"ולדאן איביץ' עלה בבונקר למשחק עונה, זה היה מוגזם מדי. אם לא דניאל פרץ, זה היה נגמר בתבוסה. זה היה נוקאאוט אחד גדול של מכבי חיפה, אנחנו לא ברמה הזו בשלב הזה". שחקנים במכבי ת"א ביקרו את המאמן שעלה בהפסד בחיפה עם תשעה שחקנים הגנתיים.
ביקורות רבות נשמעו בין שחקנים במכבי ת"א על המשחק אמש בחיפה. המאמן ספג ביקורת על כך שהכניס את אוסקר גלוך שמונה דקות לסיום המשחק למרות הטענה לעייפות אחרי שני משחקי הנבחרת הצעירה נגד אירלנד. על כך שהחליף את אייל גולסה בסיום המחצית הראשונה והכניס במקומו את יוריס ואן אובריים ההגנתי יותר, כיוון שהכניס את פארפה גיאגון וג'ורג'ה יובאנוביץ' בשלב מאוחר מדי של המשחק ובעיקר בשל העובדה שהמשיך עם אותה שיטה שלא צלחה ורק החליף שחקנים. "אתה רואה שבשיטה הזו אתה מעיף כדורים ומביך את מכבי ת"א, ועדיין בניהול המשחק שלך אתה משאיר את אותה השיטה, רק מחליף שחקנים, זה הזוי. אי אפשר לסמוך רק על דניאל פרץ, הוא הציל אותנו מעוד שלושה שערים", אמר אחד השחקנים במכבי ת"א.
2 צפייה בגלריה
איביץ'
איביץ'
ספג את מרבית חצי הביקורת. איביץ'
(צילום: גיל נחושתן)
הסטטיסטיקה של מכבי ת"א במשחק הייתה מביכה: הקבוצה של איביץ' סיימה את המשחק עם איום אחד למסגרת בכל המשחק, וגם הוא היה של דור פרץ, לעומת זאת מכבי חיפה עם 16 איומים וחמישה מהם למסגרת. מכבי חיפה ניצחה כמעט בכל פרמטר את מכבי ת"א אמש: אחוזי החזקה בכדור (40:60 במחצית השנייה), רק שתי מסירות מפתח מוצלחות במשחק כולו, 4:7 בקרנות, נחיתות בכל סוגי המאבקים, תיקולים וחילוצים.
למעט השוער פרץ, ששוב הציג יכולת גדולה עם הצלות שערים בטוחות מול פרנצדי פיירו ודין דוד, מכבי ת"א הציגה משחק שנגמר 2:0 בדקות הסיום, אבל היה משחק חד צדדי בכל פרמטר.
ערן זהבי הוחלף כבר אחרי 67ֶ דקות, ונראה מתוסכל מאוד גם בשל הכושר הירוד שלו, אבל גם בגלל השיטה של איביץ', שהותירה אותו לבד מול הגנה שלמה של חיפה. זהבי סיים עם סטטיסטיקה לא זכורה: ללא ניסיון לבעוט לשער במשחק כולו, ללא סחיטת עבירה, ללא מסירת מפתח, 0 מ-4 במאבקי אוויר, שבעה איבודי כדור. "זהבי נראה אבוד במשחק מול חיפה, מעבר לזה שהוא לא בכושר מלא, זו לא מכבי ת"א שמגיעה לנצח בכל מקום, זה היה נראה כמו מועדון קטן שבא לעשות בונקר ולסיים בתיקו", אמר אחד מחבריו בקבוצה. "שום דבר לא תואם עם איביץ' לפני, הוא יכול היה להמשיך ולשחק, זו הייתה החלטה של המאמן והבעיה שגם כשהוחלף הוא לא שינה שום שיטה, הכול נשאר אותו הדבר".
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי שחקן מכבי ת"א מול דילן בטובינסיקה שחקן מכבי חיפה
ערן זהבי שחקן מכבי ת"א מול דילן בטובינסיקה שחקן מכבי חיפה
הוחלף כבר אחרי 67ֶ דקות, ונראה מתוסכל מאוד. זהבי
(צילום: גיל נחושתן)
למכבי ת"א בסופו של דבר היה לוח משחקים נוח לגמרי. היא ניצחה את בני ריינה, הפועל חדרה, קריית שמונה ובית"ר ירושלים, סיימה בתיקו באשדוד ובמבחן האמיתי הראשון שלה העונה בליגה היא התבטלה בהפסד למכבי חיפה. כשברקע ניהול חלון ההעברות הלא אפקטיבי של ברק יצחקי כשהקבוצה עוד נחלשה בחלק ההתקפי עם העזיבה של סטיפה פריצה, שברח למועדון לבלגיה. המשחק בחיפה הבליט עוד יותר את החיסרון בשחקני איכות בחלק ההתקפי, כשגם המעמד של יובאנוביץ' נפגע משמעותית. גם הבלם דרק לוקאסן, שהגיע כזר על ידי יצחקי אחרי תקופת איתור ארוכה, לא שיחק. למרות שאיביץ' הצהיר כי ניר ביטון כשיר, הוא לא היה בסגל.