דריכות בנבחרת ישראל בעקבות השיחה הבוקר (שלישי) בין המאמן הלאומי וילי רוטנשטיינר למונס דאבור, אחרי חשיפת "ידיעות אחרונות ו-ynet לפיה בהתאחדות לכדורגל הציבו שני תנאים לחזרתו האפשרית לסגל הנבחרת: שיחת הבהרה עם השחקנים לקראת המפגש מול איי פארו בעקבות הפוסט שהעלה במהלך המהומות בירושלים, שהצית את חדר ההלבשה: "אל תחשבו שאלוהים לא רואה את עושי העוולה. יום יבוא והוא יתחשבן איתם", וכינוס מסיבת עיתונאים יחד עם האוסטרי בה יתייחס לדברים.
"אם דאבור לא יקבל על עצמו את שתי ההתניות הוא לא יהיה בנבחרת ישראל, נקודה", אמרו הבוקר גורמים המעורים בהחלטה שהתקבלה בהתאחדות.
3 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר ומואנס דאבור
וילי רוטנשטיינר ומואנס דאבור
רוטנשטיינר ודאבור. מה החלוץ יחליט?
(צילום: ראובן שוורץ)
בסביבתו הקרובה של דאבור מנסים לשכנעו שלא לקבל את התנאים שהוצבו ולא להגיע להתכנסות הקרובה של הנבחרת. דאבור קשוב לבני משפחתו, שהיו בין היתר אלה שהניעו אותו שלא להיות חלק מהסגל לקראת ההתכנסות ביוני האחרון, ולא מן נמנע כי יוותר בשלב זה על חזרה לנבחרת.
דאבור גם מודע למה שקרה מאחורי הקלעים בזימון האחרון, כששחקנים בכירים פנו לרוטנשטיינר ואמרו לו כי התפלאו על הזימון, שבסופו של דבר לא התממש בשל העזיבה של החלוץ את מחנה הנבחרת, ומבין את המתיחות בינו לבינם.
3 צפייה בגלריה
מונס דאבור באימון הנבחרת
מונס דאבור באימון הנבחרת
דאבור באימון. שחקנים התפלאו בנוגע לזימון הקודם שלו
(צילום: רפי קוץ)
רוטנשטיינר צפוי לשוחח עם דאבור בשעה קרובה, ולאחר מכן תתקיים ישיבת זום עם ראשי ההתאחדות בה הוא יספר להם על החלטת חלוץ הופנהיים. במידה שדאבור ישיב כי אינו מסכים לתנאים – הוא לא יהיה בנבחרת, במידה שיסכים להם, יצטרך הפעם להתחייב לבצע אותם, זאת מאחר שגם בהתכנסות שעברה סיכם עם יו"ר ההתאחדות אורן חסון כי יגיע לשיחת הבהרה בבית המלון בקיסריה, ובסופו של דבר החליט לא לעשות כך ואפילו לא עדכן את חסון. האירוע הזה גרם לעוד יותר מתיחות בין החלוץ להתאחדות.
רוטנשטיינר גם מודע מהחששות בהתאחדות מהשלכות הזימון האפשרי של החלוץ, זאת אחרי הערכת מצב שהונחה בפניו בנוגע לקבלת הפנים העוינת שצפוי דאבור לקבל במשחק הביתי בעוד 11 ימים בסמי עופר נגד אוסטריה, עם שריקות בוז וכיוצא בזה בעקבות אותו פוסט. יחד עם זאת, האוסטרי יבהיר בשיחה עם דאבור כי הוא מעוניין בחזרתו.
3 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
אורן חסון
(צילום: אורן אהרוני)
החשיפה הבוקר הובילה לתגובות רבות בנושא, בין היתר של השר עיסאווי פריג' ממרצ, שצייץ בטוויטר: "עומר אצילי לא נדרש לשיחת הבהרה עם הילדה אותה ניצל מינית לפני שהוחזר לנבחרת ישראל, אפילו לא לבקשת סליחה ממנה, אלא רק להתנצלות כללית בפוסט בפייסבוק. אבל מסתבר שבנבחרת ישראל להביע תסכול מהרג, זה הרבה יותר חמור מלנצל מינית ילדה".