קבלת שבת


המשחק המרכזי

טוב, אי אפשר בדיוק לקרוא לדבר הזה משחק עונה, בכל זאת אנחנו רק במחזור השלישי ויהיו לנו עוד שלושה כאלה (כן, אנחנו נלך על ההימור הפזיז ונטען ששתי הקבוצות יהיו בפלייאוף העליון), אבל קשה להתעלם מהעובדה שזה קרב בין האלופה לטוענת לכתר (לכאורה). אם לשפוט על פי שני המחזורים הראשונים של מכבי חיפה ומכבי תל אביב, בעיקר של האחרונה, הן עדיין לא קרובות אפילו לשיאן.
הצהובים עם נקודה אחת בלבד משש אפשריות, כשגם מול מכבי פתח תקווה הם לא הצליחו לנצח, חיפה נזקקה לשער ענק של עומר אצילי כדי לרשום 1:2 על סכנין מלאת הביקורות, ואין ספק שתיקו במפגש מחר לא יספק אף אחת.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה, שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי חיפה, שחקני מכבי ת"א
משחק עונה, בערך
(צילום: גיל נחושתן, עוז מועלם)
כנראה כל דבר מלבד ניצחון של מחזיקת הגביע (שלא לדבר על הפסד) יתחיל לנדנד את הכיסא של פטריק ואן לוון, שעם כל הרצון לסנגר עליו אחרי שאיבד את הכוכבים הגדולים שלו בקיץ, קשה מאוד לפרגן לו על הסגנון והיכולת המאכזבת. יכול להיות שהניצחון על אלשקרט הארמנית בליגה האזורית ביום שלישי האחרון ייתן לשחקנים שלו את הדחיפה שהם היו צריכים.
הירוקים סיפקו יכולת לא רעה מול פיינורד (0:0) באירופה וכאמור הצליחו לנצח במחזור הקודם, אבל הבשורה העיקרית היא מוחמד אבו פאני, שחתם רגע לפני המשחק על חוזה חדש ונחשב לשחקן חשוב במיוחד במערך של ברק בכר. סימן השאלה הגדול הוא אצילי – עדיין לא ברור האם הקשר ישחק מול מכבי ת"א, ואין ספק שבלעדיו זו ממש לא אותה מכבי חיפה.
קבלת שבת


ובמקום הראשון

יש רק קבוצה אחת בליגה עם שני ניצחונות בשני המחזורים הראשונים, ותאמינו או לא, זו הפועל תל אביב. ניר קלינגר עדיין מורחק, אך לשחקנים שלו זה לא משנה. צמד של יואב תומר במחזור הקודם סידר להפועל 0:2 מרשים בחוץ על עירוני קריית שמונה. זה נתן הרבה תקוות לאוהדים האדומים, אבל חס וחלילה אל תדברו איתם על פלייאוף עליון, שלא תעשו נאחס. השאלה מה יעשה ניצחון נוסף.
3 צפייה בגלריה
שחקני הפועל תל אביב חוגגים עם סלים טועמה
שחקני הפועל תל אביב חוגגים עם סלים טועמה
ששש, אל תגלו להם. הפועל תל אביב חוגגת
(צילום: עוז מועלם)
מכבי פתח תקווה עם שתי נקודות ועדיין לא ברור לאן הקבוצה של גיא לוזון מכוונת – עוד עונה של פלייאוף עליון, דשדוש במרכז הטבלה או הסתבכות לא צפויה בתחתית. וראינו מה קרה לה בפעם הקודמת.
קבלת שבת


כוכב השבת

יוג'ין אנסה מסתמן כרכש החשוב ביותר של הפועל באר שבע העונה עם ארבעה שערים ושלושה בישולים בשמונה הופעות בכל המסגרות. שחקן הכנף הגנאי משחק בכנף שמאל, בדיוק באותו תפקיד כמו טוני ווקאמה, ומעורב בכל פעולה חיובית של ההתקפה הלא יציבה ולפעמים די אנמית של רוני לוי. אנסה הוא עדיין לא ווקאמה, אך בהחלט יש לו את האיכויות כדי להפוך למשהו בסגנון. האם הוא מסוגל להוביל קבוצה? זה כנראה יהיה המבחן הגדול ביותר שלו.
3 צפייה בגלריה
יוג'ין אנסה
יוג'ין אנסה
לא מעט תלוי בו. יוג'ין אנסה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
קבלת שבת

הפוך רב"ש, הפוך

איפה מ.ס אשדוד של 20/21 ואיפה מ.ס אשדוד של 21/22? הפכים גמורים. העונה שעברה הייתה מדהימה עבור הקבוצה של רן בן שמעון עם המקום השלישי בטבלה ו"התואר": הכי טובה בליגה מלבד שתי הגדולות. העונה הזו החלה עם 0 מ-2, הרחקה של רן בן שמעון והמקום האחרון. אאוץ'.
האם קני סייף שחזר לישראל אחרי כמה שנים הוא הפתרון? לא בטוח – הרבה יצטרך להשתנות באשדוד כדי שהיא לא תסתבך בתחתית. היריבה, הפועל נוף הגליל, עם רוח גבית אחרי הניצחון שלה על מכבי נתניה, ולא בטוח בכלל שהיא האנדרדוג פה.