקני מכבי ת"א שרן ייני וערן זהבי מניפים את גביע הטוטו
בשבילם, זה היה הרבה יותר מאשר מאבק על גביע הטוטו. שרן ייני וערן זהבי מניפים את גביע הטוטו
(צילום: עוז מועלם)
בתוך שבועיים הפכה מכבי ת"א מבלתי מושגת למובסת, ובזה היה צריך לטפל. גביע הטוטו הוא רק תירוץ. לא הוא חשוב – מכבי חיפה היא שחשובה. מבחינתה של מכבי ת"א, אפשר היה לקבוע בספורטק, 7 על 7. היא באמוק. את הגביע, אם תזכה בו, תתרום לנזקקים. היא כאן בשביל דברים אחרים. עוד הפסד כבר לא ישנה – היא גם ככה מופסדת. במשחק הזה היה לה רק מה להרוויח.
למכבי חיפה היה בעיקר מה להפסיד – כל שינוי, אם יקרה, יהיה לרעה. מבחינתה, החיים מושלמים כפי שהם. אומרים שתמיד יכול להיות יותר טוב, אבל לא במקרה הזה. זו הסיבה שמכבי ת"א עלתה למשחק הזה כאילו גורל כדור הארץ עומד על הפרק – עם ההרכב הכי חזק שיש ולעזאזל חומצות החלב. אם מישהו עייף, שיישן בלילה.
למכבי חיפה אין דבר כזה "הרכב הכי חזק" גם אם תרצה. אין עלי מוחמד ואין מחמוד ג'אבר, וכך היא חילטרה עם דניאל סונדגרן כקשר אחורי לצד גוני נאור מול האמצע הכי עוצמתי שיש למכבי ת"א להציע. את ליאור רפאלוב החליף קני סייף, שמאז הגיע נראה מחוץ לאירוע, באקט מקצועי־הצהרתי שעיקרו "יש לי דברים חשובים יותר בחיים". מצד אחד, זה לא היה אידיאלי. מצד שני, זה הציע את הרווח האולטימטיבי – אם תנצח גם כך, במשחק שחשוב יותר ליריבה, זה כבר יהיה בגדר הטרלה.
2 צפייה בגלריה
מכבי ת"א מכבי חיפה גמר גביע הטוטו
מכבי ת"א מכבי חיפה גמר גביע הטוטו
בעולם מושלם, הוא היה כובש את שער הניצחון. ליאור קאסה
(צילום: עוז מועלם)
בדקה ה־64 חיפה לא עמדה בפיתוי ושיתפה את ליאור קאסה עוד לפני שהוא יודע איך נראה השומר בכניסה לכפר גלים. היגיון מקצועי אין, אבל הוא הפרס שלה, ומה יכול להיות תזמון טוב יותר להציגו לראשונה מאשר בנוכחותה של המחזרת הדחויה? היעדר הידיעה בעניינו של קאסה, שכמו בקע מביצה עבור אוהד הכדורגל הממוצע, הפך כל חילוץ שלו להוכחה לעליונות עבור אוהדי מכבי חיפה, וכל איבוד לעדות לבינוניות עבור אוהדי מכבי ת"א. הייתה מהומה, עכשיו כולם מנסים לברר על מה.
בעולם מושלם, קאסה היה כובש את שער הניצחון. בעולם הזה, הוא ראה מהצד איך מכבי ת"א מנצחת בפנדלים. זה היה היום הראשון בשארית הקריירה של קאסה, וחשוב מכך – אולי היום הראשון בשארית העונה של מכבי ת"א.
פורסם לראשונה: 01:30, 25.01.24