סטיפה פריצה (מכבי תל אביב)

הוא שיחק בהולנד, איטליה ואנגליה. כבש נגד מילאן, יובנטוס ואיאקס. סומן ככישרון בקרואטיה והבקיע שמונה שערים ב-12 הופעות בנבחרת הצעירה. סטיפה פריצה היה אמור להפוך, לכל הפחות, לחלוץ לגיטימי באחת הליגות הגדולות באירופה, אבל הוא סובל מחוסר מזל בצורה עקבית. בעונת 2018/19 כבש שמונה שערים ב-16 הופעות במוסקרון הבלגית, מה שסידר לו חוזה בווטפורד אצל ולדימיר איביץ', אבל הסרבי פוטר ושוב פריצה נותר מחוץ לתוכניות.
החלוץ בן ה-26 הוא התקווה הגדולה של מכבי תל אביב בהתקפה, ועד כה הרכש הכי נוצץ שלה בחלון ההעברות. על פניו מדובר בשחקן בעל פרופיל נהדר: נמצא בגיל הנכון, בעל רזומה מרשים ועם רעב להפוך לחלוץ שהוא היה אמור להיות. מכבי ת"א זקוקה לו כמו שהוא זקוק לה.
4 צפייה בגלריה
סטיפה פריצה
סטיפה פריצה
סטיפה פריצה. יוביל את מכבי ת"א?
(צילום: AP)

ריצ'מונד בואצ'י (בית"ר ירושלים)

עם 39 שערים ב-48 הופעות, החלוץ הגנאי היה הסופרסטאר של הכוכב האדום בלגרד. הוא אף שיחק עם הקבוצה הסרבית בליגת האלופות ב-2018 ו-2019, והעביר תקופה קצרה בליגה הסינית. היה נדמה שהחלוץ, שהיה שייך בעברו ליובנטוס, סוף סוף ממצה את הפוטנציאל העצום שלו, אלא שאז הגיעו הפציעות. פציעה רדפה פציעה והקדנציה השנייה שלו בכוכב האדום הסתיימה בפרידה כואבת.
הוא נדד לגורניק זאבז'ה הפולנית וב-13 הופעות לא מצא את הרשת אפילו פעם אחת. כמו פריצה במכבי ת"א, נראה שעל היכולת של בואצ'י תקום ותיפול ההתקפה של בית"ר ירושלים. עד לא מזמן הוא היה כוכב גדול בליגה הסרבית, והוא יכול לככב בקלות גם בליגת העל ולחורר רשתות. אם זה יקרה, בית"ר תרוץ חזק בצמרת. יכול להיות שמדובר בגניבה הגדולה של חלון ההעברות.
4 צפייה בגלריה
ריצ'מונד בואקי
ריצ'מונד בואקי
ריצ'מונד בואצ'י במדי הכוכב האדום. רוצה לשוב לימי הזוהר
(צילום: AP)

דנילו אספרייה (הפועל באר שבע)

צפייה במיטב של שחקן הכנף הקולומביאני ביוטיוב מציתה את הדימיון. הוא אוהב לעבור שחקנים בדרכים יצירתיות מאוד ולכבוש שערים מרחוק. קצת מזכיר אחד בשם טוני ווקאמה. הקולומביאני בן ה-32 כיכב במדינות המפרץ והשיא שלו היה ההעפלה לגמר ליגת האלופות של אסיה ב-2016 עם אל עין הקטארית. הוא כבש ארבעה שערים בקמפיין המכובד.
אספרייה המשיך לנדוד ברחבי אסיה ולשגע את המגנים והשוערים. בעונה האחרונה כבש שבעה שערים בליגה הסעודית ב-17 הופעות. מצד אחד, זאת הליגה הסעודית, מצד שני, מי אנחנו שנזלזל? זאת ליגה שמשופעת בכוכבים כמוהו, והוא סיפק את הסחורה כמעט בכל עונה. רק לפני שנתיים הייתה לו עונה נהדרת עם 15 שערים ב-28 הופעות בקבוצה שנאבקה נגד הירידה. אם תיפול עליו המוזה, בב"ש ייראו ממנו את אותם המספרים ומגני ליגת העל יחטפו כאב ראש בכל מפגש איתו.
4 צפייה בגלריה
דנילו אספרייה
דנילו אספרייה
דנילו אספרייה. דריבל קטלני
(צילום: גטי אימג'ס)

איגור זלטאנוביץ' (מכבי נתניה)

26 שערים בשתי עונות (13 בכל אחת מהן) בליגה הסרבית, סידרו לחלוץ הצעיר חוזה במיורקה הספרדית, שחשבה שהיא מצאה את הדבר הבא בכלום כסף. אבל זלטאנוביץ' לא הסתדר בספרד, הושאל לשתי קבוצות מליגת המשנה ולא הרשים למרות שקיבל הזדמנויות לא מעטות להוכיח את עצמו. הוא כבש חמש פעמים ב-40 הופעות וזה לא מספיק.
מכבי נתניה הביאה אותו אליה במטרה שאצלה יפרוץ בגדול, והוא הספיק כבר לכבוש ארבע פעמים בגביע הטוטו, כולל צמד מול בית"ר ירושלים. מדובר בחלוץ בן 23 בלבד, שיכול להיות הפתעה נעימה מאוד ואקזיט נוסף של אייל סגל.
4 צפייה בגלריה
איגור זלאטנוביץ' חוגג עם איהאב אבו אלשיך
איגור זלאטנוביץ' חוגג עם איהאב אבו אלשיך
איגור זלאטנוביץ' מקבל חיבוק
(צילום: אורן אהרוני)

סטפן מרינוביץ' (הפועל נוף הגליל)

24 הופעות בנבחרת ניו זילנד יש לשוער החדש של נוף הגליל, המתנשא לגובה של 1.91 מטר, בעשר מהן שמר על שער נקי. עד לאחרונה שימש כשוער משנה בוולינגטון פיניקס מהליגה האוסטרלית, בה שיחק תומר חמד (הוא זה שהמליץ לו, לדבריו, להגיע לישראל, ואף צייד אותו ברשימה של מקומות שחובה לבקר בהם).
למרינוביץ' רזומה יחסית עשיר יחסית לשוער שמגיע לעולה חדשה בישראל, ובין היתר הוא הגן על שערה של ונקובר מה-MLS, אבל לא שמר על קריירה מספיק יציבה כדי להיות שוער ראשון בקבוצה גדולה. אולי בישראל זה יקרה. בכל מקרה, לא כל יום מגיע לכאן שוער מניו זילנד.