מכות בטרנר: התגובות מהמהומה הגדולה
(צילום: באדיבות ONE)
ספק גדול אם השם בסאם זערורה היה אומר משהו לאוהד הכדורגל הממוצע עד יום שני האחרון, לפני שפרצה התגרה בסיום המשחק בין הפועל באר שבע למכבי חיפה בטוטו-טרנר. הקשר, פרי מחלקת הנוער הירוקה, אפילו לא היה בסגל למשחק העונה אבל הפך לאחד מהשמות הבולטים בחילופי המהלומות בין הירוקים לאדומים, כשעל פי הסרטונים הניף אגרוף לפרצופו של שאפי סולימנוב. עוד מוקדם לדעת מה צופה העתיד לשחקן הצעיר, אבל הערב המביש בטרנר ימשיך ללוות אותו גם בעתיד.
עוד על המהומה בטרנר-טוטו:
"קטלו אותו על המקרה והחמירו איתו יתר על המידה", אומרים בסביבתו. "ברור שהוא טעה אבל אנשים לא יודעים איזה ילד מדהים הוא. ילד טוב, שקט, מתעסק אך ורק בכדורגל. מה שקרה בבאר-שבע, זה לא בסאם בוודאות".
4 צפייה בגלריה
באסם זערורה בפעולה
באסם זערורה בפעולה
דקות בודדות נגד נס ציונה. בסאם זערורה בפעולה
(צילום: עוז מועלם)

נהלל, עפולה, חיפה

זערורה (20) נולד וגדל בשפרעם והחל לכדרר במחלקת הנוער של "מכבי חיפה נהלל". למחלקת הנוער של מכבי חיפה הוא הצטרף רק בנערים א', שם בלט כקשר אחורי תחת המאמן בני לם.
היכולת של זערורה בקבוצת הצעירה לא נעלמה מעיני הצוות המקצועי בקבוצה הבוגרת והוא הוחתם על חוזה לארבע עונות. בשלב הבא הושאל הקשר לעונה וחצי להפועל עפולה, המשמשת כקבוצת בת למכבי חיפה, בדומה לשיתוף הפעולה שהתקיים בשנים האחרונות בין מכבי ת"א לבית"ר ת"א/בת-ים, שם התפתחו שמות כמו יונתן כהן, דן גלזר ושחר פיבן.
4 צפייה בגלריה
בני לם מאמן מכבי פתח תקווה
בני לם מאמן מכבי פתח תקווה
לם. זיהה את הכישרון
(צילום: עוז מועלם)
שר התרבות והספורט מיקי זוהר על התגרה: שתי הקבוצות צריכות להיענש
(צילום: ירון ברנר)
בהפועל עפולה רשם זערורה 47 הופעות בליגה הלאומית אבל כבר בחודש ינואר, דרשו ראשי מכבי חיפה לקצר את ההשאלה בחצי שנה. השחקן הצעיר האמין שמדובר במעבר שיזניק את הקריירה שלו למעלה אבל במבחן המציאות הוא נדחק לקצה הרוטציה של ברק בכר. מאז שחזר מהפועל עפולה רשם זערורה הופעה אחת בלבד - החל מהדקה ה-88, כשעלה כמחליף לדילן בטובינסיקה בניצחון 0:2 על סקציה נס ציונה באצטדיון המושבה.

"אחד האהובים בחדר ההלבשה"

ההתפרצות האלימה בטרנר שבעקבותיה יעמוד זערורה לדין בגין פגיעה בשחקן יריבה בנסיבות מחמירות והפרת סדר, הפתיעה רבים מהמקורבים שלו, כמו גם את הצוות המקצועי שלמד להכיר אותו בעפולה. "מדובר בבחור מדהים, רגוע, שליו ומעולם לא שמעתי ממנו טענות", אומר שלומי אלבז, מנהל מחלקת הכדורגל והאיש החזק בהפועל עפולה. "אפשר לומר שהוא היה אחד השחקנים הכי אהובים בחדר ההלבשה אצלנו, בגלל האישיות שלו, בגלל הענווה. אין לי מושג מה קרה בטרנר אבל אין לי ספק שמשהו או מישהו הוציאו אותו מהשלווה הזאת".
4 צפייה בגלריה
המהומות בין מכבי חיפה להפועל באר-שבע
המהומות בין מכבי חיפה להפועל באר-שבע
המהומה בין מכבי חיפה להפועל באר-שבע
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
קרדיט מצומצם. בכר
(צילום: עוז מועלם)
"גם אם היו אומרים לי שעשרים שחקנים לקחו חלק בקטטה במשחק, בסאם היה האחרון שהייתי חושב שיהיה ברשימה הזאת. לרגע לא הייתי חושב עליו. אני מבין את הרצון של כל מיני 'רודפי צדק' למצוא אשם, שעיר לעזאזל, והכי קל לבוא לילד בן 20 ולסמן אותו כבעיה של כל הכדורגל הישראלי. אין לי ספק שהוא צריך להיענש אבל לא צריך לתלות אותו בכיכר העיר, זה לא האיש".
"מקצועית הוא טעה כשחזר לחיפה", מוסיפים בסביבתו של השחקן. "זה לא קל כשלא סופרים אותך מקצועית והוא מתוסכל מהמצב הזה אבל הוא מתמודד. בשורה התחתונה מדובר בילד מקסים שמתעסק רק בכדורגל".
לפחות על פי כתב התביעה שהוגש לבין הדין המשמעתי של ההתאחדות, זערורה אמור להיענש בחומרה. השאלה שנותרה פתוחה ואולי המשמעותית יותר היא כיצד האירועים ישפיעו על היחס של מכבי חיפה לשחקן ועל העתיד שלו במועדון.
פורסם לראשונה: 11:04, 05.05.23