הפועל באר שבע פתחה ברגל ימין את עונת 2021/22 עם ניצחון 1:2 אמש (חמישי) על מ.ס אשדוד בגביע הטוטו (מסלול האירופיות). הניצחון העלה את ב"ש לחצי גמר המפעל, והמשיך את האווירה האופטימית שקיימת במועדון מאז החלו ההכנות לעונה החדשה.
אריאל הרוש, שהיה אמור אתמול לערוך הופעת בכורה מחודשת בקבוצה, בסופו של דבר לא נכלל בסגל לאחר טעות ביורוקרטית בהליך הרישום שלו.
3 צפייה בגלריה
אריאל הרוש ודודו גורש ביציע
אריאל הרוש ודודו גורש ביציע
הרוש. שתי קבוצות בהולנד עם אותו שם
(צילום: עוז מועלם)
מסתבר שבפורטל המועדונים שמיועד להעברות בינלאומית ישנן שתי קבוצות זהות מהולנד בשם הירנביין, בשורותיה שיחק הרוש בעונה שעברה. ככל הנראה מדובר בקבוצת גברים וקבוצת נשים, שאחת מהן כתובה באנגלית באותיות גדולות ואחרת באותיות קטנות. בב"ש לא היו מודעים לכך ובקשת העברה נרשמה לקבוצה הלא נכונה.
אתמול בצהריים העבירה ב"ש את שחקניה בבקרה, ולאחר מכן התברר מההתאחדות ההולנדית שישנה טעות וישנו צורך שוב לבצע את העברתו של הרוש. עד שהיא הושלמה השעה כבר הייתה 18:00, אבל בהתאחדות הישראלית סירבו לרשום אותו מכיוון שטענו כי ניתן לעשות זאת עד 17:00. כך יצא שעומרי גלזר שהגיע ממכבי חיפה ערך הופעת בכורה בין הקורות וכמחליף נרשם ניב אליאסי, שהגיע על תקן נבחן והוחתם כשוער השלישי בסגל.

המשוכה הבאה תהיה קשה יותר

למרות הניצחון על אשדוד, בב"ש יודעים שבחמישי מחכה להם מבחן משמעותי הרבה יותר נגד ארדה קרדז'אלי בבולגריה במסגרת מוקדמת הליגה האיזורית של אופ"א. מבין השחקנים שבלטו אתמול לטובה ניתן לציין את שחקני הרכש החדשים: איתן טיבי בהגנה, רועי גורדנה בקישור ויוג'ין אנסה בהתקפה, שגם כבש את שער הניצחון. גם דוד קלטינס, שבחוסר ברירה תופקד כמגן שמאלי, ולכובש השער הנהדר, מריאנו בריירו, היה משחק טוב. בנוגע לבריירו, עדיין לא ברור אם הוא ישחק העונה כקשר האחורי המוביל או שיהיה זה הרכש האיטלקי החדש דוידה פטרוצ'י, שאתמול לא נכלל בסגל וייקח לו עוד מספר שבועות להיכנס לכושר משחק.
3 צפייה בגלריה
בריירו
בריירו
בריירו. חתיכת שער הוא כבש
(צילום: עוז מועלם)
במועדון מאמינים שעד יום חמישי נגד הבולגרים אביב סולומון יחלים מהמתיחה ממנה הוא סובל, אך סביר להניח שלא יפתח משום שטרם שיחק באף משחק הכנה. נראה שחאתם אל-חמיד, שסובל מכאבים בברכו, לא ישחק.
בסיום המשחק התייחס רוני לוי לבכורה של שחקן הרכש הנוצץ ביותר שלו הקיץ, דור מיכה, שהצטרף מוקדם יותר השבוע לאחר שלפני כשנה עזב בסערה את הכדורגל הישראלי בעקבות פרשת "הכדורגלנים והקטינות: "דור מגלה בגרות ומתנהג כמו שצריך. הוא שחקן מנוסה. הוא מאוד איכותי ויכול להוסיף לנו מהאיכות והניסיון שלו. היה חשוב לנו להביא שחקנים מנוסים שיידעו לתת דוגמה לצעירים ויהפכו אותנו לקבוצה חזקה יותר".
חלוץ הרכש, איתי שכטר סיכם את המשחק: "לנצח במשחק הראשון זה ייתן לנו ביטחון להמשך. נבנית פה קבוצה חדשה וייקח זמן עד שנראה כמו שאנחנו רוצים. אין ספק שיש כאן חבר'ה טובים שרעבים להצליח. בנוגע לציפיות מאיתנו, אני תמיד אומר שכשמגיעים למועדון חדש צריך להסתכל ממשחק למשחק. אנחנו מאוד רעבים להצליח ולא צריכים להסתכל רחוק מדי".
3 צפייה בגלריה
דור מיכה
דור מיכה
מיכה. יביא מהניסיון שלו
(צילום: עוז מועלם)
על מוקדמות הליגה האיזורית החמישי, אמר החלוץ: "זה משחק קשה נגד קבוצה בולגרית. תמיד הקבוצות הבולגריות חזקות עם שחקני כדורגל טובים. יהיה לנו קשה מאוד והמטרה היא לסדר לעצמנו מקדמה להמשך".
באר שבע מחפשת חלוץ זר וביממה האחרונה שמו של ניקיטה רוקאביצה עלה כמועמד לקבוצה. בבאר שבע סיפרו שנכון לעכשיו דרישותיו הכספיות הן הרבה יותר גבוהות ממה שהמועדון מוכן לשלם.