"כשאתה מפסיד אתה רואה מי המנהיגים", אמר אמש (חמישי) רובי קין, שרשם עם מכבי ת"א הפסד ראשון העונה - 2:0 לגנט, במסגרת שלב הבתים בקונפרנס-ליג - אחרי 14 משחקים על הקווים כמאמן הצהובים. האירי הצהיר עוד לפני המשחק בגנט כי מדובר במבחן הגדול ביותר מאז שהגיע לאמן בישראל. לא רק על פי תוצאת הסיום, קיבלו הצהובים ציון נכשל לאחר שהציגו יכולת חלשה במיוחד נגד נגד היריבה הבלגית.
המסר שרצה האירי לשחקניו הוא חלק מהמבט קדימה אל עבר יום ראשון, אז תתארח מכבי ת"א בטדי, אצל הפועל ירושלים, שאחרי חמישה מחזורים עוד מחפשת ניצחון ראשון. "זה ההפסד הראשון, עכשיו אנחנו צריכים להתאושש - וזה המקום בו אתה רואה אופי אמיתי. כשאתה מנצח, תמיד הכל בסדר", סיכם קין.
3 צפייה בגלריה
שחקן גנט מאליק פופאנה מול שחקן מכבי ת"א איבן מאסון
שחקן גנט מאליק פופאנה מול שחקן מכבי ת"א איבן מאסון
מאסון מול מאליק פופאנה מגנט
(EPA/OLIVIER HOSLET)
3 צפייה בגלריה
מכבי ת"א מול גנט זהבי
מכבי ת"א מול גנט זהבי
"אנחנו ווינרים - לא רוצים להפסיד אף פעם"
(צילום: KURT DESPLENTER / BELGA / AFP)
מכבי אמנם פגשה את אחת משתי מוליכות הליגה הבלגית, שלא הפסידה העונה בליגה, אולם בחמשת המשחקים שקדמו למפגש בשלב הבתים של הקונפרנס-ליג, גנט הצליחה לנצח רק פעם אחת, כולל תיקו מול זוריה האוקראינית בבית האירופי של מכבי. גנט שלא עלתה בהרכבה החזק, הצליחה לבטל במחצית הראשונה את מכבי ת"א לחלוטין, כשמעבר להבלחות טכניות עקרות מצד מילסון (המצטיין יחד עם השוער רועי משפחתי), היא לא הצליחה לנפק אפילו מהלך התקפי סביר.
"זה קשה כי עד כה לא הפסדנו אף משחק. אנחנו ווינרים וככאלה אנחנו לא רוצים להפסיד אף פעם", אמר קין שהיה מאוכזב מאוד מהיכולת של הקבוצה במחצית הראשונה. "ברור שאי אפשר לנצח בכל משחק, הייתי מאוכזב בעיקר מהמחצית הראשונה, ומהדרך בה שיחקנו, לא החזקנו את הכדור ואיפשרנו להם לשלוט במשחק, הם עשו דברים מהר ולפעמים אתה נתקל בזה באירופה. היינו צריכים להתרגל לקצב ולאחר מכן המחצית השנייה היתה טובה יותר, כולם ניסו להיות על הכדור. המסר היה אל תפחדו להחזיק בכדור באיזורים קשים, כי ככה אנחנו משחקים".
ערן זהבי לא הורגש ולא הוזן בכדורים, הקישור האחורי לא התמודד פיזית מול הבלגים והבעיה הגדולה נותרה ההגנה עם משחק חלש של ניר ביטון ודריק לוקאסן, כמו גם משחק פושר מאוד של שני המגינים, רוי רביבו ואיבן מאסו, שהוחלפו רבע שעה לסיום המשחק.
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א פליסיו מילסון מול שחקן גנט מאליק פופאנה
שחקן מכבי ת"א פליסיו מילסון מול שחקן גנט מאליק פופאנה
נקודת אור. מילסון אמש מול גנט
(EPA/OLIVIER HOSLET)
"זה היה המשחק הראשון שלנו מול יריבה רצינית - עם כל הכבוד ליריבות שפגשנו עד עכשיו באירופה או בפתיחת הליגה בישראל", אמר אחד השחקנים. "גנט היא לא איזו קבוצה גדולה וראו עד כמה גדולות המגבלות שלנו. לא סיכנו אותה בכלל".
קין משוכנע כי מכבי תוכל להתמודד מול גנט במפגש הבא: "ברור, כולנו ידענו שגנט תהיה הפייבוריטית אבל יש עוד דרך ארוכה בבית הזה. נשחק בבית מול האוהדים שלנו וברור ש(במשחק הזה) יהיה לנו סיכוי. אנחנו מגיעים לכל משחק באמונה שיש לנו סיכוי לנצח. אני חושב, אם להיות כן, שהפנדל בסיום היה רך, מאוד רך. זה לא תירוץ כי עדיין היה 0:1 להם אבל זה היה רך. אני חושב שבמחצית השנייה שיחקנו כדורגל טוב, הגענו לשליש האחרון והייתי רוצה שנהיה נקיים יותר במסירה האחרונה - וזה משהו שאנחנו עובדים עליו".
אחרי שני מחזורים בבית הקונפרנס-ליג מכבי ת"א מדורגת במקום השלישי, אחרי גנט וזוריה, שלכל אחת מהן יש ארבע נקודות, ונראה כי המאבק על המקום השני של הצהובים יהיה מול האוקראינים שניצחו אמש באיסלנד (0:1) ויגיעו במשחק הבא לבלומפילד.
אחד משני השחקנים היחידים שהציגו יכולת טובה כולל עצירה גדולה היה השוער משפתי, שאמר בסיום: "הגענו למשחק שאנחנו יודעים שזו קבוצה מאוד קשה, לא נוצחה בליגה עדיין. ידענו לקראת מה אנחנו באים. רצינו להיראות יותר טוב, אבל אנחנו עם הפנים קדימה. נאסוף את עצמנו ונתקדם לקראת יום ראשון".