נבחרת ישראל ממשיכה בהכנות לאחד המשחקים החשובים שלה בשנים האחרונות. החבורה של אלון חזן תפגוש מחר (שבת, 21:45) את נבחרת רומניה באצטדיונה "הביתי" הזמני שבהונגריה, כאשר כל תוצאה מלבד ניצחון תחסל סופית את הסיכוי של הכחולים-לבנים להשיג את הכרטיס ליורו 2024 בקיץ הבא.
"בכנות אני לא חושב שמישהו מסביבנו צריך מוטיבציה", אמר הערב חזן במסיבת העיתונאים לקראת ההתמודדות. "יצאנו מהמדינה במצב נתון, כולנו ערים למה שקורה במדינה אז מוטיבציה לא חסרה. המפגש הבוקר עם הילדים לא היה עבור מוטיבציה, אלא להחזיר אותך לשפיות. ילדים ומשפחות שעברו זוועות מצליחים למצוא דרך לחייך. זה ניצחון גדול עבורנו".
5 צפייה בגלריה
אלון חזן במסיבת העיתונאים
אלון חזן במסיבת העיתונאים
אלון חזן במסיבת העיתונאים
(צילום: עוז מועלם)

חזן נשאל ע"י עיתונאי רומני האם ישראל פייבוריטית בהתמודדות, ועל כך ענה: "אנחנו פייבוריטים? רומניה במקום הראשון בבית וצריכה נקודה כדי להעפיל, היא הפייבוריטית". עוד אמר מאמן הנבחרת על היריבה: "רומניה היא ממש לא רק נבחרת הגנתית, ראינו אותה משחקת, יש לה יכולת התקפית טובה, היא יכולה להבקיע שערים. נצטרך להתמודד איתה בכלים שלנו, שזה כדורגל התקפי ולשחק בחצי המגרש שלה. אני יודע שקשה לשחק מול נבחרת כזאת. נצטרך להביא פעולות אישיות, שמחוברות לפעולות הקבוצתיות".
חזן התייחס לתיקו מול שווייץ, ולשינויים שעשויים להיות בהרכב בעקבות היכולת של חלק מהשחקנים: "יש לי חשיבה כזו או אחרת, שבהחלט מושפעת מהמשחק האחרון נגד שווייץ. לא תמיד ה-11 הראשונים מכריעים משחק, והייתה לנו דוגמה טובה לזה במשחק האחרון. זה נותן תחושה טובה שיש לי כמה שחקנים שיכולים להשפיע על המשחק".
5 צפייה בגלריה
דור פרץ
דור פרץ
דור פרץ
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
רוי רביבו וערן זהבי
רוי רביבו וערן זהבי
רוי רביבו וערן זהבי באימון המסכם
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
אימון נבחרת ישראל
אימון נבחרת ישראל
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
אלון חזן באימון
אלון חזן באימון
אלון חזן באימון
(צילום: עוז מועלם)
לסיכום, אמר חזן: "עד לפני חודש וחצי עוד חלמתי, אבל בזמן האחרון אני כבר לא ישן. במדינה שלנו המציאות מטלטלת אותך. אני לא רוצה לחלום אלא להיות מציאותי. במציאות שלי אני רוצה ומאמין שנעשה את זה. לשם כיוונו, להגיע למשחקים האחרונים כדי שתהיה להם משמעות להגיע לטורניר".
דור פרץ דיבר גם הוא על היריבה מחר: "כמו שראינו במשחק האחרון, הנבחרת הרומנית טובה מאוד, איכותית. סטאנצ'ו הוא שחקן איכותי מאוד, ויש להם עוד כמה. כדי לנצח אנחנו צריכים להתמקד בעצמנו ולהשיג את התוצאה שנרצה".
עוד אמר פרץ: "כל ילד שבא לדבר איתי היום באולם אמרתי לו שזה מעט מאוד מבחינתנו כי הם נותנים לנו המון. אנחנו רוצים לשמח אותם. קשה לשחק כשילדים ואנשים נחטפו. אנחנו רוצים לשמח את המדינה כולה".
במפגש האחרון בין השתיים, שנערך בבוקרשט, נפרדו רומניה וישראל ב-1:1. דניס אליבק כבש את השער הראשון במשחק לזכות המארחת בדקה ה-27, לאחר השמטה של עומרי גלזר, אך אוסקר גלוך השווה בדקה ה-53. הנבחרת הציגה יכולת נהדרת במחצית השנייה, אולם בסופו של דבר יצאה רק עם נקודה.
ישראל לא תלויה בעצמה, וגם ניצחון מול הרומנים עלול שלא להספיק. בנוסף לשלוש הנקודות, הנבחרת צריכה שרומניה לא תנצח את שווייץ ביום שלישי, בבוקרשט, במחזור הנעילה של הקמפיין. אם אכן הרומנים לא ינצחו, ניצחון של ישראל בחוץ על אנדורה (גם כן ביום שלישי) ישלח אותה לראשונה בתולדותיה לאליפות אירופה, ולהופעה ראשונה בטורניר גדול מאז 1970.
פורסם לראשונה: 17:30, 17.11.23