שחקני בית"ר ירושלים ועובדי המועדון החליטו בסוף השבוע לגבש חזית מול הנאמן, עו"ד יצחק יונגר, לאור הכוונה לקצץ בשכרם.
עו"ד יונגר, שמונה לנאמן על ידי הבעלים משה חוגג וקיבל ממנו את תואר נשיא המועדון, יקבל שכר חודשי מחוגג על מנת לנהל את בית"ר בזמן החיפושים אחר רוכש חדש.
4 צפייה בגלריה
אופיר קריאף
אופיר קריאף
שחקני בית"ר מתנגדים לקיצוצים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
4 צפייה בגלריה
אלי אוחנה
אלי אוחנה
גם הוא לא מתכוון להפחית שוב בשכרו. אלי אוחנה
(צילום: אורן אהרוני)
עו"ד יונגר אמור להגיע כבר היום (ראשון) לבית וגן, אחרי שעבר על הנתונים הכלכליים של המועדון. הוא ייפגש עם היו"ר אלי אוחנה והמנכ"ל מוני ברוש, כיממה לפני הדרבי הירושלמי הראשון מזה שני עשורים מחר (שני) בטדי.
אוחנה כבר נתן אור ירוק לבקשתו של חוגג בקיץ האחרון להמשיך בשכר מקוצץ ב-30 אחוז מימי הקורונה, כמו יתר העובדים במועדון, ולכן אינו מתכוון להפחית שוב בשכרו. גם שחקני הקבוצה שחוו קיצוצים בעונה שעברה אינם מתכוונים להפחית משכרם, מה שעשוי ליצור עימות בין הנאמן לשחקנים שגיבשו חזית אחידה.
במקביל, יונגר מנסה למכור את אביאל זרגרי ביומיים הקרובים ומציע אותו לכל הקבוצות הגדולות.
4 צפייה בגלריה
עו"ד יצחק יונגר
עו"ד יצחק יונגר
גם בב"ש התקשה עו"ד יונגר להפעיל את תכנית הקיצוץ
(צילום: פרטי)
גם בבאר שבע התקשה עו"ד יונגר במימוש תכנית ההבראה שכללה הפחתת תקציב שכר השחקנים מ-40 מיליון שקל ל-20 מיליון. רק התערבות של המנכ"ל אסי רחמים שינתה את הדינמיקה. במקרה של בית"ר, תקציב שכר השחקנים עומד על 20 מיליון שקל.
לדרבי הירושלמי מחר מול הפועל עשויה להיות משמעות לדרישות של יונגר, מאחר שניצחון עשוי להגביר את קצת מכירת המנויים אחרי שעד כה נמכרו 800 בלבד.
4 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
ניצחון בדרבי עשוי להגביר את מכירת המנויים. אוהדי בית"ר ירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
במקרה של מכירה משמעותית של מנויים ניתן יהיה לוותר על קיצוץ בתקציב השחקנים, אבל נכון לעכשיו לא נראה שכך יקרה. "המטרה היא להחזיר הכנסות לבית"ר", הסביר יונגר. "האוהדים משמעותיים מאוד בהליך הזה. שחקנים צריכים להבין בכל מקרה שמשהו השתנה פה ונצטרך להפעיל כלים כאלו או אחרים על פי הנחיצות. הדבר הכי חשוב מבחינתי זה לאתר רוכש למועדון". לטענת הנאמן, מספר אנשי עסקים פנו אליו לצורך בדיקת האפשרות לרכוש את המועדון.
נכון לעכשיו נראה כי הדרישות של חוגג הן בין 15 ל-20 מיליון שקל תמורת רכישת בית"ר והתחייבות על השקעה של 20 מיליון שקל בכל עונה. זאת, אחרי שהוא עצמו השקיע סכום כפול מזה מידי עונה בשלוש השנים האחרונות.
כ-15 אלף אוהדי בית"ר צפויים ללוות אותה במשחק מחר בדרבי הירושלמי. אביאל זרגרי עדיין לא כשיר וההערכה היא כי עד לסיום ההעברות מחרתיים לא יהיו תזוזות בעניינו, מאחר שבית"ר דורשת סכום גבוה של לפחות שני מיליון אירו. מרקו ינקוביץ' כשיר והחלוץ הגנאי ריימונד בואצ'י יפתח לראשונה בהרכב.
אחרי שהמגעים עם הקשר הגינאי מארה נסגרו עקרונית והשחקן הביע את נכונותו להגיע לבית"ר, בקבוצה ינסו לסגור את העסקה מול קבוצתו הצ'כית סלובאן ליברץ. שניים מבין השלושה - מתאוסיניו, סנטיאגו וגלאופילו האסלביינק, לא יישארו.