בהפועצילוםל ת"א זעמו על הקפטן שלהם, דן איינבינדר, בעקבות העבירה שביצע על אבי ריקן בתוספת הזמן אתמול (שבת) מול הפועל פ"ת. עבירה זו הובילה לבעיטה חופשית, אותה בעט ריקן בעצמו - שכבש וקבע 1:1 דרמטי, זאת כשהמלבאסים היו בעשרה שחקנים.
"איזו חוסר אחריות", אמר בקבוצה. "גם אם לא הייתה עבירה שהצדיקה שריקה, איך הוא בכלל נוגע בו בהתקפה האחרונה של המשחק ו'מסדר' תיקו שעלול להוריד אותנו ליגה? בשביל מה יש לך סרט על היד אם לא בשביל להיות מספיק אחראי כדי להימנע מדבר כזה?".
2 צפייה בגלריה
דן איינבינדר, שחקני הפועל ת"א מאוכזבים
דן איינבינדר, שחקני הפועל ת"א מאוכזבים
"חוסר אחריות". דן איינבינדר
(צילום: עוז מועלם)
לביקורת הקשה על איינבינדר נוספה גם אחת על השוער, אמיליוס זובאס. "הבן אדם בעט לפינה שלו, איך הוא לא לוקח דבר כזה?", אמרו במועדון. המאמן, יוסי אבוקסיס הוסיף: "כשלא הולך, אז גם הוותיקים עושים טעויות. זו הייתה עבירה לא חכמה של איינבינדר. העבירה הזו העמידה את ריקן במצב בעיטה, המצב היחיד שלהם. הרגשנו בנוח מידי מול עשרה שחקנים".
זה היה ערב עגום מבחינת הפועל ת"א, שאומנם השיגה שער זכות ראשון בעידן יוסי אבוקסיס אחרי 15 מחציות, אבל כזה שהסתיים עם גולאסו בדקה ה-99 שמנע ממנה שלוש נקודות. אותה בעיטה לחיבורים של ריקן עלולה בסופו של דבר להוביל את האדומים לירידה לליגה הלאומית.
הפועל ת"א הגיעה למפגש מול האחרונה בליגה אחרי שבעה מחזורים ללא כיבוש, במרחק נקודה אחת מהקו האדום, אליו תרד כבר הערב במקרה שמ.ס אשדוד תנצח את מכבי נתניה. אלו היו שבועיים של הכנות מקצועיות, אבל בעיקר מנטליות ורוחניות בוולפסון, כולל בדיקת המזוזות על מנת לנסות את הקארמה סביב המועדון שלא ניצח תקופה ארוכה, מאזן מביך שנמשך שוב.
2 צפייה בגלריה
שחקן הפועל פ"ת אבי ריקן
שחקן הפועל פ"ת אבי ריקן
האריך את רצף המשחקים של הפועל ת"א ללא ניצחון. אבי ריקן
(צילום: עוז מועלם)
שלוש דקות מפתיחת המחצית השנייה נשבר הקרח עם בישול של איהב גנאים לרן בנימין שקטע להפועל ת"א רצף של 693 דקות ללא שער (שיא מועדון שלילי), ומנע ממנה להפוך לשיאנית של הכדורגל הישראלי במאה ה-21. המובילה נותרה מכבי פ"ת, עם 829 דקות ללא כיבוש. למרות זאת, ודווקא אחרי שהיה לאדומים יתרון מספרי, הפועל פ"ת הפכה למסוכנת יותר.
הפועל ת"א סיימה שיא עונתי של בעיטות לשער (24), אבל צברה רק נקודה אחת וכאמור היא בסכנת ירידה ממשית, כשנותרו חמישה משחקים לסיום העונה. 10,000 אוהדים הגיעו אמש לבלומפילד ושרקו בוז לשחקנים בסיום המשחק. שחקנים רבים ספגו ביקורות, בהם גם מאוויס ציבוטה שנכנס כמחליף במחצית השנייה ולא הביא שינוי.
גם בנימין היה מאוכזב בסיום: "זה היה תיקו מתסכל אחרי שחטפנו שער ברגע האחרון. זה הכדורגל - כשלא כובשים לא מנצחים. זה תיקו שכולו הפסד. אנחנו מפנימים את המצב וכל משחק יהיה גמר גביע מבחינתנו. נעשו הכל כדי להישאר בליגה. פחות מעניין אותי שאני כבשתי".